PolPot Skrevet 2. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2017 Heisann Jeg har en Dell XPS 15 9560 7700hq/1050. Er det noen som har erfaring med Nvidia Inspector som jeg leser har vært brukt for å redusere FPS i spill. I spill som Civ V og Sniper Elite v2 får jeg "hundrevis" av FPS. Jeg ønsker å redusere dette for at maskinen skal kunne jobbe lettere (slippe viftestøy). Noen som føler seg kallet til å kommentere? Finnes det andre verktøy jeg kan bruke enn Nvidia sitt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2017 Du kan vel åpne Geforce Experience og aktivere Battery Boost? Lenke til kommentar
PolPot Skrevet 2. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juni 2017 Du kan vel åpne Geforce Experience og aktivere Battery Boost? Takk! Men.... med fare for å virke jævlig teit.... jeg spiller "plugged in". Hvor i Nvidia Experience kjører du FPSen ned til 30 da? Jeg ønsker å få maskina mest mulig stille. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Du kan vel åpne Geforce Experience og aktivere Battery Boost? Takk! Men.... med fare for å virke jævlig teit.... jeg spiller "plugged in". Hvor i Nvidia Experience kjører du FPSen ned til 30 da? Jeg ønsker å få maskina mest mulig stille. Det kan du gjøre i Nvidia Control Panel. Høyreklikk på desktop for å velge. Om du ikke har G-Sync skjerm. Så setter du bare "Manage 3D settings" -> "Vertical sync" til "Adaptive (Half refresh rate)". Har du 60Hz skjerm vil du nå spille med V-Sync på så lenge skjermkortet klarer å lage 30fps (som da blir max fps). Mens det automatisk switcher til V-Sync av, om spillet (mot formodning) dipper under 30fps. Dette burde altså la GPU kjøre mye kaldere. Men huff.. 30fps mann! Endret 2. juni 2017 av Gabri3L Lenke til kommentar
PolPot Skrevet 2. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juni 2017 Du kan vel åpne Geforce Experience og aktivere Battery Boost? Takk! Men.... med fare for å virke jævlig teit.... jeg spiller "plugged in". Hvor i Nvidia Experience kjører du FPSen ned til 30 da? Jeg ønsker å få maskina mest mulig stille. Det kan du gjøre i Nvidia Control Panel. Høyreklikk på desktop for å velge. Om du ikke har G-Sync skjerm. Så setter du bare "Manage 3D settings" -> "Vertical sync" til "Adaptive (Half refresh rate)". Har du 60Hz skjerm vil du nå spille med V-Sync på så lenge skjermkortet klarer å lage 30fps (som da blir max fps). Mens det automatisk switcher til V-Sync av, om spillet (mot formodning) dipper under 30fps. Dette burde altså la GPU kjøre mye kaldere. Men huff.. 30fps mann! Hehe.... skal prøve det om litt nå. Lenge siden jeg har drevet med spilling.... Satt max prosessorfart til 70% og gikk over på Intel 630HD. Nå ligger'n på 45 grader:), men skal som sagt teste det du skriver ovenfor. 30fps er null stress i Civ og lignende. Jeg vil ha en kald, stille maskin som eter strategispillene mine til frokost. Får begynne å spare til en 1080 om et år eller noe sånn (en av de nye flate 15.6 tommer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå