Gå til innhold

TEST: Lønner det seg å bruke Telenor SWAP eller Telia Svitsj?

Anbefalte innlegg

Jeg liker virkelig at andre skal fortelle meg hva som er dårlige valg. Selvfølgelig setter jeg meg inn i regnestykket før jeg inngår en SWAP-avtale. Det er ikke fordi jeg ikke har råd til å betale ut telefonen i én dose, men fordi jeg velger å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som har prøvd å selge en telefon på Finn, vet hvor mye plunder det kan bli i salgsprosessen. Da kan det være en fordel å gi den til Telia, som gladelig tar den i mot, fremfor å kommunisere med en masse surrehuer på Finn.no. Jeg har to strøkne iPhone 6S+ som var umulige å bli kvitt. Jeg fikk ikke et skambud en gang.

Prøvde å selge min gamle LG 4, hvor 9/10 meldinger var fra utlendinger som ønsket å prute.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som har prøvd å selge en telefon på Finn, vet hvor mye plunder det kan bli i salgsprosessen. Da kan det være en fordel å gi den til Telia, som gladelig tar den i mot, fremfor å kommunisere med en masse surrehuer på Finn.no. Jeg har to strøkne iPhone 6S+ som var umulige å bli kvitt. Jeg fikk ikke et skambud en gang.

Synd at det skal være så vanskelig å selge brukte telefoner. Vi har et overforbruk av elektronikk her til lands og når det i tillegg finnes fattigdom her til lands, så burde jo slikt som dette være en glimrende mulighet for disse til å spare noen kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det er absolutt et marked for brukt. Om man ikke får interesse må man vurdere om man har priset seg for høyt. Ser ganske mange latterlige annonser på finn.no hvor ønsket pris er altfor høyt. Da gidder ikke folk å vise interesse en gang. en telefon taper seg veldig i verdi det første året av en rekke grunner. Prisene dumpes når den nye årsmodellen lanseres. Som gir et annet utgangspunkt for en telefon som ble kjøpt når den var nyeste modell. Så må man også forstå at den må være en del billigere enn en ny, når den tross alt er brukt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Folk flest har nok såpass god råd at dei foretrekker å kjøpe nytt med dei garanti og reklamasjonsrettigheitene som det medfører. Så for å kjøpe brukt så må det være mykje billigare sidan det er mange usikkerheiter rundt kva telefonen har blitt utsatt for.

Lenke til kommentar

Folk flest har nok såpass god råd at dei foretrekker å kjøpe nytt med dei garanti og reklamasjonsrettigheitene som det medfører. Så for å kjøpe brukt så må det være mykje billigare sidan det er mange usikkerheiter rundt kva telefonen har blitt utsatt for.

det er vell heller det at når man brukt så skal prisen være såpass lav at det kompenserer for alt du nevner her, men det er mange som tror at et 1 år gammel mobil som kostet si 8000 nå er verd 6500, for de som kjøper bruk er besparelsen så liten at man heller kan kjøpe ny, dette har nok noe med økonomien i Norge hvor en differansen i arbeidstid ikke er så mye på 8000 og 6500. 

om man sammenligner med USA så er det og spare 1000 kr på og kjøpe brukt mye penger siden de må jobbe mye mere for og tjene dette. 

jeg ser ihvertfall trender på div bruktmarkeder jeg følger både i Norge og i USA at prisen på samme vare holder seg mye lenger på varen i USA en i Norge , og min teori er at om vi bare kan spare 1000-2000 på en brukt vare kjøper vi heller en ny, Norges regler for garanti og sånt spiller nok og en del in her 

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Viktig at dere her får med at frem til de har «godkjent» mobilen du swapper inn hos Telenor så vil du betale dobbelt opp for både swapavtale OG nedbetaling av begge telefoner.

Lureri fra Telenor sin side

skjedde ikke når jeg swappet i butikk? Var telefonen din i en tilstand der de var usikker om den kunne swappes? Sendte du i posten?
Lenke til kommentar

Er snart tid for å teste ut denne avtalen, og lurer på erfaringer folk har med byttingen? Jeg ønsker ikke å bytte i butikk, men heller sende inn etter at jeg har mottatt ny tlf - av flere grunner, men par av de er å ikke risikere krøll med Google Authenticator, samt at den nye bør være oppe å gå før jeg leverer den gamle.

Så, gikk alt knirkefritt?

Litt på siden : har en S8 og tenkte å bytte til S9, men hva i hule er forskjellen på de?? :D Kanskje gå for en annen tlf som kan anbefales?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...