Caerl Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) Hei, Er for tiden på jakt etter en 65" TV, har ett budsjett på 20-30k TVen skal brukes mest til film men også noe spilling (PS4 Pro) Det jeg er mest opptatt av er bildekvalitet og bevegelse, lyd har ingen betydning. Er fortsatt LG B6 valget å gå for? Eller er det andre modeller jeg bør vurdere med mitt budsjett? Har også sett på Sony XE9005 som jeg mener har veldig bra bildekvalitet til å være LED. Endret 3. juni 2017 av Caerl Lenke til kommentar
barezell Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Finn en B6 på godpris imo. De slet vel litt med input lag men mener jeg leste det ble fikset med en software oppgradering for litt siden. Har lest mange tester av c7 ettersom jeg venter på en selv og de fleste skriver at det er liten forskjell i bildekvalitet mellom b6 og c7-b7. Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2017 Takk for svar. Hva er grunnen til at du venter på c7 da det ikke er så stor forskjell på bildekvaliteten? Lenke til kommentar
barezell Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 C7 har kommet, men koster flesk, typ dobbel pris. Får en ålreit pris via jobb ellers ville jeg nok ikke hatt mulighet til å gå for den. Og c7 er nok noe bedre men ikke i nærheten av dobbel pris bedre ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Takk for svar. Hva er grunnen til at du venter på c7 da det ikke er så stor forskjell på bildekvaliteten? De to forskjellene er at 2017-OLED takler nesten-sort bedre og knuser ikke detaljene like lett samt at 2017-OLED har høyere maksimal lysstyrke både i highlights samt at et bilde med høy gjennomsnittlig lysstyrke ikke vil begrenses like hardt av Brightness Limiter 1 Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 6. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2017 Tomodighet er noe dritt. Har nå fått et tilbud på en LG C7 til 40-41k, go for it? Vente gå for B6? Noen meninger om dette? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Tomodighet er noe dritt. Har nå fått et tilbud på en LG C7 til 40-41k, go for it? Vente gå for B6? Noen meninger om dette? Jeg kan nesten garantere deg at 65" C7 kommer til å falle minst 20% lavere enn 40K i løpet av året, kjøp heller 65" B6 til halve prisen og legg de pengene du får til overs i bedre lydanlegg, kalibrering av TV, eller annet snacks. C7 har et bedre bilde enn B6, men få vil påstå at det er verdt så mye som 17000 kr, les selv her. 1 Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Hvordan er det med LG B6 i forhold til 2017 versjonen av Samsung sine QLED? Klarer fortsatt B6 seg bra? Bare litt redd for at jeg føler at den bør byttes ut om ikke så lenge hvis jeg kjøper den. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hvordan er det med LG B6 i forhold til 2017 versjonen av Samsung sine QLED? Klarer fortsatt B6 seg bra? Bare litt redd for at jeg føler at den bør byttes ut om ikke så lenge hvis jeg kjøper den. B6 er akkurat like god i forhold til QLED som den er i forhold til SUHD-modellene fra i fjor. Samsung lager kun LCD-TVer til syvende og sist Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Takk for svar Noreng. Har da bestemt meg for B6 etter å ha runda Internett når det kommer til omtaler av TVer. Noen anbefalinger til hva en gjør når det kommer til kalibrering? Bor i Oslo. Noe spesielt selskap jeg bør ta kontakt med? Gjøre det selv med CD? Lenke til kommentar
samco Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 B6 er fryktelig mye tv for pengene helt klart et godt kjøp. Nå når DV Uhd filmer er endelig ute er DV et stort pluss. Lenke til kommentar
samco Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 2017 Lg Oled tvr har et løft i lys styrke på hdr og bedre ut av sort mot 2016s. Og Dolby vision game mode i tillegg til Hdr 10 game mode. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) 2017 OLED mister jo den mest imponerende bilde funksjonen til OLED da, nemlig 3D. I starten handlet jeg en del UHD til min C6 men ettersom 3D i fleste tilfeller gir en helt annen innlevelse og utrolig bra effekter så kjøper jeg nærmest kun 3D om dagen. En utrolig bra dybde og kvalitet man får i 3D på en OLED skjerm kontra noe annet 3D innhold jeg har sett tidligere. Er sjel glad for det ble en C6 med 3D funksjonalitet til black friday og ikke en B6 på lefdal sin 20% bursdag deal som hadde vært planen veldig lenge. Endret 9. juni 2017 av Bendorama Lenke til kommentar
barezell Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 3d er jo temmelig ute desverre. Ikke noe 4k og mister mye bildekvalitet. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Faktisk motsatt på flere titler, bedre bilde kvalitet i form av mindre støy. Kjøpte ikke Oled for å ha en ok tv, men for å ha best bilde, så det er ikke uten grunn for det ofte blir 3D istedenfor UHD. Men forhåpentligvis blir det bedre kvalitet og konvertering av UHD filmer etterhvert en en del av det som er utgitt til nå. At 3D er kjempe bra på disse skjermene og ofte overgår UHD er ganske stort tema på utenlandske forum. Men jeg er fult klar over at flest "casuals" syntes det er for mye ork å ta på et par briller i et par timer så det nå er en døende? Teknologi til hjemme markedet. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Nå har jeg ikke OLED enda og ikke får jeg 3d på min heller så får ikke opplevd det Men jeg har sikkert 30-40 3d blu-rays så har sett min fair share på 65" JU8505, dessverre ingen kjempe opptur der, annet enn noe kule effekter innemellom selvsagt Lenke til kommentar
samco Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 3D på 4k Oled er fantastisk men kjøper mest 4k UHD og mindre 3D blurays men glad for å ha mulighet til begge formatene. 1 Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 14. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2017 3D på 4K OLED er absolutt ikke dumt nei, litt synd at LG dropper det på de nye modellene. Ikke at det er ett kriterie for meg, men ser for meg at mange kunne ønske seg det når de ser hvor bra det faktisk er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå