Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lavere hastighet en spesifisert fra Tiscali


Anbefalte innlegg

Jeg har en 704/128 kbit/s linje fra Tiscali.

 

Har intill den siste mnd ligget rundt 720-730 kbit/s (ref. IT avisen speedometer), men i det siste har jeg kun untaksvis kommet opp i spesifisert hastighet på testen.

Jeg ligger som regel rundt 600 kbit/s, men ofte helt nede i 300-500 kbit/s.

 

Hvor stort avvik (selvfølgelig i minus-retning) fra den spesifiserte hastigheten må jeg ha for at jeg har grunn til å klage?

Hvordan kan jeg dokumentere hvilken nedlastingshastighet jeg får overfor Tiscali?

Er det noen somm har erfaring med tilsvarende tilfelle, som kan fortelle om sine opplevelser og hvordan det gikk?

 

 

Edit: Skriveleif

 

Jeg ber om at de som bare ønsker å slenge dritt om Tiscali og fortelle meg at jeg burde valgt en annen leverandør ikke svarer.

Etter et søk i forumet ser jeg at det er nok tråder som inneholder akkurat det, med oppfordring om å heller velge NGT som "er den definitivt beste ISP`en".

Ser forresten at den nye trenden er å rakke ned i NGT nå.....

Endret av Scandim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen somm har erfaring med tilsvarende tilfelle, som kan fortelle om sine opplevelser og hvordan det gikk?

Ta målinger helst tre ganger om dagen morgen, ettermiddag og kveld i 7 til 10 dager på IT-avisen.

Noter disse ned og send de til Tiscali og be de sjekke saken hvis det viser seg at det er store avik.

Denne metoden har jeg brukt hos andre ISP-er i lignende tilfeller.

Vær nøye på at alt er korrekt på din side og at du ikke har noe dritt som ta båndbredde på maskinen, test gjerne uten noen router og lignende.

Lenke til kommentar

Fra betingelsene i kontrakten din med Tiscali (se under). Altså du har ikke krav på å få konstant maks hastighet, det avhenger av hvor mange som er påkoblet sentralen din og hvor stor båndbredde det er inn på sentralen din. Men Tiscali er vel opptatt av å få flest mulig fornøyde kunder.

 

Kvalitets- og servicenivå

 

Kunden har fri trafikkmengde i sitt ADSL abonnement. Internettets oppbygging, andre Internettbrukere og TISCALI kunders bruk av Internett, påvirker den kapasitet som er tilgjengelig for kunden. Kapasiteten som oppgis i produktbeskrivelsen for Kundens ADSL linje er i tråd med alminnelige bransjebetegnelser og spesifikasjoner fra underleverandører og er brutto kapasitet. 10 % eller mer avhengig av trafikktype vil alltid benyttes til nødvendig kontrollinformasjon og kan således ikke benyttes til dataoverføring. TISCALI kan ikke garantere at maksimal aksesshastighet til enhver tid. Kunden er inneforstått med at kapasitet i Internett for øvrig deles med andre brukere.  Kunden vil derfor oppleve å få noe lavere kapasitet/ hastighet enn hva produktbeskrivelsen angir.

 

I spesielle tilfeller kan det av sikkerhetsmessige hensyn også være nødvendig å begrense og/eller redusere gjeldende produkters anvendelsesmuligheter. Eventuell feil på TISCALIs egne installasjoner skal søkes utbedret så raskt som mulig, dog innenfor normal arbeidstid.

 

Videre har TISCALI rett til å iverksette tiltak som kan medføre avbrudd, forstyrrelse eller endringer i Tjenestene som anses nødvendige av tekniske, sikkerhetsmessige, vedlikeholdsmessige eller driftsmessige årsaker. TISCALI skal, dersom dette er mulig, varsle om slike tiltak i god tid og gjøre sitt ytterste for at ulempen for Kunden blir minimal. TISCALI er uten ansvar for kostnader eller tap som Kunden måtte bli påført som følge av slike tiltak.

 

TISCALI kan ikke garantere hastighet på tilgangen til Internett eller andre forhold som ligger utenfor TISCALIs kontroll. Feil på TISCALIs egen infrastruktur skal imidlertid søkes å utbedres hurtigst mulig, dog innenfor ordinær arbeidstid.

Lenke til kommentar

Har lastet ned TPtest 3.1

 

Når jeg tester linja mi der, får jeg svært store forskjeller mellom resultatene i TCP- og UDP-kolonnen.

Resultatet i TCP er bare halvparten av resultatet i UDP...

Hva er forskjellen på disse, hvorfor de store forskjellene?

 

 

Er de noen som kan forklare hva de ulike verdiene egentlig forteller, og hvilken verdi jeg skal forholde meg til i et eventuelt klagesak til Tiscali?

Lenke til kommentar

Quote fra Tiscali.

 

 

Denne e-posten sendes til kunder som har tatt kontakt med oss

vedrørende deres ADSL-linje.

 

På grunn av en vesentlig større kundevekst enn forventet har vi den

siste tiden hatt en utfordring med kapasitet, dette gjelder især på

Østlandet. Dette har dessverre ført til at endel av våre kunder har

fått en forsinket leveranse. Vi har iverksatt tiltak slik at store

deler av våre utfordringer nå løst, og resten forventes løst i løpet av

førstkommende helg.

 

Det er desverre fortsatt noen kunder som mangler installasjonsdato.

Dette jobber vi sterkt med å løse. Informasjon om installasjonsdato vil

bli sendt når vi får bekreftet dato.

 

Tiscali vil med dette også informere om at vi den 15. desember

ferdigstiller en større oppgradering av vår linjekapasitet nord for

Trondheim.

 

Om dette ikke gir deg svar på dine spørsmål så ber vi deg svare på

denne e-posten og beskrive ditt problemet. Vi vil da gjøre vårt

ytterste for å løse det.

 

Med vennlig hilsen

 

Tiscali AS

Lenke til kommentar

Jeg mener dette er en klar klagesak, de gir deg langt lavere hastighet enn de lover og DU betaler for, jeg har telenor adsl, i begynnelse lå linja under på grunn av overhead, det medførte et tap på ca 15% eller noe slikt, etter masse klaging fra kundene var telenor så og si nødt til å sette opp hastigheten over det de levere slik at vi fikk reelle hastigheter, det stod ingenting om dette i kontrakten heller så leverte et produkt som ikke fungerte som det skulle, det fikset de og den dag i dag så har jeg den hastigheten som de lover.

 

Stå på og klag, til slutt vil de nok gi seg, men som jeg så på en av de andre postene så det ut som dette bare var midlertidig siden de hadde fått veldig stor pågang, om dette er fakta eller bare en god unnskyldning får du nok svar på snart, hvis ikke linja de kommer seg opp i fart ganske snart så kontakt dem og klag på at de leverer et produkt som ikke svarer til forventningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...