inaa Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Sykler raskest av alle. Elsyklister trekker opp gjennomsnittsfarten på veiene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 viser beregningene at menn sykler i 17,5 kilometer i timen på vanlig sykkel og i 18,6 kilometer i timen med motorhjelp. Men aller raskest går det når menn tar elsykkelen til jobb. Her er gjennomsnittsfarten beregnet til 21,8 kilometer i timen. Æh.. Så en elsykkel går raskere enn ellers når syklisten er på vei til jobb. Vet ikke helt om jeg skal tolke det som et teknologisk gjennombrudd, markedsføringspoeng eller faresignal. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Hadde det gått så tregt som snitthastigheten for elsykkel ville jeg neppe tatt meg tid til å sykle til jobb. Da ville jeg brukt enten et kvarter eller en halvtime ekstra hver dag... Regner med at det som trekker ned hastigheten er alle kryssene i Oslo. En elsykkkel har ikke nødvendigvis høyere hastighet enn en trøsykkel, men vil akselerere raskere etter hver stopp og tape mindre fart i motbakker. Brukerne av denne nederlandske appen er sannsynligvis blant de ivrigere syklistene i Oslo: https://www.toi.no/sensedat/ 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Etter å ha syklet ca. 400 mil i året og registrert alt i garmin+strava er det i motbakkene man vil klare å vinne tid. De fleste syklister ligger her godt under 20kmt og selv godt under 15kmt. Endret 2. juni 2017 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Æh.. Så en elsykkel går raskere enn ellers når syklisten er på vei til jobb. Vet ikke helt om jeg skal tolke det som et teknologisk gjennombrudd, markedsføringspoeng eller faresignal.Jeg tolker det som et markedsføringspoeng. Jeg får bare ennå mer lyst på elsykkel. Takk til TU/TØI for påminnelsen om at jeg bør få kjøpt en sånn snart. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Problemet er vel at syklist-gjennomsnitthastigheten har gått kraftig opp på fortauene! 25 km/t er mye på et fortau, men jeg har til gode å se en El-syklist kjøre saktere enn det de klarer... Endret 2. juni 2017 av ozone 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Problemet er vel at syklist-gjennomsnitthastigheten har gått kraftig opp på foratuene! 25 km/t er mye på et fortau, men jeg har til gode å se en El-syklist kjøre saktere enn det de klarer... Det er ikke uten grunn at det er forbudt å sykle på fortauet i alle europeiske land, bortsett fra Norge og Island... 2 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Jeg sykler i rundt 30 km/h i gjennomsnittshastighet på vei til jobb, men så har jeg ganske kort vei på totalt 30km frem og tilbake. Godt å se at jeg har langt bedre snittfart en de gamle menneskene på el-syklene sine Jeg har en maksfart på litt over 50km/h på fortauet. Endret 2. juni 2017 av Heradon Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Juksesyklister kaller jeg dem, tren deg opp og få mer futt i føttene istedet! 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Nå må vi bare få en elsykkel med fire hjul, og karosseri så det blir trygt og behagelig å sykle om vinteren (og i uvær) også. Nei vent... 1 Lenke til kommentar
TXKLH94E Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Problemet er vel at syklist-gjennomsnitthastigheten har gått kraftig opp på fortauene! 25 km/t er mye på et fortau, men jeg har til gode å se en El-syklist kjøre saktere enn det de klarer... Sammtidig som du klarer på syklister for å sykle på fortauet klager bilistene på at man sykler på veien så da har jeg et spørsmål. Hvor skal vi kunne sykle der det ikke er/for dårlig sykkelvei 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 spørsmål. Hvor skal vi kunne sykle der det ikke er/for dårlig sykkelvei Svar: På fortauet i en fart som ikke risikerer livet til fotgjengerne som ikke ser deg der du kommer bakfra. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Fotgjengere er livsfarlige, går helt i sin egen verden. Selv i LAV fart er det farlig for de som sykler. Det verste er å passere busstopp langs vegen, klynger med tett i tett av folk og der ingen ser deg eller tar et skritt til siden. Må nesten gå av sykkelen for å passere. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Fotgjengere er livsfarlige, går helt i sin egen verden. Selv i LAV fart er det farlig for de som sykler. Det verste er å passere busstopp langs vegen, klynger med tett i tett av folk og der ingen ser deg eller tar et skritt til siden. Må nesten gå av sykkelen for å passere. Veldig enig! Derfor må de oppdras: Jeg ringer som en gal med klokken fra lang avstand når jeg nærmer med slike klynger. De fleste er da hensynsfull nok til å gi litt rom, slik jeg gir rom til fotgjengere når jeg kan. Vi skal tross alt sam-eksistere på fortauet for å slippe å risikere livet ute blant bilene. Hvis ikke de reagerer, så stopper jeg helt opp rett foran dem, og fortsetter å bjelle med et smil Endret 2. juni 2017 av ozone 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 spørsmål. Hvor skal vi kunne sykle der det ikke er/for dårlig sykkelvei Svar: På fortauet i en fart som ikke risikerer livet til fotgjengerne som ikke ser deg der du kommer bakfra. Jævla bilister altså, driver å kjører på felles veier når de har egne motorveier som er reservert for motoriserte kjøretøy, de bør kjøre der så de ikke forstyrrer syklister. AtW 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Hmm.. jeg antar debatantene her forsøker å få toget til å fremstå som den beste løsningen. Lenke til kommentar
Burg3rn Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Juksesyklister kaller jeg dem, tren deg opp og få mer futt i føttene istedet! Det er vist noe du ikke har forstått. Du var i godt selskap for 5 år siden. Da mente de fleste i Norge som deg. Det resulterte i at elsykkelsalget gikk tregere i Norge enn resten av Europa. Man mente i Norge at sykling=trening. Da blir elsykling juks. Problemet er bare det at folk er forskjellige. Og i land som har en annen holdning sykles det nye mer. I Nederland bruker "alle" sykkel mye. De fleste for å komme seg rundt, ikke for å trene. Jeg for min del bruker sykkel for å trene, og jeg sykler fra de fleste elsykler i oppoverbakke, men jeg ønsker at flere kan komme seg ut på sykkel. Resultatet av at flere har kjøpt elsykkel er at gamlemor og gamlefar har begynt å sykle. Det samme har mange andre som ikke ville syklet uten elhjelp. En bekjent av meg har syklet mye tidligere, men fikk kneskader og måtte slutte. Nå sykler han igjen pga elhjelp. Det finnes mange andre gode grunner. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Resultatet av at flere har kjøpt elsykkel er at gamlemor og gamlefar har begynt å sykle. Det samme har mange andre som ikke ville syklet uten elhjelp. Spørsmålet er jo hvorvidt de faktisk sykler... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Problemet er vel at syklist-gjennomsnitthastigheten har gått kraftig opp på fortauene! 25 km/t er mye på et fortau, men jeg har til gode å se en El-syklist kjøre saktere enn det de klarer... Det tilhører særdeles sjeldenheten og skjer så og si aldri. Snakker du sykkel og gangvei er det noe annet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Jeg sykler i rundt 30 km/h i gjennomsnittshastighet på vei til jobb, men så har jeg ganske kort vei på totalt 30km frem og tilbake. Godt å se at jeg har langt bedre snittfart en de gamle menneskene på el-syklene sine Jeg har en maksfart på litt over 50km/h på fortauet. Bullshit Men morsom spøk. Endret 2. juni 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå