marius77 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Seriøst? Begyner du å dra inn nåde? Jeg snakker egentlig om noe helt menneskelig, ikke religiøst, som fler burde tenke på; Ikke synke ned til samme nivå. Det jeg skrev der siktet til nåde ja, det var poenget jeg prøvde å få frem. Jeg er klar over at de slenger dritt, gjør seg dumme, og konstruerer helt absurde problemstillinger - som jeg så gir de motsvar på. Ofte repeterer de det seienere og spiller like dumme, og når jeg da hopper inn i tråden og minner om at jeg er tilstede, så vet vi begge - både jeg og de i denne "gjengen" som holder på sånn - at de vet svaret.. Jeg ser jo agendaen her er å spre et forfalsket syn på kristendommen ... Mener du det ikke da er riktig å gå sånne ryktespredere i rette? Jeg mener jeg gjør kristendommen en tjeneste, det eneste jeg ser her er frykt fra demoner fordi det er mye vranglære der ute og jeg prøver etter beste evne å irettesette den utifra hva jeg vet, for jeg er en ekte, bibeltro kristen. Jeg irettesetter der det bør irettesettes, og går løgnere hardt imot. Jeg ser ikke Jesus og apostlene ta i løgnere, demon-pakk og avgudsdyrkere med silkehansker, de bruker utrykk som "din kalkede vegg" etc og sender demoner i en flokk med svin, så jeg ser da heller ikke noe problem med det jeg sier. Å være kristen er ikke det samme som å være en dørmatte, da har du missforstått noe. Jeg er for selvforsvar også - jeg støtter i stor grad amerikanernes syn på mye av det. Hvorfor er det din jobb? Slik jeg forstår det så har ikke menneskene rett til å dømme. Alt det andre er helt greit for meg PS; Matthew 7:1 Ja fint det bibelverset, så hvis jeg sier noe feil iht bibelen så får du irettesettelse meg Edit: jeg gjør det fordi jeg vil det. Misstanke om at disse nettdemonene har vært vemmelige og ødelagt for svakere kristne før. Kanskje så andre kristne slutter å tilkjennegi sin tro på nettforum. Antar der er derfor de holder på med dette Endret 5. juni 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Siden du er her for å kjempe for kristendommen, kan du gi meg en liten "Kristendom for dummies" ? -Hvorfor tror du på kristendommen? -Hva har du opplevd som har bekreftet din kristne tro? -Hvorfor burde vi andre tro på kristendommen? -Hva tenker du om evolusjonsteorien? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Rabagast reformaterer surface pro og har kun nettbrett nå så skal svare når surface er ferdig, det kunne blitt en bok så kun korte svar imens Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) For kristne er det du kaller "dommedag" en god ting for da er det jo slutt på prøvelsene. Som er en skremmende tanke i seg selv. At potensielt milliarder av mennesker gleder seg til (og kanskje bevisst eller ubevisst jobber for å oppleve) verdens undergang. Endret 8. juni 2017 av Larzen_91 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) For kristne er det du kaller "dommedag" en god ting for da er det jo slutt på prøvelsene. Som er en skremmende tanke i seg selv. At potensielt milliarder av mennesker gleder seg til (og kanskje bevisst eller ubevisst jobber for å oppleve) verdens undergang. Starten på satans undergang, ikke verdens undergang... Det vil bli et skifte, en ny tidsalder. En stjerne går opp og en annen ned. Endret 8. juni 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Tja, er vel rimelig fargerike beskrivelser av hvordan dommedag skal foregå såvidt jeg vet. De dommedagene vi har overlevd så langt er ikke i nærheten av å leve opp til forventningene. 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Tja, er vel rimelig fargerike beskrivelser av hvordan dommedag skal foregå såvidt jeg vet. De dommedagene vi har overlevd så langt er ikke i nærheten av å leve opp til forventningene. Vi får se, enden skal komme når alle nasjoner/folk har fått høre gospelet, kolonitiden skjedde det mye, men langt ifra alle hadde hørt det, med radio, tv og internet så er vi snart i mål, bibelen er enda ikke oversatt til rundt halvparten av verdens språk men nå går det fort. Det kunne ikke skje før nå, men var jeg deg ville jeg tatt Hitler, Israel som ble etablert i 1948 og denne hippiegenerasjonen som forlot kristendommen og begynte å snakke om "new age" som et kraftig signal om at det nærmer seg. Det står om et stort frafall av kristne og et globalt system under "dyrets" kontroll rett før Jesu gjenkomst, det kan være i min tid dette skjer. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Igjen, vi har overlevd et utall dommedager. Skal nok fint holde ut livet ditt og en god stund lenger. Med mindre onkel Donald og Kim'ern fyker i tottene på hverandre, med kamerat Putin som ryddegutt. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Igjen, vi har overlevd et utall dommedager. Skal nok fint holde ut livet ditt og en god stund lenger. Med mindre onkel Donald og Kim'ern fyker i tottene på hverandre, med kamerat Putin som ryddegutt. tror vi ser litt forskjellig på hva det menes med "dommedag", godt mulig noe sånt skjer, men det er i tilfelle før antikrist.. kan godt hende denne globalismen vi ser nå, denne multikulturelle multinasjonale multireligiøse multisexuelle globalismen er antikrist, som jo kom som et slags svar på 2 verdenskrig, for det faktum at man i sverige faktisk lærer barn at det ikke heter han og hun men det kjønnsnøytrale "hen" for å ikke diskriminere noen, bunner jo i en slags motreaksjon mot Hitler, så når jeg ser at det er noe som skurrer her så ser jeg at djevelen har byttet kostyme, brunskjorta og barten har han tatt bort, fått på seg lebestift og parykk og nå står han der som en politisk korrekt karriærekvinne som holder flerkulturelle dialogmøter mellom imamer, rabbinere og prester for å finne en felles plattform der alle parter kan vanne ut innholdet i troa si så mye at det ikke er noe igjen, akkuratt sånn de holder på med å utviske nasjonal identitet og kjønnsidentitet.. denne jakten på terror som de holder på med mot muslimer kan jo fort utvides og skli ut i en global jakt på alle med religiøst syn - meg spesielt som bibeltro kristen - som potensiell terrorist og ekstremist. det er jo noe liknende et sånt system bibelen beskriver i endetiden. det at man snakker om at kontanter skal fases ut er jo også litt suspekt, det står at antikrist skal tvinge alle til å ta et merke for å kjøpe og selge (666)... men det er ikke noe å gå og være redd for om man er kristen, men tegn man bør legge merke til om man ikke er det, for det er dere dette først og fremst gjelder. var jeg deg hadde jeg tatt en titt i bibelen... det kan altids være kjekt for å orientere seg litt. Endret 8. juni 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 ...men det er ikke noe å gå og være redd for om man er kristen Det er vel ikke noe å gå være redd for, punktum! Med mindre man er splitter pine gal, å faktisk tror at djevelen er en politisk korrekt kvinne med parykk og lebestift, da kan man kanskje være redd for både det ene og det andre? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Det er vel ikke noe å gå være redd for, punktum! Med mindre man er splitter pine gal, å faktisk tror at djevelen er en politisk korrekt kvinne med parykk og lebestift, da kan man kanskje være redd for både det ene og det andre? Jesus sa at ein skal frykte han som kan øydeleggje både kropp og sjel i helvete. Det er også slik eg har erfart djevelen. Sjølv om det berre har gått nokre år sidan det gode i verda forsvann, har djevelen allereie forvalda stor skade. Ser ein på verda er den ikkje til å kjenne att. Sjå til dømes på den aukande homopropagandaen, banning i rikskringkastinga og hets mot kristne. Vel seier du kanskje. Nokre av desse endringane har pågått over tid. Kanskje det, men før var Gud der og passa på. I dag er Guds barn fritt vilt for ulvane. Eg tenkjer som så at dommedag kjem når dommedag kjem. Ein dag skal eg stå til ansvar for mitt liv overfor den Allmektige. På ein måte skal det bli godt å få høyre sanninga, sjølv om engelen Mikael vil kaste fortapte i eldsjøen. Alt som skjer i verda i dag er også ein del av domen. Eg trur ikkje det er nokon veg tilbake no. Gud gav mange sjansar til å omvende seg. No ventar evig kaos. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Så du føler at du er den generasjonen som får oppleve armageddon, og ikke alle de tusener av generasjoner før deg som nå er støv og jord nede i bakken, som kanskje døde av naturlige årsaker? Jeg synes det er et snev arrogant i en tråd som understreker hvor feil religiøse tar i gjetting på når dommedag kommer. 3 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Så du føler at du er den generasjonen som får oppleve armageddon, og ikke alle de tusener av generasjoner før deg som nå er støv og jord nede i bakken, som kanskje døde av naturlige årsaker? Jeg synes det er et snev arrogant i en tråd som understreker hvor feil religiøse tar i gjetting på når dommedag kommer. Når Jesus først kom til jorda, kom han på ein måte som ingen forventa. Ikkje som ein krigarkonge, men som Guds lidande tenar. Han oppfylte skriftene sjølv om mange meinte han dreiv blasfemi. Ja, mange ville nok hevde at også Jesus hadde for store tankar om seg sjølv. Men han var genuin og ekte, ulik alle andre menneske som har levd på jorda. Kva så med Jesu andre kome? Mange har snakka om ei fysisk forsvinning av alle frelste, men slik eg har erfart stemmer ikkje dette. Eg trur vi har vore vitne til ei åndeleg bortrykking av alle gode krefter i verda. Dei tusenvis av døde generasjonar høyrest veldig mykje ut, men hugs at Gud er veldig stor og veldig kjærleg. Han ville ikkje at nokon skulle gå fortapt, difor er ikkje alle menneske fødde med sjel, men er åndsstyrte superhologram. Englane verka gjennom desse menneska med det føremål at Guds utvalgte skulle verte frelst. Jesus seier at ei sjel er verd meir enn heile verda. Han sa også at Gud kan skape Abrahams born av stein. Desse døde i jorda er nettopp slike statistar i livets skodespel. Det er også verd å merkje seg at Gud og djevelen forkynner to totalt ulike verdsbilete. Djevelen seier at jorda er milliardar av år gammal, og at Guds utvalgte berre er ein ubetydeleg del av menneskeslekta. Gud derimot seier: Du er spesiell. Du er elska. Du er eit kongebarn. Det er her vi må velge kva vi vil tru på. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) både jim jones og waco texas, eller denne figuren i sibir som tror han er jesus er falske profeter som bibelen advarer mot...de var styrt av djevelen og har nok derfor mer til felles med deg, enn med meg. for noe driver deg til å sitte her dagen lang og skrive hatinnlegg og løgner som det du kom med her mot kristne, og det er ivertfall ikke av Gud. Men.. Det er så lett å skylde på djevelen for alt. Det gjorde de f.eks. i middelalderen også. Snarere at man også måtte være i ledtog med djevelen, og på det grunnlag så ble mange mennesker drept av det religiøse lederskapet. Endret 16. november 2017 av G Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 ...du kan se på hva slags bibelprofetier som er oppfylt eller iferd med å oppfylles for å ha en viss orientering om hvor i terrenget vi ligger. At man tror bibelprofetier gir en orientering om noe som helst, tyder vel på at man bør holde seg i kjelleren hos mor med aluminiumshatten godt tredd nedover ørene ? Jeg vil heller si at den hatten er din. Og at det å være kristen, betyr at jeg er forsonet med Gud og ikke har grunn til å frykte noe. Død er vinning for en kristen. Klassisk eksempel på ansvarsfraskrivelse. For de som ikke evner til å ta tak i sitt eget liv men heller vil legge det i hendene på en fiktiv kraft så skjønner jeg straks litt bedre hvorfor så mange er "kristne". De gidder rett og slett ikke forholde seg til livets realiteter, og heller klamrer seg fast i en fantasi. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) Konkret hva har jeg sagt i denne tråden som er feil, mener du? Kan du finne sitatet? Og er du kristen, og har fulgt med på hvordan en spesiell gjeng oppfører seg i trådene her? De har holdt på så lenge jeg har vært her, de kastet seg på fra det sekund jeg gjorde det kjent her inne at jeg var kristen. Jeg er ikke feig så jeg lar være å gå dem i rette for å ikke "skitne til" min egen sti. Jeg har nåden på min side, og sannheten skal frem, jeg ser jo at de prøver å slenge så mye dritt her inne at kristne skyr banen og bruker andre forum for å spre Guds ord, men jeg har bestemt meg for å ikke la de stoppe meg fra å bruke dette forumet her som talerør, så lenge mod fjerner det værste. Så jeg er ikke redd for noe "dom" for det jeg har sagt her, for det jeg sier er ganske enkelt riktig. Du høres ut som du kunne være en narcissist. Beklager, at det kan oppfattes som et personangrep. Men, det er jo nettopp slik narcissister tenker, at de aldri kan ta feil på noen ting. Er du ikke enig i det? Endret 16. november 2017 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) Jeg ser ikke Jesus og apostlene ta i løgnere, demon-pakk og avgudsdyrkere med silkehansker, de bruker utrykk som "din kalkede vegg" etc og sender demoner i en flokk med svin, så jeg ser da heller ikke noe problem med det jeg sier. Å være kristen er ikke det samme som å være en dørmatte, da har du missforstått noe. Jeg er for selvforsvar også - jeg støtter i stor grad amerikanernes syn på mye av det. Denne youtube-video påstår at fortellingen om "sender demoner i en flokk med svin" var en historie om når romerne gjorde folkemord på en gruppe motstandere ved denne sjøen. Romerne drev menneskene på sjøen, og drepte dem alle i et sveip-rykk. Menneskene som nevnes her, ble symbolsk beskrevet som om at de var demonene som ble drevet på sjøen. En militært triumferende opprydding, som bibelskriveren selv fikk formulere i tekst for ettertiden. At Titus fikk Det nye testamentet produsert som propaganda for å holde den jødiske religionen i sjakk i regionen. Titus hadde en jødisk lærd mann på sin side til å formulere Det nye testamentet så godt som mulig for å takles de troende, og å omvende dem til kristendom. Kronen på verket er at Titus får framstillet seg selv som en gud, som jo var vanlig på romertiden likevel. Flere keisere anså seg jo som guder som skulle tilbes. Bare at denne guden Titus utga seg for å være, var selve Jesus i Det nye testamentet : https://www.youtube.com/watch?v=HS0WSEuousE Endret 16. november 2017 av G Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) Det er vel ikke noe å gå være redd for, punktum! Med mindre man er splitter pine gal, å faktisk tror at djevelen er en politisk korrekt kvinne med parykk og lebestift, da kan man kanskje være redd for både det ene og det andre? Jesus sa at ein skal frykte han som kan øydeleggje både kropp og sjel i helvete. Det er også slik eg har erfart djevelen. Sjølv om det berre har gått nokre år sidan det gode i verda forsvann, har djevelen allereie forvalda stor skade. Ser ein på verda er den ikkje til å kjenne att. Sjå til dømes på den aukande homopropagandaen, banning i rikskringkastinga og hets mot kristne. Vel seier du kanskje. Nokre av desse endringane har pågått over tid. Kanskje det, men før var Gud der og passa på. I dag er Guds barn fritt vilt for ulvane. Eg tenkjer som så at dommedag kjem når dommedag kjem. Ein dag skal eg stå til ansvar for mitt liv overfor den Allmektige. På ein måte skal det bli godt å få høyre sanninga, sjølv om engelen Mikael vil kaste fortapte i eldsjøen. Alt som skjer i verda i dag er også ein del av domen. Eg trur ikkje det er nokon veg tilbake no. Gud gav mange sjansar til å omvende seg. No ventar evig kaos. Historisk sett så har vi mer fred og mindre fattigdom i verden nå enn noen gang før. Kristne og homofile er mer akseptert enn noen gang. At folk velger å tro at verden har blitt mye verre er litt trist. Verden har blitt mindre og informasjon har blitt lettere tilgjengelig, desverre så er informasjonsfokuset (eller hva man skal kalle det) på det negative. At man lettere finner negativitet er ikke synonymt med at det er mer negativitet nå enn før. Så har vi den tingen med at de som skriker høyest blir hørt. De som har det helt flott og lever i fred og fordragelighet gidder ikke å skrike. For ikke å nevne den offerrollen folk påtar seg uten egentlig grunn. Endret 16. november 2017 av Soseks 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 [...] Kva så med Jesu andre kome? Mange har snakka om ei fysisk forsvinning av alle frelste, men slik eg har erfart stemmer ikkje dette. Eg trur vi har vore vitne til ei åndeleg bortrykking av alle gode krefter i verda. Dei tusenvis av døde generasjonar høyrest veldig mykje ut, men hugs at Gud er veldig stor og veldig kjærleg. Han ville ikkje at nokon skulle gå fortapt, difor er ikkje alle menneske fødde med sjel, men er åndsstyrte superhologram. Englane verka gjennom desse menneska med det føremål at Guds utvalgte skulle verte frelst. Jesus seier at ei sjel er verd meir enn heile verda. Han sa også at Gud kan skape Abrahams born av stein. Desse døde i jorda er nettopp slike statistar i livets skodespel. Det er også verd å merkje seg at Gud og djevelen forkynner to totalt ulike verdsbilete. Djevelen seier at jorda er milliardar av år gammal, og at Guds utvalgte berre er ein ubetydeleg del av menneskeslekta. Gud derimot seier: Du er spesiell. Du er elska. Du er eit kongebarn. Det er her vi må velge kva vi vil tru på. Alt dette er støy i debatten, og fremstiller ikke noe poeng relatert til hvorfor dommedag skal skje akkurat nå. Dette er grunnen til at jeg ikke klarer å debattere med religiøse. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Dei tusenvis av døde generasjonar høyrest veldig mykje ut, men hugs at Gud er veldig stor og veldig kjærleg. Han ville ikkje at nokon skulle gå fortapt, difor er ikkje alle menneske fødde med sjel, men er åndsstyrte superhologram. Englane verka gjennom desse menneska med det føremål at Guds utvalgte skulle verte frelst. Jesus seier at ei sjel er verd meir enn heile verda. Han sa også at Gud kan skape Abrahams born av stein. Desse døde i jorda er nettopp slike statistar i livets skodespel. Hvor har du dette fra, om jeg tør spørre? Hvordan vet du dette? Og hvordan vet vi hvem som har sjel og hvem som ikke har sjel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå