Gå til innhold

Nvidia Inspector - reduksjon av FPS

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en Dell XPS 15 9560 7700hq/1050. Er det noen som har erfaring med Nvidia Inspector som jeg leser har vært brukt for å redusere FPS i spill. I spill som Civ V og Sniper Elite v2 får jeg "hundrevis" av FPS. Jeg ønsker å redusere dette for at maskinen skal kunne jobbe lettere (slippe viftestøy). Noen som føler seg kallet til å kommentere? Finnes det andre verktøy jeg kan bruke enn Nvidia sitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel åpne Geforce Experience og aktivere Battery Boost?

Takk! Men.... med fare for å virke jævlig teit.... jeg spiller "plugged in". Hvor i Nvidia Experience kjører du FPSen ned til 30 da? Jeg ønsker å få maskina mest mulig stille.

Det kan du gjøre i Nvidia Control Panel. Høyreklikk på desktop for å velge.

Om du ikke har G-Sync skjerm. Så setter du bare "Manage 3D settings" -> "Vertical sync" til "Adaptive (Half refresh rate)".

Har du 60Hz skjerm vil du nå spille med V-Sync på så lenge skjermkortet klarer å lage 30fps (som da blir max fps). Mens det automatisk switcher til V-Sync av, om spillet (mot formodning) dipper under 30fps.

Dette burde altså la GPU kjøre mye kaldere. Men huff.. 30fps mann! :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Du kan vel åpne Geforce Experience og aktivere Battery Boost?

Takk! Men.... med fare for å virke jævlig teit.... jeg spiller "plugged in". Hvor i Nvidia Experience kjører du FPSen ned til 30 da? Jeg ønsker å få maskina mest mulig stille.

Det kan du gjøre i Nvidia Control Panel. Høyreklikk på desktop for å velge.

Om du ikke har G-Sync skjerm. Så setter du bare "Manage 3D settings" -> "Vertical sync" til "Adaptive (Half refresh rate)".

Har du 60Hz skjerm vil du nå spille med V-Sync på så lenge skjermkortet klarer å lage 30fps (som da blir max fps). Mens det automatisk switcher til V-Sync av, om spillet (mot formodning) dipper under 30fps.

Dette burde altså la GPU kjøre mye kaldere. Men huff.. 30fps mann! :p

Hehe.... skal prøve det om litt nå. Lenge siden jeg har drevet med spilling.... Satt max prosessorfart til 70% og gikk over på Intel 630HD. Nå ligger'n  på 45 grader:), men skal som sagt teste det du skriver ovenfor. 30fps er null stress i Civ og lignende. Jeg vil ha en kald, stille maskin som eter strategispillene mine til frokost. Får begynne å spare til en 1080 om et år eller noe sånn (en av de nye flate 15.6 tommer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...