Gå til innhold

Transvestigation - etterforskning av tvekjønn hos samfunnstopper

Anbefalte innlegg

Sodomi kan vel ikke fullt ut løsrives fra at det er et bibelsk begrep, og at det har med byene Sodoma og Gomorra å gjøre. Og hva de drev på med.

Bortsett fra hvis en er uvitende.

Feil. Etymologien forblir, men det er nok av ord vi bruker som for lengst er løsrevet fra sin opprinnelige betydning. Språk er levende. Spam er "spiced ham" men brukes nå om søppelpost. "Verpe" betydde å kaste, nå betyr det at en høne legger egg. "Spørre/spørsmål" er avledet fra "spor".

"Snål" betyr rar noen steder og kjekk andre steder. "Fot" betydde opprinnelig alt fra hoften og ned. "Hobby" betydde kjepphest, og "ganske" betydde alt/fullstendig.

Flere eksempler på engelsk: https://ideas.ted.com/20-words-that-once-meant-something-very-different/

http://mentalfloss.com/article/505181/25-words-don%E2%80%99t-mean-what-they-used

Endret av toth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant, verpe er antagelig det samme som det tyske werfen. 

Finner likevel ikke noe annet begrep som er geografisk, og direkte beskrivelse av oppførselen i noen bibelske byer. 

F.eks. hvis noen sa at deres ekskjæreste var en skikkelig Jesebel, så ville bibelkyndige folk vite at det ikke var noen rosende ord. 

Kan du tenke deg å omskrive Bibelen slik at Jesebel blir til en god og gudfryktig herskerinne?

Det lar seg sikkert gjøre for de liberale. 

Lenke til kommentar

Det har alltid fascinert meg hvordan noen synes å hoppe på alle ville konspirasjonsteorier som dukker opp.

Før man velger å sette sin lit til en konspirasjonsteori er det noen spørsmål man bør stille seg selv.

Jeg bruker to kriterier for å bedømme om en konspirasjonsteori er plausibel eller ei: Hvor mange mennesker må være del av konspirasjonen og har de noe motiv?

Utifra det deler jeg inn konspirasjonsteorier i 3 grupper.

1) Denne gruppen omfatter teorier som involverer et realistisk antall folk og hvor det også er motiv. F.eks er det noen som tror at kinesiske myndigheter tvinger Huawei til å spionere på vestlige land. Personlig tror jeg ikke det, men det er et eksempel på en konspirasjonsteori som ikke er altfor langt ute på viddene i hvert fall.

Det finnes flere slike om konspirasjoner mellom statsledere, mellom statsledere og selskaper, karteller osv. Mange av dem er usanne, men noen av dem viser seg å være sanne.

2) Her blir de mer fjerne "teoriene" som kun oppfyller et av to kriterier plassert. F.eks, hvis jeg kommer med en påstand om at CIA, under ledelse av Trump står bak bompengepartiet for å skape konflikter i Bergen, så er det vanskelig å se hva motivet til de involverte skulle være, men det involverer i hvert fall ikke så utrolig mange folk.

3) Her plasserer jeg konspirasjonsteorier som er langt uti koko-land. Her finner vi flat jordere og lignende som tror at en stor andel av verdens befolkning ønsker å skjule at jorden er flat for moro skyld. Et ekstra tegn på at en konspirasjonsteori bør plasseres i denne gruppen er når de som har "avslørt" konspirasjonen i stor grad er gærninger på youtube som knapt kan knyte sine egne skolisser.

Når det gjelder denne konspirasjonsteorien virker det som om den trygt kan plasseres i gruppe 3, men det er fortsatt uklart for meg hvordan Budeia mener dette kjønnskiftet har foregått.

Det virker som om to teorier blir diskutert samtidig.

Teori 1) En gruppe mennesker, bedre kjent som "They" og "Them" har på et eller annet vis fått tak i ekstremt avansert medisinsk kunnskap (kanskje fra romvesener) som gjør dem i stand til å utføre et perfekt kjønnskifte som ikke kan avsløres av bildediagnostikk eller fysisk undersøkelse hos lege.

De gjør dette for "lolz". Det er faktisk så perfekt at ingen andre enn noen få modige youtubere har klart å avsløre deres onde plan.

Teori 2) Kjønnskiftet er ikke mer perfekt enn dagens kirurgi tillater og det krever dermed at millioner av mennesker er involvert i konspirasjonen.

Utallige leger, helsesøster, sykepleiere, radiografer, familie og venner holder sannnheten skjult, igjen for lolz.

Når en kjønnsskiftet kvinne kommer til kontroll hos legen skriver legen et falskt journal notat for å late som om livmor og eggstokker er tilstede.

Når en slik kvinne kommer på sykehuset med magesmerter og det blir gjort CT eller GU undersøkelse, så holder hele sykehuset sannheten skjult.

Faktisk sitter alle de ansatte på sykehuset jevnlig sammen i lunsjen med hver sin katt på fanget og ler ondskapsfullt over at de har klart å lure verden til å tro at f.eks Sandra Bullock er en kvinne. For det er jo ikke slik at vi har bedre ting å drive med.

Hvilken er det?

Edit: Rettet opp avsnitt

Endret av Nether
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finner likevel ikke noe annet begrep som er geografisk, og direkte beskrivelse av oppførselen i noen bibelske byer. 

F.eks. hvis noen sa at deres ekskjæreste var en skikkelig Jesebel, så ville bibelkyndige folk vite at det ikke var noen rosende ord. 

Kan du tenke deg å omskrive Bibelen slik at Jesebel blir til en god og gudfryktig herskerinne?

For å være saklig og holde seg til emnet i tråden, Fenomenet er ikke nytt, det kan spores langt tilbake i historien.

Det er mer vanlig å gjennomskue i dag enn tidligere fordi vi har lettere tilgang til informasjon og dokumentasjon, og dermed kunnskap.

Vedrørende spørsmål om politikk & religion har det vært, og vil alltid være, store meningsmotsetninger og oppfatninger om hva som er riktig og galt,

noe som vi bare må lære å leve med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Transgender_history

Lenke til kommentar

Det har ingenting å si hvor ordet kom fra først - som jeg grundig dokumenterte hender det av ulike årsaker opp igjennom at ord får en annen betydning.

Onani kommer fra bibelens Onan - dog var det ikke onani onan drev med, det var å hoppe av i svingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og han har rett i at det er irrelevant om du og jeg synes oralsex og analsex er ekkelt eller ikke, for definisjonen om oralsex og analsex faller inn under normal-begrepet eller ikke i Norge.

Selv syntes jeg levergryte er grusomt, men ingen vil klage på at det blir servert i mange tusen hjem.

Det er vel bare meg da.

• Liker 2
Lenke til kommentar

At folk ikke ser forskjell mellom menn og kvinner vitner om dårlig kunnskap om menneskets anatomi

At noen tror kun utseende er hva som bestemmer det vitner vel om enda større uvitenhet.

Slike youtube-videoer er særdeles høyverdige.

F.eks. her, om om en kone med et bredt ansikt og kraftig kjeve (power jaw). Pluss fjerntliggende øyne. Joan Collins og Jackie Kennedy er kjent for sine fjerntliggende øyne.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.

Post et bilde av deg selv så vi kan se at det ikke finnes noen trekk du selv vil finne som maskuline hos andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes ingen fin predikant. Det finnes flinke predikanter, men ingen fin predikant.

"Hjernevasker" kaller vi det. Det er intet fint ved det på noen som helst måte.

Du må slutte å se på deg selv som flertall, og samtidig være påståelig. Det er et dårlig forsøk på å manipulere. 

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.

Post et bilde av deg selv så vi kan se at det ikke finnes noen trekk du selv vil finne som maskuline hos andre.

Hvis jeg får se et bilde av deg... Problemet er at jeg kan ikke fjerne det permanent etterpå, da folk øyeblikkelig kan høyreklikke og lagre det, og reposte det når de selv ønsker. 

Har egentlig ingen maskuline trekk, bortsett fra en litt dårlig "digit ratio" på fingrene. Spesielt på høyre hånd, der ringfingeren faktisk ser litt lengre ut enn pekefingeren i noen vinkler. 

Jeg bruker to kriterier for å bedømme om en konspirasjonsteori er plausibel eller ei: Hvor mange mennesker må være del av konspirasjonen og har de noe motiv?

Utifra det deler jeg inn konspirasjonsteorier i 3 grupper.

Ja, det er for mange et avgjørende argument, at bedraget vil være for stort til at det er troverdig. 

Men hvis du alltid så skruer falle ut av andre mennesker når de ble sinte, da hadde du en god grunn til å tro at de var robotoider. Og at det ville være en grunn for deg til å flykte fra dem. Kanskje til og med dumt og farlig, å ikke flykte fra dem. 

Lenke til kommentar

Hvis jeg får se et bilde av deg... Problemet er at jeg kan ikke fjerne det permanent etterpå, da folk øyeblikkelig kan høyreklikke og lagre det, og reposte det når de selv ønsker. 

Har egentlig ingen maskuline trekk, bortsett fra en litt dårlig "digit ratio" på fingrene. Spesielt på høyre hånd, der ringfingeren faktisk ser litt lengre ut enn pekefingeren i noen vinkler.

Det er du som klager på hvordan folk ser ut. Jeg tok det for gitt at du ikke falt i noen kategori du selv klager på.

Hvordan jeg ser ut burde bety lite i det.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tok det for gitt at du ikke falt i noen kategori du selv klager på.

Det kan du anta, men en skal ikke være nødt til å legge ut bilde av seg selv for å vinne en diskusjon. Dere kan heller ikke være 100% sikre på at det virkelig er bilde av meg selv, om jeg legger ut et. 

Lenke til kommentar

Det kan du anta, men en skal ikke være nødt til å legge ut bilde av seg selv for å vinne en diskusjon.

Det er ikke for å vinne en diskusjon men for å vise din oppriktighet i tolkning av bilder.

Dere kan heller ikke være 100% sikre på at det virkelig er bilde av meg selv, om jeg legger ut et.

Det vi kan være sikre på er at det vil være et bilde av en person du selv mener ikke kan tolkes til å ha kommet fra det andre kjønn. Noe sier meg at du innerst inne vet at et slikt bilde ikke eksisterer og dermed vil du aldri poste et slikt verken av deg selv eller av andre - om du vil beholde litt kredibilitet i din tro på disse sakene da.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror det finnes noen mannlige kjendiser som ikke har gjennomgått kjønnsskifte. 

Forslag til Mann

http://liverampup.com/uploads/images/celebrity/Willie%20Edwards.jpg   (Wille Edwards, Swamp People)

Forslag til norsk Kvinne :)

https://i.ytimg.com/vi/TAdZDPWj0OM/maxresdefault.jpg

Noen menn er bare "litt mer macho" enn andre og motsatt

post-522615-0-29818400-1561121072_thumb.jpg

post-522615-0-29692100-1561121104_thumb.jpg

Endret av Billie_bad_boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...