Gå til innhold

ANMELDELSE: Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble veldig overrasket over karakteren når jeg kom til slutten av artikkelen. Såvidt jeg kan se trekkes det kun for en klisjepreget historie og høy vanskelighetsgrad, men Fire Emblem har tradisjonelt ikke hatt spesielt nyskapende historier mens høy vanskelighetsgrad med permedeath var normen helt frem til Awakening. Hva et Fire Emblem-spill hovedsakelig bør bedømmes utfra er det taktiske gameplayet, og utfra hva jeg leser har Echoes spikret dette. En god historie skader selvfølgelig ikke, men i mange av FE-spillene er den der mest for å skape en slags kontekst rundt slagene og det holder egentlig lenge for denne typen spill. Remaken av det første Fire Emblem til DS (kalt Shadow Dragon) var et knallgodt spill, men hadde verdens mest klisjepregede fantasy-historie og en beinhard vanskelighetsgrad.

Hvis det kun er historien og vanskelighetsgraden trekkes for vil jeg si 8/10 er rimeligere, med forbehold om at jeg ikke har testet det selv ennå.

Lenke til kommentar

Ble veldig overrasket over karakteren når jeg kom til slutten av artikkelen. Såvidt jeg kan se trekkes det kun for en klisjepreget historie og høy vanskelighetsgrad, men Fire Emblem har tradisjonelt ikke hatt spesielt nyskapende historier mens høy vanskelighetsgrad med permedeath var normen helt frem til Awakening. Hva et Fire Emblem-spill hovedsakelig bør bedømmes utfra er det taktiske gameplayet, og utfra hva jeg leser har Echoes spikret dette. En god historie skader selvfølgelig ikke, men i mange av FE-spillene er den der mest for å skape en slags kontekst rundt slagene og det holder egentlig lenge for denne typen spill. Remaken av det første Fire Emblem til DS (kalt Shadow Dragon) var et knallgodt spill, men hadde verdens mest klisjepregede fantasy-historie og en beinhard vanskelighetsgrad.

Hvis det kun er historien og vanskelighetsgraden trekkes for vil jeg si 8/10 er rimeligere, med forbehold om at jeg ikke har testet det selv ennå.

Gamer trekker alltid 2-3 poeng for høy vanskelighetsgrad. Og med høy vanskelighetsgrad mener jeg det som tidligere ble kalt normal vanskelighetsgrad.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du ikke at Gamer.no gir de beste spillene 6?. Det er 2 spill de har gitt 6 I år som jeg setter helt I topp sjiktet.

Fleste Review ligger på rundt 8-10 på dette.

Men Persona 5 som også er nøyaktig samme gamle Tensei oppskrift får 09 - 10 ...

Jeg har helt sluttet å stole på poengene Gamer.no gir, å blir spesielt interessert I spillene de gir 6 fremover ..

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det interessante her er at Shadows of Valentia er det beste strategiske spillet i serien på 3DS.

Fates sin vanskelighetsgrad bestod i uforutsigbar BS, Shadows of Valentia er faktisk gøy å spille på Hard, den følelsen har jeg ikke fått fra FE siden Radiant Dawn

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det interessante her er at Shadows of Valentia er det beste strategiske spillet i serien på 3DS.

Fates sin vanskelighetsgrad bestod i uforutsigbar BS, Shadows of Valentia er faktisk gøy å spille på Hard, den følelsen har jeg ikke fått fra FE siden Radiant Dawn

Jeg er helt enig med Noreng her. Echoes er uten tvil det beste Fire Emblemet på mange år, og spillet er på ingen måte vanskelig på normal+casual. Turnwheel er jo også dere om man "driter seg ut" så kan faktisk ikke skjønne det er vanskelig. To lillebrødre på 12(tvillinger) og de har kommet seg lengre enn meg i spillet... så hardt er det faktisk ikke.

Historien er mer tradisjonell enn utdatert spør du meg. Finner ikke opp kruttet, men er da full av stemmeskuespill og stemning til et skikkelig høyfantasispill — noe Awakening og Fates sleit med. Ble så mye blandet sammen der, og så var det bikini-tilleggspakker og "trehytteaction"...

Echoes er essensen av Fire Emblem, ganske tilgivende i forhold til møkkaspillet Shadow Dragon f.eks. Echoes gjør alt annet DLC riktig, og jeg har fått 3 stykker som ikke brydde seg om serien, til å nispille det nå. De var aldri spesielt interesserte.

Zelda BotW fortjente kanskje en 6-er, men det gjør ikke Fire Emblem Echoes! Skam dere!

Lenke til kommentar

Håper de kommer seg inn på Switchen (alternativt andre consoles/PC) på en grei måte og skrur opp grafikken et par hakk. Om en også kan starte å betale noen forfattere for å få til litt skikkelig historiefortelling så har en kommet langt.

Fire Emblem er Nintendo sitt, så du ser dem ikke andre steder. Men igjen så er det bekreftet et Switch-spill på vei. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...