Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger å bytte en del på mitsubishi colt 1996 mod, som jeg ikke vet hva heter..

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne på verksted for å bytte viskermotor, tennplugger, kabler og viftereim. Ca 1 uke senere starter ikke motoren. Jeg personlig har ikke mye peiling når det gjelder bildeler, og hva som er kaputt osv. En tidligere kollega som har litt mer peiling så på bilen for, å fant ut hvilken del som er ødelagt, men han vet ikke hva den heter. se bilde.

Takk for all hjelp :)

post-343045-0-14406700-1496387732_thumb.png

Endret av Nickl4s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha, hvodan fant han ut at den var ødelagt, ser ut som fordeleren

Han var å så på bilen, men jeg var ikke til stedet så er usikker. Han sendte meg bilde å sa at det var den delen jeg må bytte.. 

Endret av Nickl4s
Lenke til kommentar

Det på bildet er fordeleren, inni der er det en rotor som går i stykker, samt rotorhuset kan sprekke og det kommer fukt inn. Kan også være ledningsnettet til fordeler som blir sprøtt og du får ledningsbrudd. Det er ikke noe hokus pokus å bytte men med tanke på rotor skal du ha noen mm klaring, hvor mye bruker å stå i bilens instruksjonsbok under "gjør det selv vedlikehold".

Lenke til kommentar

Det på bildet er fordeleren, inni der er det en rotor som går i stykker, samt rotorhuset kan sprekke og det kommer fukt inn. Kan også være ledningsnettet til fordeler som blir sprøtt og du får ledningsbrudd. Det er ikke noe hokus pokus å bytte men med tanke på rotor skal du ha noen mm klaring, hvor mye bruker å stå i bilens instruksjonsbok under "gjør det selv vedlikehold".

https://www.autodeler.co.no/nipparts/7627826

Så, det er denne delen jeg leter etter?

Lenke til kommentar

Ja men det er hele satsen. Vet ikke på Mitsubishi men på min 86 Carina kunne delene kjøpes separat alt etter hva som var behov.

Ville her tatt av ledninger, rengjort kontakter for irr for bedre kontakt, og tatt det steg for steg. Ta bare av en om gangen så du ikke forveksler hvilken som går hvor. Gjør så i motsatt ende, rengjør kontakt til plugg, sjekk at den sitter godt på og forsøk å starte opp.

Hvis ingen start sjekk ledninger, virker de ok eller er deformert og dårlige?

Hvis alt ellers synes ok er det tid for å sjekke fordeler og innhold. Tror du skal kunne komme billigere ut enn å måtte kjøpe helt ny sats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...