MrsAmara Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Hei, Jeg er midlertidig ansatt i en butikk, men har lyst til å slutte veldig fort da jeg ikke trives. Det står ikke noe prøvetid i kontrakten min eller oppsigelse tid. Kan jeg slutte på dagen? Eller må jeg jobbe ut mnd? Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Hvis ingenting står i kontrakten så har du 1 mnd oppsigelsestid som gjelder første i mnd. https://lovdata.no/lov/2005-06-17-62/§15-3 Se ledd 1 og 4. Dvs at siden du nå er to dager for sent med å finne ut at du vil si opp så må du jobbe ut Juli. Lenke til kommentar
MrsAmara Skrevet 2. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2017 Da kan jeg bare vente da for kontrakten går ut 14/06 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Ved slike korte tidsbestemte arbeidsavtaler så er det heller ikkje vanlig å avtale oppsigelsestid, og i alle fall ikkje prøvetid. Eg vil uansett anbefale at du snakker med sjefen din. Normalt sett så burde det være uproblematisk å la deg få slutte før så lenge du ikkje fyller ein viktig funksjon. Lenke til kommentar
MrsAmara Skrevet 2. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2017 Oppgaven jeg har, har alle sammen jeg jobber med lært seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå