basst Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei Instalerte nettopp Mandrake 9.1 på maskinene min! Instalasjonen gikk fint og maskinen booter som den skal, men det kommer ikke opp noe GUI, bare komandolinje. Får beskjed om å skrive inn brukernavn og passord, men det skjer ikke noe. Må jeg aktivere KDE eller noe? Og isåfall, hvordan gjør jeg det? mvh Trond Lenke til kommentar
yNx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 hmm husker ikke mye fra mandrake og hva som kom med, men for å starte X skriver du #startx i konsollen. Hvis X og kde (?) er (riktig) installert og konfigurert skal du komme inn i KDE. Lim inn eventuelle feilmeldinger her så blir det lettere for oss å hjelpe Lenke til kommentar
Bruker-28027 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hei. Jeg har samme problem Når jeg skriver startx får jeg denne mld. execve failed for /etc/x11/x (errno2) giving up Når jeg installerte mandrake, brukte jeg bare en cd selv om det er tre. Blei aldri spurt om å bruke de to andre. Skal jeg instalere på nytt? Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Det burde holde med den første cd'n. Det som ligger på de andre er en del ekstra programmer samt språkfiler for andre språk en engelsk. Jeg tror det letteste for deg nå er å installere på nytt. Følg nøye med på installasjonen og kommer du til en side som spør om du skal starte i KDE som default så svar ja på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå