39UMZXGA Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Hei! Jeg har et problem; mitt wifi vil ikke koble seg til min laptop. Når jeg kobler til wifiet til telefonen min (en iPhone 5) funker det helt uten problemer, men når jeg skal koble til min laptop derimot, viser ikke wifi-søket det ønskede nettverket. Mer har jeg egentlig ikke å si.. Jeg spiller dataspill, og det gjør også min bror, så når vi er på samme nettverk, så blir nettet fort veldig tregt. Jeg har en egen ruter, og som sagt så får jeg ikke koblet til den, men kun trådløst. Via en LAN-kabel går det fint. Problemet er bare det at ruteren er på andre siden av rommet for laptopen min, og LAN-kabelen jeg har er kun rundt 10-15 centimeter lang. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Heisann. Det kan være at ruteren din sender ut Wi-Fi på 5GHz i stedet for 2.4GHz og at laptopen din ikke støtter 5GHz. Derfor vil det ikke vises. Vet du hvordan du logger deg på konfogurasjonssiden til ruteren din? Der kan du skru på 2.4 om det ikke er på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå