blinc Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Da det begynner å bli endel år siden jeg hadde erfaring med flere forskjellige HK's spør jeg her. Hvilke produsenter har best kvalitet idag (både hw og sw) ? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) Jeg holder generelt en knapp på Asus, men det er nok ikke noe fasitsvar her, det er mange produsenter som har forholdsvis høy kvalitet på sine hovedkort. Gigabyte, ASRock, MSI m.fl. produserer alle gode hovedkort, det går nok mer på hvilken modell, samt hvor mye penger du legger i det. Endret 3. juni 2017 av adeneo Lenke til kommentar
spdyvkng Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Supermicro. Ikke masse dill dall software. Gode driver server kvalitet. 1 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2017 Takker for svar. Om Supermicro: Hvordan er OC mulighetene på de korta? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 selv er jeg glad i gigabyte, men det koker nok ned til hva du trenger av funksjoner og om utseende har noe å si. kjøp fra en av de store produsentene så blir du fornøyd. selve ytelsen på et hk i forhold til et annen med samme brikkesett er jo lik 0, så det har ingenting å si på det punktet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Takker for svar. Om Supermicro: Hvordan er OC mulighetene på de korta? Supermicro + OC = Niks. Disse kommer UTEN noen form for overklokking i BIOS da disse er laget for servere og bedrifter helst, og ikke den vanlige entusiasten i gata Lenke til kommentar
blinc Skrevet 5. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2017 Takker for svar. Om Supermicro: Hvordan er OC mulighetene på de korta? Supermicro + OC = Niks. Disse kommer UTEN noen form for overklokking i BIOS da disse er laget for servere og bedrifter helst, og ikke den vanlige entusiasten i gata Ja, var kanskje det jeg tippet. Uten OC er det uaktuelt for meg Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Har vært mest fornøyd med ASUS. Har hatt Gigabyte to ganger, og det har alltid vært et eller annet med dem. Mitt siste hovedkort er et gigabyte, og alle ferske bios oppdaeringer gjør kortet mer ustabilt enn det var før bios oppdateringer...man forventer jo det motstatte. Hadde et msi kort som nettverket plutslig forsvant etter to dagers bruk. Assus, og asrock kort har jeg ikke hatt noen problemer med. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Uten tvil Supermicro. Overklokking er det ikkje poeng i idag når du har turboboost som fikser det. Har en 6700k, og den holder på å brenne opp på alle luftkjølinger når eg begynner med tallknusing(AVX) Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg forsøkte en gang med et Gigabyte hovedkort for AMD CPU, og det funket ikke godt, var et problem med Internet tilkobling. Har aldri hatt problemer med ASUS, annet enn at siste gang hadde hovedkortet ikke HDMI, bare optisk utgang. Skitt au, kjøpte et skjermkort. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 bare tilfeldig, jeg har hatt i alle fall 2-3 gigabyte hk med amd cpuer, og jeg har bygd flere maskiner med samme oppsett og aldri noen problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå