Gå til innhold

Transvestigation - etterforskning av tvekjønn hos samfunnstopper

Anbefalte innlegg

Noe sier meg at du innerst inne vet at et slikt bilde ikke eksisterer og dermed vil du aldri poste et slikt verken av deg selv eller av andre - om du vil beholde litt kredibilitet i din tro på disse sakene da.

Har nettopp postet mitt forslag til mann og mitt forslag til kvinne. 

Det virker som de fleste ekte kvinner er "stutt-tjukke", men det finnes enkelte som er litt høye også. 

Denne her ser troverdig ut, sånn ved første øyekast:

https://prettynormalme.com/wp-content/uploads/2015/11/img-10.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva hvis kroppen er feminin, som det siste bildet du postet, men ansiktet har disse maskuline trekkene du snakker om? Hun på bildet bruker solbriller, og det er vanskelig å se detaljer i ansiktet hennes. Hadde du argumentert for at det var en mann hvis hun hadde noen maskuline ansiktstrekk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det slår meg stadig sterkere at det Budeia og Billie_bad_boy holder på med her, er en av grunnsteinen til ondskap.

Mye av ondskapen som skjer i verden, skyldes mennesker som setter seg til dommere over andre, og mener at de har definisjonsretten til hvordan andre mennesker skal være og leve.

Her har vi dessverre utmerkede eksempler på hvordan de setter trange rammer for hvordan andre mennesker skal ha rett til å se ut, og hvordan de fordømmer det de misliker av andres måte å leve på, helt uten annen begrunnelse enn at de misliker det.

Jeg tror det er slike meninger og holdninger som er skyld i mange overgrep og ondskap mot enkeltmennesker og grupper. Jeg lurer ofte på hva som gjør at mennesker som de to er så opptatt av å dømme andre menneskers måte å leve på, og å sette så trange rammer for hvordan andre mennesker skal leve.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det slår meg stadig sterkere at det Budeia og Billie_bad_boy holder på med her, er en av grunnsteinen til ondskap.

Mye av ondskapen som skjer i verden, skyldes mennesker som setter seg til dommere over andre, og mener at de har definisjonsretten til hvordan andre mennesker skal være og leve.

Her har vi dessverre utmerkede eksempler på hvordan de setter trange rammer for hvordan andre mennesker skal ha rett til å se ut, og hvordan de fordømmer det de misliker av andres måte å leve på, helt uten annen begrunnelse enn at de misliker det.

Jeg tror det er slike meninger og holdninger som er skyld i mange overgrep og ondskap mot enkeltmennesker og grupper. Jeg lurer ofte på hva som gjør at mennesker som de to er så opptatt av å dømme andre menneskers måte å leve på, og å sette så trange rammer for hvordan andre mennesker skal leve.

RFLMAO

Ja, vi må kneble dem, for å forhindre Hitlers gjenkomst. Skjerp deg. Kom med noe saklig. Jeg syns det er fantastisk å diskutere alle slags meninger der ute, jeg liker til og med å spille djevelens advokat for helt sinnsyke ståsted. Kom deg ned i fra din høye hest og delta, ikke bare bruk andre folks eksperimentelle tankegang for å profilere deg selv som helligere enn andre.

Lenke til kommentar

Rammene virker å være satt mest ut fra hvordan Budeia selv ser ut..

Sette seg selv om ett ideal, og alle som ikke passer tilnærmet perfekt inn i dette idealet er det noe galt med.

Tipper Budeia(etter sin mening) er ei av ytterst få i verden med sitt rette kjønn. En måte å gjøre seg selv perfekt på ved å endre alle andre.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rammene virker å være satt mest ut fra hvordan Budeia selv ser ut..

Sette seg selv om ett ideal, og alle som ikke passer tilnærmet perfekt inn i dette idealet perfekt er det noe galt med.

Tipper Budeia(etter sin mening) er ei av ytterst få i verden med sitt rette kjønn. En måte å gjøre seg selv perfekt på ved å endre alle andre.

Vell, jeg tror det kan være noe i dette her. Det var en dokumentar jeg kikket innom på nrk en gang, da testet dem en gruppe menn og kvinner. Der den ene kvinnen var i en sjefsstilling, og hun hadde jo naturligvis mer testosteron. Og før dem hadde testet for dette oppdaget de at hun var langt mer konkuranseorientert enn de andre kvinnene på laget sitt.

Så blandt samfunnstopper vil det nok være en del mandige damer ja. Og vi ser jo i idretten i USA, hvor transekjønnede får delta og konkurere mot jenter i løping, bryting og MMA, at de transekjønnede kvinnene alltid vinner.

Så er det også sånn at den franske moteindustrien veldig lenge har hatt en greie med å foretrekke modeller som har androgyne trekk. For meg er denne tråden et forsøk på å skape en konspirasjonsteori som samler disse observasjonene og konkluderer med at det er noe muffins her. Veldig underholdende og burde absolutt få fortsette.

Lenke til kommentar

RFLMAO

Ja, vi må kneble dem, for å forhindre Hitlers gjenkomst. Skjerp deg. Kom med noe saklig. Jeg syns det er fantastisk å diskutere alle slags meninger der ute, jeg liker til og med å spille djevelens advokat for helt sinnsyke ståsted. Kom deg ned i fra din høye hest og delta, ikke bare bruk andre folks eksperimentelle tankegang for å profilere deg selv som helligere enn andre.

Jeg har ikke sagt noe om å kneble dem eller Hitlers gjenkomst.

Derimot er det mange mennesker, f.eks. homofile som opplever vold, overgrep, forfølgelse og drap, kun fordi de ikke passer inn i andre menneskers alt for trange rammer for hvordan de skal være. Og ondskapen som utøves i slike tilfeller skjer ikke i et vakuum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om å kneble dem eller Hitlers gjenkomst.

Derimot er det mange mennesker, f.eks. homofile som opplever vold, overgrep, forfølgelse og drap, kun fordi de ikke passer inn i andre menneskers alt for trange rammer for hvordan de skal være. Og ondskapen som utøves i slike tilfeller skjer ikke i et vakuum.

Da må man snakke om det.

Jeg har jo for eksempel allerede kommet med en veldig logisk forklaring på hvorfor en ser mandige kvinner blandt samfunnstopper. Høyere testosterone er en fordel i det miljøet, så kvinner med høyere testosterone vil dukke opp. Er ikke du sånn der ateist? Du kjenner da vell til klassiske Darwin.

Lenke til kommentar

Da må man snakke om det.

Og det holder vi da på med. Dette var da heller ikke det første innlegget mitt i denne tråden.

Men vi må da også kunne problematisere de dømmende holdningene Budeia og Billie kommer med.

Jeg har jo for eksempel allerede kommet med en veldig logisk forklaring på hvorfor en ser mandige kvinner blandt samfunnstopper. Høyere testosterone er en fordel i det miljøet, så kvinner med høyere testosterone vil dukke opp.

Ja, det har du, og det er en av utallige grunner til at premisset til Budeia og Billie er bare tull. Men jeg ser ikke helt hva det har med mitt innlegg å gjøre?

Er ikke du sånn der ateist? Du kjenner da vell til klassiske Darwin.

Ja og ja, men jeg ser ikke hva dette har med saken å gjøre. Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var muligens ironi å si at Kardashian er et forbilde på en feminin kropp. Men en kommer langt ved å sammenligne gamle og nye bilder, når det gjelder Kardashians. Det vil avdekke plastiske operasjoner, og hva deres korsett-trening har betydd for å lage kunstig midje.

Har ikke ønsket å framstille meg selv som noe ideal, men om det er nødvendig i sannhets medfør, så er det det. Helst ønsker jeg at vi levde i et samfunn med normale mennesker. 

Hvis det faktisk er slik at disse menneskene har kunnet kjenne hverandre igjen på skjelettene, skulle det bare mangle om ikke også vi andre skulle kunne ta del i den kunnskapen. Da er det ikke ondskap, det er ikke på linje med å plage noen fordi de har rødt hår. 

Det virker til og med som de er synske. Noe som kan forklares av at de har gjennomgått et rituale ved fødselen. I to tilfeller: 

Det ene var da jeg møtte igjen en person, etter mange år. Og få måneder etter at jeg hadde begynt å tro på flat jord. Personen snakket ikke til meg, men stod og stirret i mange sekunder på pannen min, og ble etter hvert skrekkslagen. Og snudde seg etter hvert og gikk. 

Det virket bestemt som denne personen kunne se noe i pannen min, og dermed hadde en form for synskhet. 

Det andre tilfellet var en mann i en butikk. Ved det første besøket godtok jeg vedkommende fullstendig som mann. Men da jeg kom tilbake dagen etterpå, var det som om jeg begynte å se ham som en stutt-tjukk kvinnetype, uten særlig mange maskuline trekk. Dette tenkte jeg bare, men det var som om vedkommende kunne sanse det. For han ble øyeblikkelig kjempesur og opprørt. 

I tilfelle han kunne se hva jeg tenkte, burde han vært takknemlig for at det kan åpne seg muligheter for å komme ut av et slikt slaveri som han og andre lever i. Men nei, ingen antydning til håp eller takknemlighet. Sinne og hat er hva disse reagerer med.

Lenke til kommentar

Å opplyse om at kvinner og menn har ulik anatomi har ikke noe med "definisjons-rett", "dømmende", "trange rammer" og "opphav til ondskap" å gjøre.

Det er tvert i mot du selv som er dømmende med din argumentasjon. Du har ikke fasiten på rett og galt. 

post-522615-0-69659700-1561243098.jpg

Jeg har ikke hatt til hensikt å dømme andre, denne tråden handler om transvestigation, at du mener at det å være interessert i emnet er en holdning, og er dømmende, er opp til deg.

Innser at det alltid har vært, er og vil bli uenighet mellom radikalt og konservativt tenkende mennesker. 

Allikevel finner jeg Transgender-kulturen blant celebriteter som veldig uheldig fordi det skaper idealer det er umulig å leve opp til, i tillegg hjernevasker kulturen barn og ungdom og er en medvirkende årsak til økt kjønnsdysfori blant unge.

post-522615-0-99481300-1561243625_thumb.jpg

Endret av Billie_bad_boy
Lenke til kommentar

Var muligens ironi å si at Kardashian er et forbilde på en feminin kropp.

Mulig du ikke ser det slik, men dersom folk ikke ser forskjell på dine egentlige meninger og din ironi - vel, på tide å tenke igjennom ens egentlige meninger da.

Har ikke ønsket å framstille meg selv som noe ideal, men om det er nødvendig i sannhets medfør, så er det det.

Så det er nødvendig å være som deg?

Helst ønsker jeg at vi levde i et samfunn med normale mennesker.

Hva om vi lever i et samfunn med normale mennesker og du (og dine) slenger rundt dere med beskyldninger som er fri fantasi og ondskapsfulle?

Hva sier det egentlig om dere da?

Nå regner jeg ikke med at det er en tankerekke du engang vil begynne på, men sjansen er ganske stor for at det er slik det er.

Hvis det faktisk er slik at disse menneskene har kunnet kjenne hverandre igjen på skjelettene, skulle det bare mangle om ikke også vi andre skulle kunne ta del i den kunnskapen. Da er det ikke ondskap, det er ikke på linje med å plage noen fordi de har rødt hår.

Du vil kunne kjenne igjen folk på deres skjeletter (?) fordi andre kan dette (?), og derfor er ikke frie og offentlige uttrykk om deres utseende mobbbing (som med rødt hår)?

Forklar gjerne forskjellen.

Nå regner jeg med at du dreier mot forklaringen om at transer er "maskinerte" (laget) og dermed er det greit. Er det greit å mobbe folk som har farget håret rødt? Eller er det bare greit dersom noen har farget håret deres rødt uten at de vet om det?

Når er slik offentlig uthenging av folks utseende greit, og hvorfor?

Det virker til og med som de er synske. Noe som kan forklares av at de har gjennomgått et rituale ved fødselen.

Begge deler virker som fantasiforstre, men ... hva ville i så fall disse tingene ha med hverandre å gjøre?

I to tilfeller: 

Det ene var da jeg møtte igjen en person, etter mange år. Og få måneder etter at jeg hadde begynt å tro på flat jord. Personen snakket ikke til meg, men stod og stirret i mange sekunder på pannen min, og ble etter hvert skrekkslagen. Og snudde seg etter hvert og gikk.

Hva hadde du snakket om rett før? Noe sier meg at det ikke var synskhet men snarere en annen form for sjokk.

Du hadde vel ikke lagt ut om flat jord, Bibelen, Jeranism, osv?

Det virket bestemt som denne personen kunne se noe i pannen min, og dermed hadde en form for synskhet.

Jeg har hatt nøyaktig samme reaksjon til folk.

Én gang var på gata i Old Town Scottsdale i Arizona. En litt for høylytt svovelpredikant ville at alle skulle høre ham der han sto på et gatehjørne og ropte ut sitt svovelbudskap. Nær sagt alle så på ham på den måten.

En annen gang var en fyr som forsøkte å rane meg på gata i Oslo hvorpå to sivile politifolk kom å avbrøt ham, hvor han da latet som han og jeg var gamle kompiser for å "lure" politiet. Da fikk han det blikket fra meg.

Blir man møtt med tilstrekkelig galskap vil alle reagere på den måten. Det er bare det at de som er kilden til reaksjonen aldri ser det selv - av åpenbare grunner.

Det andre tilfellet var en mann i en butikk. Ved det første besøket godtok jeg vedkommende fullstendig som mann. Men da jeg kom tilbake dagen etterpå, var det som om jeg begynte å se ham som en stutt-tjukk kvinnetype, uten særlig mange maskuline trekk. Dette tenkte jeg bare, men det var som om vedkommende kunne sanse det. For han ble øyeblikkelig kjempesur og opprørt.

Kanskje du skulle slutte å stirre intenst på folk du ikke kjenner. Folk flest finner det ubehagelig og vil reagere med negativitet mot deg eller med overdreven fokus på seg selv.

Du vet:

- Har jeg noe i ansiktet?

- Er smekken åpen?

- Har jeg sølt dressing på skjorten?

I tilfelle han kunne se hva jeg tenkte, burde han vært takknemlig for at det kan åpne seg muligheter for å komme ut av et slikt slaveri som han og andre lever i. Men nei, ingen antydning til håp eller takknemlighet. Sinne og hat er hva disse reagerer med.

Oppfør deg som folk ute blant andre og du skal se folk smiler og er hyggelige.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å opplyse om at kvinner og menn har ulik anatomi har ikke noe med "definisjons-rett", "dømmende", "trange rammer" og "opphav til ondskap" å gjøre.

Det er tvert i mot du selv som er dømmende med din argumentasjon. Du har ikke fasiten på rett og galt. 

attachicon.giflast ned (1).jpg

Jeg har ikke hatt til hensikt å dømme andre, denne tråden handler om transvestigation, at du mener at det å være interessert i emnet er en holdning, og er dømmende, er opp til deg.

Som Budeia hintet til burde folk bli glade for at fremmede påpeker at de egentlig er (burde vært) et annet kjønn, ikke sant?

Det er jo ikke dømmende på noen måte.

EDIT:

Allikevel finner jeg Transgender-kulturen blant celebriteter som veldig uheldig fordi det skaper idealer det er umulig å leve opp til, i tillegg hjernevasker kulturen barn og ungdom og er en medvirkende årsak til økt kjønnsdysfori blant unge.

Greit nok, men transvestigation er vel noe annet.

Her er en grei forklaring fra nettet:

"The transvestigation is a conspiracy theory that children are being forced to be trans from birth and that these children are then made into celebrities, to force the transgender agenda down our throats against our will. The investigation part of the transvestigation is that they are going through all the photos of celebrities to spot tell tale signs that someone is trans. From anything like an adam’s apple on a woman, or short arms on a man, there is always a tell tale sign to show you who is and isn’t trans, apparently."

Så altså hovedsaklig finne transer blant "kjentfolk" som ikke selv vet de er transer, og det basert på intet annet enn hvordan de ser ut sammenlignet med hvordan de som ser på syntes menn og kvinner skal være.

Denne prosessen, henge ut enkeltpersoner for deres utseende, kalles av de fleste andre for mobbing.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i. Problemet er at det ikke er det du og Budeia gjør. Alle her vet at kvinner og menn har forskjellig anatomi og fysiologi, men alle andre enn dere to vet også at det er massevis av naturlige forskjeller innad i de to gruppene.

Problemet er at dere to bruker deres egne, sære forestilling om hvor trang ramme det bør være for ekte kvinners og ekte menns fysiologi til å fordømme alle som ikke passer inn.

Dette er beslektet med andre former for fordømmelse av andre mennesker som ikke passer inn i noens trange rammer. Slik vi ser det er livsfarlig å være homofil mange steder i verden.

Jeg har ikke påstått at jeg har fasiten, men jeg har da lov til å komme med mine meninger allikevel. Og på samme måte som jeg vil være negativ til rasister eller homofobe, er jeg negative til deres påstander.

Innser at det alltid har vært, er og vil bli uenighet mellom radikalt og konservativt tenkende mennesker. 

Jeg har da ikke sagt at det å være interessert i emnet er negativt i seg selv, men det å stadig vekk lete opp og vise mennesker dere mener ikke passer inn i deres trange rammer er negativt.

Og her er ikke uenigheten så mye mellom radikale og konservative, men mellom dem som tror på spinnville konspirasjonsteorier og dem som ikke gjøre det - og mellom dem som gjerne dømmer andre mennesker for slik de er, og dem som mener at annerledeshet er fint, så lenge det ikke går ut over andre mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...