O.A.G. Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Skulle ikke fått lov til å krysse grensen! Her skulle de slått hardt ned med kun to alternativer for å passere med varene: 1. Fjerne ulovlig utstyr og ordne så alt det overstyrer virker OK (ville jo være greit for de som bare manglet AdBlue). Hvis ikke måtte reparatør/mekaniker (og deler) skaffes. 2. Skaffe ny lastebil/trekkvogn som ikke var manipulert. Hvis ikke noen av de lot seg oppfylle så fikk de bare SNU! Ved å la de slippe over så vil jo lav kost sjåfører fortsette å gamble på at de ikke blir tatt og hvis de blir det så er eventuelt gebyr "en del av driftsutgiftene". 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Trenger ikke bøter for å få bukt med problemet. Krev at de ikke får kjøre videre før reparasjon, mange timer tapt, og kjør overvåking og hyppige kontroller av bilene/sjåførene som blir tatt. På den måten får man også silt ut en del biler så man kan stoppe en gruppe ene dagen og en annen gruppe neste dag, å se på eksosen høres lite effektivt ut. Litt god gammaldags trakkasering rett og slett Selvfølgelig så skal de også betale litt, men det er bare å sette opp et verksted som fikser jobben og et krav om å betale regningen før de får kjøre. På den måten så kan ingen klage på bøter. Må også skape kø for å få fikset bilen selvfølgelig, krav til mekanikerne om at de skal ta en halvtimes pause i timen. Ingenting er verre enn å vente 1 Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Skulle ikke fått lov til å krysse grensen! Her skulle de slått hardt ned med kun to alternativer for å passere med varene: 1. Fjerne ulovlig utstyr og ordne så alt det overstyrer virker OK (ville jo være greit for de som bare manglet AdBlue). Hvis ikke måtte reparatør/mekaniker (og deler) skaffes. 2. Skaffe ny lastebil/trekkvogn som ikke var manipulert. Hvis ikke noen av de lot seg oppfylle så fikk de bare SNU! Ved å la de slippe over så vil jo lav kost sjåfører fortsette å gamble på at de ikke blir tatt og hvis de blir det så er eventuelt gebyr "en del av driftsutgiftene". Ja til kuvending Pål Jensen Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Etter å ha lest dissee ble jeg faktisk litt mer sympatisk til jukseboksen - om jeg var trailersjåfør i nord tror jeg jeg ville hatt en boks med meg, for å plugge inn når det blir kaldt: http://www.tungt.no/transportmagasinet/en-livsfarlig-konsekvens-2037609 http://bygda.traktor.no/forum/topics/hva-skjer-om-du-ikke-fyller-adblue-p-traktoren-din http://blog.caranddriver.com/what-happens-when-the-diesel-exhaust-fluid-tank-runs-dry/ Endret 9. juni 2017 av toth Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Etter å ha lest dissee ble jeg faktisk litt mer sympatisk til jukseboksen - om jeg var trailersjåfør i nord tror jeg jeg ville hatt en boks med meg, for å plugge inn når det blir kaldt: http://www.tungt.no/transportmagasinet/en-livsfarlig-konsekvens-2037609 http://bygda.traktor.no/forum/topics/hva-skjer-om-du-ikke-fyller-adblue-p-traktoren-din http://blog.caranddriver.com/what-happens-when-the-diesel-exhaust-fluid-tank-runs-dry/ Kan saken være at dieseldrevne trailere rett og slett ikke egner seg for kjøring i mange kuldegrader? Pål Jensen Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Etter å ha lest dissee ble jeg faktisk litt mer sympatisk til jukseboksen - om jeg var trailersjåfør i nord tror jeg jeg ville hatt en boks med meg, for å plugge inn når det blir kaldt: http://www.tungt.no/transportmagasinet/en-livsfarlig-konsekvens-2037609 http://bygda.traktor.no/forum/topics/hva-skjer-om-du-ikke-fyller-adblue-p-traktoren-din http://blog.caranddriver.com/what-happens-when-the-diesel-exhaust-fluid-tank-runs-dry/ Kan saken være at dieseldrevne trailere rett og slett ikke egner seg for kjøring i mange kuldegrader?Pål Jensen Kan du ikke lese? Det er adbluen som ikke tåler kulda. Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Etter å ha lest dissee ble jeg faktisk litt mer sympatisk til jukseboksen - om jeg var trailersjåfør i nord tror jeg jeg ville hatt en boks med meg, for å plugge inn når det blir kaldt: http://www.tungt.no/transportmagasinet/en-livsfarlig-konsekvens-2037609 http://bygda.traktor.no/forum/topics/hva-skjer-om-du-ikke-fyller-adblue-p-traktoren-din http://blog.caranddriver.com/what-happens-when-the-diesel-exhaust-fluid-tank-runs-dry/ Kan saken være at dieseldrevne trailere rett og slett ikke egner seg for kjøring i mange kuldegrader?Pål Jensen Kan du ikke lese? Det er adbluen som ikke tåler kulda. For tunge kjøretøy etter Euro VI-standarden øker NOx-utslippene minst ti ganger uten AdBlue, dvs. reduksjonsmiddelet urea (http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-miljoe/mener-dette-kan-redde-dieselmotoren/a/23548208/). En TØI-rapport skriver bl.a.: «Fra tunge kjøretøy med Euro VI dieselmotorer er det SCR-teknologien (selektiv katalytisk reduksjon. min bem.), reduksjonsmidlet urea og avanserte styrings- og reguleringssystemer som er grunnen til de lave utslippene av NOx i virkelig trafikk.» rapport skriver https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=40122 I Norge, særlig i innlandet, forekommer sterk kulde som regel ved vinterlige høytrykk, lite vind og inversjon (kald luft samler seg under et «lokk» av varmere luft i høyden). Under slike forhold kan luftforurensningene bli liggende i dagevis. Spørsmålet har altså ikke noe med mine leseferdigheter å gjøre, men jeg burde ha skrevet om alle slags tunge dieselkjøretøy etter Euro VI-standarden, ikke bare trailere. Pål Jensen Lenke til kommentar
Andre2 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Helt latterlig. Hvorfor order man ikke opp i dette. +10.000.- kroner i bot Bilen får ikke kjøre videre før det er korrigert på verksted. Hvor vanskelig er det egentlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå