ATWindsor Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Jeg skal gjøre noen oppgaver der man må generere og endre wordfiler, i utgagnspunktet skulle man tro VBA passer best, da det er "native", men er ikke så veldig god venn med det språket. Har lyst til å lære meg python og har vurdert å bruke det, men er det en dårlig ide, siden det i mindre grad er "lagd for det"? AtW Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Python er et mye bedre språk, og det skal finnes biblioteker for sånt. Første jeg fant på google : https://github.com/python-openxml/python-docx Har vært borti generering av word-dokumenter fra f.eks Ruby og Java, det finnes biblioteker for formålet til de fleste språk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2017 Takk for tips, er forsåvidt klar over at det finnes bibliotek i python, men tenkte kanskje de hadde færre muligheter enn VBA eller noe sånt? AtW Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Hvorfor skulle det det? Python er nok et bedre valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå