Ronny R Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Hei. Jeg har lagd en logo i ps. Jeg klarer ikke lage den til en vektor fil. dvs den blir liksom ikke helt lik i fargene osv... Noen som kan hjelpe meg? Endret 2. juni 2017 av Ronny R Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Kan du ikke bare se på fargekoden RGB i ps og skrive den inn manuelt i inkscsape eller whatever? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Det er å jobbe seg baklengs å begynne med rastergrafikk og etterpå skulle lage det om til vektorgrafikk. Da vil du få unøyaktigheter i fargene som du sier. Bruk heller et program som tegner i vektorgrafikk og deretter eksporter til punktgrafikk. Lenke til kommentar
Ronny R Skrevet 6. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2017 Driver å prøver å lage ny i inkscape nå. Vet dere hvordan man får en sånn hvit tynn kant rundt bokstavene? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Jupp det kan du: 1. Sørg for at bokstavene er store og tykke. 2. Standard er at tekst ikke har kantlinje. Hold inne Shif-knappen mens du trykker på fargen hvit (nederst til venstre). 3. Avhengig av opprinnelig innstilling på tykkelsen av kantlinjen kan den være helt usynlig (tykkelse null) eller eventuelt at bokstavene ser helt bob ut (veldig tykke kantlinjer). Tykkelse på kantlinjer på tekst gjøres på samme måte som med andre objekter, ved å ta frem dialogboksen Fill and stroke (Ctrl+Shift+F) - engelske meny-navn. Velg fanen "Stroke style" og derfra justerer du tykkelsen på kantlinja. Lenke til kommentar
Ronny R Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 Suverent. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå