Gå til innhold

Transvestigation - etterforskning av tvekjønn hos samfunnstopper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen barn er høyere enn begge foreldrene?

Jeg er høyere enn både moren og faren min, samt det eneste fornuftige min bestemor sa da hun var dement, en eneste gang, var "det er som å se [navn på bestefar]" da hun så meg.

Men, klart, man får ingenting fra besteforeldre fordi du har hørt om noe en sykesøster sa en gang.

Hvis du er en mann, har det med kjønn å gjøre. En mann kan helt klart være høyere enn begge foreldrene, ja, nesten forventes å være det hvis ernæring og andre leveforhold er gode. 

Men søsteren kan forventes å være en del lavere enn broren. 

Hvis alle mennene og guttene i en familie lider av veksthemming, mens damene og jentene har en blomstrende høyde og vekt, så er det underlig. Men vi kjøper jo den fordi det skulle være utenkelig at familien var kjønnsreversert. 

Når det er sagt, er det en del store FTMs som Owen Benjamin og Olafur Darri Olafsson. Disse kan ha tatt veksthormoner i oppveksten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er en mann, har det med kjønn å gjøre. En mann kan helt klart være høyere enn begge foreldrene, ja, nesten forventes å være det hvis ernæring og andre leveforhold er gode. 

Men søsteren kan forventes å være en del lavere enn broren. 

Hvis alle mennene og guttene i en familie lider av veksthemming, mens damene og jentene har en blomstrende høyde og vekt, så er det underlig. Men vi kjøper jo den fordi det skulle være utenkelig at familien var kjønnsreversert. 

Når det er sagt, er det en del store FTMs som Owen Benjamin og Olafur Darri Olafsson. Disse kan ha tatt veksthormoner i oppveksten.

Okei... Men at man kunne få ting fra besteforeldre forble visst ubesvart. Du vet... Det du hintet til at ikke skjedde.

EDIT: Kan jeg få spørre... Siden min datter er høyere enn min sønn... Er din påstand da at jeg har gitt henne veksthormoner?

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis de ikke er fullt utvokste, kan en ennå ha troen... 

Har selv hatt en romslig ramme på dette, men ser nå at det var mange småvokste gutter på skolen som aldri "vokste opp".

Okei... Så hvis man skal ha troen betyr jo det at man ikke vet om noen "uhumskheter" med dem. Hvis det ikke er jeg som har gjort det - hvem og når kan det ha skjedd?
Lenke til kommentar

Hvis det ikke er jeg som har gjort det - hvem og når kan det ha skjedd?

Du sier med andre ord at de er fullt utvokste?

Det høres usannsynlig ut at barn er reverserte uten at mannen i huset vet om det. Nå vet ikke jeg alt om det, men det virker som en del praktiske problemer og situasjoner kan oppstå. F.eks. hvis barna må innprentes at de er gutter, blir det vanskelig å gjøre det nok uten å skjule det for faren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier med andre ord at de er fullt utvokste?

Nei, jeg sier at din påstand er at jeg ikke vet om deres egentlige kjønn ved at jeg enda kan ha troen. Om de er fullt utvokste eller ikke har ingen betydning for din påstand om hvordan det vil arte seg for de som ikke er fullt utvokste.

Det høres usannsynlig ut at barn er reverserte uten at mannen i huset vet om det. Nå vet ikke jeg alt om det, men det virker som en del praktiske problemer og situasjoner kan oppstå. F.eks. hvis barna må innprentes at de er gutter, blir det vanskelig å gjøre det nok uten å skjule det for faren.

Ja, ikke sant? Så enten sier du at jeg er en av eliten som prøver å lure deg, eller så sier du at det kunne gjøres uten min viten.

Stort sett sier du vel at jeg er en av eliten som prøver å lure deg. Ikke rart det kommer påstander om paranoia.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå syns jeg du legger vel mye i ordet "troen". Det kunne også være min tro det var snakk om. 

Generelt er det ikke utenkelig at det er noen på diskusjonforumet som har sine oppgaver, men jeg kan vel ikke peke ut enkeltpersoner.

Iallfall håper jeg du ikke bruker en sønn (deg selv) som eksempel neste gang, om jeg snakker om en datters høyde i forhold til andre familiemedlemmer.

Og at barn ikke kan få noe fra sine besteforeldre, har jeg ikke sagt. Men ifølge helsepersonell blir visst høyden bestemt av foreldrenes høyde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå syns jeg du legger vel mye i ordet "troen".

Når du skriver en eneste kort setning om det overlater du til leseren å gjøre resten av jobben. Vil du være mer spesifikk, forklar bedre.

Det kunne også være min tro det var snakk om.

Som sagt... Skriver du det ikke kan du ikke forvente at jeg vet hva du tenker.

Generelt er det ikke utenkelig at det er noen på diskusjonforumet som har sine oppgaver, men jeg kan vel ikke peke ut enkeltpersoner.

Ikke? Så når du poster bilder av folk og navngir dem ... hva er det egentlig du gjør da om ikke peke ut enkeltpersoner? Du vet... Det du (og andre) har fått tyn for i ganske mange sider nå.

Er din påstand nå at du ikke gjør dette?

Iallfall håper jeg du ikke bruker en sønn (deg selv) som eksempel neste gang, om jeg snakker om en datters høyde i forhold til andre familiemedlemmer.

Hvorfor det? Når du sier det er noe uhumsheter når en datter blir "for" høy, sier du også at det ikke er noen uhumskheter når en sønn blir "for" liten eller sier du det er uhumskheter da også?

Tross alt, dersom jenter er små så er gutter store. Min sønn er nær på den minste i klassen. Er han ei jente, eller kan det være så store variasjoner selv innen ett kjønn. Og i så fall - hvorfor godtar du det bare for gutter? Må jenter være mer uniforme enn gutter?

I så fall - faller ikke alle transvestigasjoner av gutter da i grus?

Mange spørsmål. Men slik blir det for folk som ikke bare godtar det folk forteller dem om noe.

Og at barn ikke kan få noe fra sine besteforeldre, har jeg ikke sagt. Men ifølge helsepersonell blir visst høyden bestemt av foreldrenes høyde.

Da er jeg enten adoptert eller annet. Det samme med mine nevøer som begge to er omtrent 20 cm høyere enn sin far, og enda mer over sin mor. Det samme med min svigerbror som ser ned på hele sin egen familie.

Jeg må innrømme at det du sier skal være en regel virker mer som unntaket etter min erfaring.

Og når du sier "helsepersonell" var vel dette en eneste person som gjettet rett i ett eneste tilfelle, var det ikke så?

Ekstrapolere det til at "helsepersonell sier det er slik det funker" er vel litt i overkant.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I ditt tilfelle, Nei på det første og Ja på det andre.

Det at jeg påpeker hvor feil du tar med hensyn på transvestigation, og at du kaster bort din egen og andres tid på å poste masse bilder helt uten kommentar, betyr ikke på noen måte at jeg ikke tåler at du mener noe annet enn meg, bare at jeg påpeker hvor dumt, og potensielt ondt, det er.

Jeg aner ikke hva du tror du sier med bildene dine, og det tror jeg ikke du vet selv heller. Generelle uttalelser om at menn og kvinner har forskjellig anatomi er da alle enige i. Det er bare slutningene du og Budeia trekker om at de er transer, alle som faller utenfor de altfor snevre rammene dere har funnet på, som er tullete.

Og alle bildene du poster er da ikke på noen måte noe argument for transvestigation-konspirasjonen.

Hvis dette hadde vært sant, så ville det vært for dumt. Men det er betegnende for din uredelighet at du finner på en tullete stråmannversjon av mine argumenter og later som om det var dette jeg hevdet.

Om jeg viser til Norsk ordbok, som utgis av Norsk språkråd,  og du argumenter på den måten du gjør,

viser det at du i stand til å kverulere om hva enn det skulle være.

"I motsetning til den forrige du fant, ser denne ikke ut til å være noe særlig å stole på.

jeg vil tippe at de bare har oversatt en engelsk definisjon, men jeg kan ta feil.

Så nok et tegn på at denne definisjonen bare var en kjapt funnet oversettelse".

Det er en ganske manipulerende teknikk du har lagt deg til.

Lenke til kommentar

Som sagt... Skriver du det ikke kan du ikke forvente at jeg vet hva du tenker.

Ikke? Så når du poster bilder av folk og navngir dem ... hva er det egentlig du gjør da om ikke peke ut enkeltpersoner? Du vet... Det du (og andre) har fått tyn for i ganske mange sider nå.

Er din påstand nå at du ikke gjør dette?

Hvorfor det? Når du sier det er noe uhumsheter når en datter blir "for" høy, sier du også at det ikke er noen uhumskheter når en sønn blir "for" liten eller sier du det er uhumskheter da også?

Tror fokkeslasken nå er så irritert eller vantro over temaet, at han ser mange små misforståelser. Og disse blir til store misforståelser. 

Konspirasjonsteoretikere er jo onde, må vite...

Navngi enkeltpersoner stod i en setning om brukere på forumet. Ikke i en setning om kjendiser. Har vel tidligere skrevet at jeg skulle holde meg til bilder av utenlandske kjendiser, på grunn av mine utsikter i dette landet, eller på grunn av mine utsikter på diskusjon.no.

Men det er gruelig fristende å linke til bilder av norske kjendiser og politikere, spesielt ettersom det føles som temaet blir litt mer vanlig å diskutere enn før. 

Det er riktig, hvis en sønn (som er fullt utvokst) er lav i forhold til alle andre familiemedlemmer, er det underlig. 

Ei jente på 14 år kan selvsagt være høyere enn lillebroren på 9 år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror fokkeslasken nå er så irritert eller vantro over temaet, at han ser mange små misforståelser. Og disse blir til store misforståelser.

Jeg vet ikke hva det betyr. Irritasjon får en til å se misforståelser?

Konspirasjonsteoretikere er jo onde, må vite...

Nei. Konspirasjonsteoretikere er ikke onde. Derimot kan onde mennesker bruke konspirasjonsteorier for sitt ærende.

En feil du har gjort ofte. Du har en tendens til å blande hva som kom først av høna eller egget.

Navngi enkeltpersoner stod i en setning om brukere på forumet. Ikke i en setning om kjendiser. Har vel tidligere skrevet at jeg skulle holde meg til bilder av utenlandske kjendiser, på grunn av mine utsikter i dette landet, eller på grunn av mine utsikter på diskusjon.no.

Ok. Så dette kan sikkert være en overraskelse for deg da: Kjendiser er enkeltpersoner.

Men det er gruelig fristende å linke til bilder av norske kjendiser og politikere, spesielt ettersom det føles som temaet blir litt mer vanlig å diskutere enn før.

Som da du pekte på Hill Marta Solberg?

Det er riktig, hvis en sønn (som er fullt utvokst) er lav i forhold til alle andre familiemedlemmer, er det underlig. 

Du er helt på bærtur. Høyde, som alt annet man arver, er ikke begrenset til kun foreldre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjendiser er enkeltpersoner, og kjendiser er en slags frontfigurer. 

Jeg skrev:

Du svarte: Høyde, som alt annet man arver, er ikke begrenset til kun foreldre. 

Påstanden er at det er kjønnsmessige forskjeller, på høyden og på skjelettene. Som vil være særlig tydelige innenfor en familie.

Men det er ikke så overraskende at du ikke forstår dette. Har tidligere skrevet at en hannkatt er større enn en hunkatt, og det ble møtt med motstand fra dere. "Ikke alltid", osv. 

Til alt overmål kan en observere andre ting, som støtter at familiene faktisk er kjønnsreverserte. Kona har lengst armer, hun har den kraftigste stemmen, skuldrene er bredere enn hoftene, osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du plukker på enkeltpersoner. Stikk i strid med hva du hintet til at du ville gjøre.

Du svarte: Høyde, som alt annet man arver, er ikke begrenset til kun foreldre.

Påstanden er at det er kjønnsmessige forskjeller, på høyden og på skjelettene. Som vil være særlig tydelige innenfor en familie.

Joda, men du tar ikke høyde for hele familien. Bare det du finner for godt å se på.

Men det er ikke så overraskende at du ikke forstår dette.

Jeg forstår det ganske godt. Du derimot virker til å skru av når du blir konfrontert med at ens utseende kan påvirkes av mer enn hva du finner komfortabelt.

Har tidligere skrevet at en hannkatt er større enn en hunkatt, og det ble møtt med motstand fra dere. "Ikke alltid", osv.

Joda. En hannkatt er generelt større enn en hunnkatt. Den er ikke nødvendigvis høyere.

Det betyr heller ikke at en liten hannkatt har byttet kjønn. Og der er det vel du/dere snubler litt.

Til alt overmål kan en observere andre ting, som støtter at familiene faktisk er kjønnsreverserte. Kona har lengst armer, hun har den kraftigste stemmen, skuldrene er bredere enn hoftene, osv.

Og da forsvant du ut dit igjen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Observasjoner av dem som bor i en husstand, eller det som er en vanlig norsk familie, teller ikke for deg?

Du er vel gjerne en slik som benekter kjønnsforskjeller så til de grader, at du ikke bryr deg om advarselskilt om okser i utmarka. Du tenker at okse er storfe på like fot som ei ku, og klyver gladelig over grinda. Og bare noen minutter etter løper for livet tilbake til grinda?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Observasjoner av dem som bor i en husstand, eller det som er en vanlig norsk familie, teller ikke for deg?

Og nettopp der er det du surrer med begrepene. En husstand og en familie er ikke det samme. Man arver fra familien. Man bor med husstanden. En vesensforskjell. Den ene ibefatter betraktelig flere folk enn den andre. Kan du gjette hvilken har flest folk?

Du er vel gjerne en slik som benekter kjønnsforskjeller så til de grader, at du ikke bryr deg om advarselskilt om okser i utmarka. Du tenker at okse er storfe på like fot som ei ku, og klyver gladelig over grinda. Og bare noen minutter etter løper for livet tilbake til grinda?

O-kei...

Du må kanskje snart begynne å forstå at kjønnsforskjeller er mer enn et skilt. Mer enn din bror eller søster. Mer enn din far eller mor. Mer enn størrelsen på haka di. Mer enn lengden på armen. Som for eksempel en av dine kjepphester om hoftebredde. Og der har jeg jo bedt deg åpen en biologibok. Noe du tydeligvis ikke vil gjøre. Men det har seg slik at hoftebredden ikke er veldig viktig. Det som er viktig er formen på innsiden (det "kreves" en skålform for støtte av foster) samt bindingene benene imellom slik at fødsel vil være mulig.

Men du, du bare ser på hvor bredt det er og det vil fortelle alt. For - hva mer trenger man for å bevise at eliten vil en til livs?

Når det gjelder skilt om okser tar jeg det for gitt at bonden ikke har byttet kjønn på buskapen. Det er en sjanse jeg tar. En som så langt ikke har slått feil.

Lenke til kommentar

Bruce Jenner er like kjent i dag under et annet navn, Ganske fascinerende, 43 år etter at han tok OL gull i 10-kamp for menn. 

Fremdeles idol og forbilde, spesielt for en viss gruppe mennesker. Kjenner du til storyen?

post-522615-0-10485300-1561934701.jpg         post-522615-0-59435600-1561934783_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...