Redaksjonen. Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Over seks millioner sjåførjobber står i fare for å forsvinne, ifølge ny rapport.Nå jobber Waymo med selvkjørende lastebiler Lenke til kommentar
Tor Thorbergsen Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Det kommer nok til å ryke en god del jobber i kjølvannet av dette også. F.eks. Forsikring. Men, vi får håpe at det skapes nye jobber også. Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Bare fantasi. I samme sekund som de virkelig store ulykkene forårsaket av selvkjørende lastebiler hvor ikke dataen klarer å forstå trafikkbildet skjer, vil autonome lastebiler og busser bli parkert for alltid. Hvorfor sitter det fortsatt 2 flygere i passasjerfly selv om de kunne fløyet autonomt i årevis allerede? Av den enkle grunn at man veit ALDRI hva som kan skje,hverken i lufte,på havet eller på veien. Det skjer ulykker i dag selv med sjåfører og flygere som bruker en menneskelig hjerne for å forstå alt som skjer. Hvis automatikken skal overta alt blir det mye meir ulykker. Hvorfor? Fordi at mennesket står over alt. Det er vi som har skapt dataen,ikke motsatt. Derfor vil vi mennesker alltid stå over dataen og bestemme over den. Det skal bare ett større vulkanutbrudd eller annen naturkatastrofe til,så er alle satellitter og autonome kjøretøy satt ut av spill. Det veit vi aldri når kan skje. Hva skjer hvis mange GPS satellitter blir slått ut og luften er full av autonome fly og havet fullt av autonome skip? Det som da skjer er at det oppstår en katastrofe som er utenfor vår fatteevne med enorme tap av menneskelige liv og økonomiske tap som vil sette verdensøkonomien i store problemer. Det kan føre til stor fattigdom og sultkatastrofer og t.o.m utløse kriger. Det kan faktisk føre til verdens ende. Derfor folkens må det alltid være en menneskelig hjerne som fører ett hvert transportmiddel i all fremtid. Autonome farkoster vil grave vår felles grav. Politikerne er ikke klar over hvor viktig transporten i verden er. Den er faktisk ett være eller ikke være for å fortsatt kunne ha en stabil verdensorden! Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Bare fantasi. I samme sekund som de virkelig store ulykkene forårsaket av selvkjørende lastebiler hvor ikke dataen klarer å forstå trafikkbildet skjer, vil autonome lastebiler og busser bli parkert for alltid. Hvorfor sitter det fortsatt 2 flygere i passasjerfly selv om de kunne fløyet autonomt i årevis allerede? Av den enkle grunn at man veit ALDRI hva som kan skje,hverken i lufte,på havet eller på veien. Det skjer ulykker i dag selv med sjåfører og flygere som bruker en menneskelig hjerne for å forstå alt som skjer. Hvis automatikken skal overta alt blir det mye meir ulykker. Hvorfor? Fordi at mennesket står over alt. Det er vi som har skapt dataen,ikke motsatt. Derfor vil vi mennesker alltid stå over dataen og bestemme over den. Det skal bare ett større vulkanutbrudd eller annen naturkatastrofe til,så er alle satellitter og autonome kjøretøy satt ut av spill. Det veit vi aldri når kan skje. Hva skjer hvis mange GPS satellitter blir slått ut og luften er full av autonome fly og havet fullt av autonome skip? Det som da skjer er at det oppstår en katastrofe som er utenfor vår fatteevne med enorme tap av menneskelige liv og økonomiske tap som vil sette verdensøkonomien i store problemer. Det kan føre til stor fattigdom og sultkatastrofer og t.o.m utløse kriger. Det kan faktisk føre til verdens ende. Derfor folkens må det alltid være en menneskelig hjerne som fører ett hvert transportmiddel i all fremtid. Autonome farkoster vil grave vår felles grav. Politikerne er ikke klar over hvor viktig transporten i verden er. Den er faktisk ett være eller ikke være for å fortsatt kunne ha en stabil verdensorden! Wow. Dette må være dødsdramatisk. En trailersjåfør med en hjerne som ikke har bestått videregående, har lett bakrus, som prøver å finne ut om manunited has slått barcelona på smarttelefonen mens han kjører. Er det han som skal lede 50tonn i 97kmt inn i solnedgangen i vår søken etter tillitt? Eller er det en kontinuerlig systemoptimalisert datamaskin som kontinuerlig analyserer 463 sensorer og får tilbakemeldinger fra de 100 nærmeste kjøretøyer med 0.001s reaksjonstid? Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Si meg følgende: Hvordan skal sensorene i en autonom trailer forstå når tid det tråkkes på full gass for å rette opp hengeren som har fått skrens og er på tur å ta med seg alle motgående kjøretøy på sin ferd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå