Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan holde seg ''helt'' frisk


Kaneltryne

Anbefalte innlegg

Litt rar tråd, men jeg føler bare at jeg aldri har vært ''ordentlig'' frisk på leenge. Har aldri hatt en dag uten enten tett neste, snørrete rennenese, sår hals, hosting osv. Dette irriterer meg veldig, hater å sitte på jobb å snufse med rennende nese på de verste tidspunkt, og i møter osv. Føler også at det og alltid være litt forkjøla går ut over fysiske prestasjoner, som på kondisen og styrke osv.

 

Tenkte derfor å begynne å ta tran hver dag som jeg vet hjelper, også lurer jeg bare på om noen her har noen spesielle tips til hvordan man skal holde seg helt frisk. Uansett hva det er, noe bra å spise, noen vitaminer man må få i seg, kjerringråd, holde seg varm osv alt hjelper. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Få i deg et generelt sunt og variert kosthold, få nok mosjon og nok søvn så er du veldig godt på vei :) Om det ikke er pollenallergi som nevnt over, da. I såfall finnes det reseptfrie medisiner mot det på apoteket du kan prøve. 

Lenke til kommentar

Pollenallergi gir slike symptomer som tidligere er svart her (ja jeg har det også), men andre allergier kan også gi slike symptomer. Støv, dårlig luftkvalitet, mugg/sopp kan også gi slike plager, så en skikkelig test/undersøkelse er virkelig noe jeg vil anbefale deg å ta.

 

Sunt kosthold, vitaminer og regelmessig bevegelse/mosjon er jo også noe som er forebyggende for god helse.

Lenke til kommentar

D og B9 vitamin styrker immunforsvaret, så jeg råder deg å dra til legen for å sjekke om du har mangel på disse. Hadde samme problem som deg, og det viste seg at jeg hadde store mangel på D og B9(folat) vitaminer. Blitt mye bedre etter store doser i 4 mnd.

Lenke til kommentar

Takk for mye bra svar. 

 

Angående det med allergier, så har jeg en far som er allergisk mot omtrent alt og alltid har med seg reseptbelagte medisiner mot allergi. Har jo stusset litt over at jeg ikke har noen allergier, når han har så mye mot støv og gress og alt som er. Jeg får høre med han, kanskje prøve medisinene om det er ufarlig og se om det hjelper meg. 

Endret av Kaneltryne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...