Billie_bad_boy Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 (endret) Sant nok. Mennesket er spesielle, og vi skiller oss ut med egenskaper vi er alene om. Hjernekapasitet er vel egentlig det eneste vi kan peke på der. Likevel viser det seg at for eksempel definer har både egne navn og et språk. Likevel, vi har en kombinasjon av fysiske og mentale evner uten sidestykke. Som en artig digresjon kan nevnes at aper (sjimpanser, tror jeg det var) har en korttidshukommelse som overgår vår med sjumilssteg. De ville vunnet hvert eneste parti av spillet "memory". Som digresjon nummer to kan nevnes at mennesket regnes som den beste løperen i dyreriket, med en liten tvil mot husky som ikke er avhengig av karbohydrater for å forbrenne fettstoffer som gjør dem kapable til å løpe enorme avstander uten å bli slitne. Dette fordi karbohydrater befinner seg kun kort tid i kroppen før det lagres som fett eller forbrennes. Men nok om det... Det eneste jeg sier er at kanskje vi ikke er så fantastisk forskjellige utover at vi har et sett med egenskaper som spiller veldig godt sammen. Egenskaper vi kan finne mange andre steder i dyreverdenen, men ikke samlet hos en art som hos oss. Hvordan dette gjør oss så mye mer fantastiske at vi kan skilles totalt fra dyrene i hvordan vi ser på hverandre er i overkant en "jeg er spesiell"-holding. Nei. Jeg er forkjemper for fakta og korrekthet. Så når folk sier homofili er tillært så svarer jeg med at de tar feil. Det har lite med homofili å gjøre for min del og mer å gjøre med at man skal holde seg til sannhet når man fronter holdninger og verdenssyn. Så du har et problem med hva de potensielt kan gjøre, altså. Ting heterofile gjør like ofte. Men homofile er hva du har problemer med. Det klinger litt vikarierende for meg. Det er godt å lese at vi er enige om et og annet. :-) Er enig i mye av det du skriver om dyr, det vitner om empati. Jeg innrømmer å ikke forstå alt, eller kunne forklare alt, jeg prøver å ty til det jeg kaller fornuft. Utelukker ikke å lære nye ting og saker, men verdsetter det å ha kritisk sans, det å ha lov og evne til å tenke selvstendig. Ser ikke på meg selv som spesielt intelligent og innbiller meg ikke at jeg noe bedre enn gjennomsnittet av befolkningen, hverken teoretisk eller praktisk, Jeg innser og aksepterer derfor at jeg ikke er et übermensch, og kan innrømme at jeg tar feil i blant, når jeg forstår det. Ting som f.eks. kvadratroten av -1, den tomme mengden, ø, kan jeg ikke forklare, jeg må bare akseptere at det er slik. Siden vi er i gang, har du noe formening om at et muldyr, en hybrid, avkommet til en hest og et esel, vanligvis ikke er forplantningsdyktig? Det samme gjelder forsåvidt for mannlige mennesker med Downs syndrom, men ikke for kvinnelige .Tilstår å ha et problem der, jeg har ikke "Fasiten". Jeg har også diskutert begrepet "uendelighet" med en kverulant. Han mener bastant at "uendelig +1" eller "uendelig +2 eller tre", er ennå større enn uendelig, fordi "det vil alltid være noe bortenfor". Da finnes det ikke noe formål eller grunn til å diskutere videre. Jeg har også diskutert begerpet uendelighet {Sannhet er en verdi som taper verdi hver gang det blir nevnt} H. Ibsen. Endret 13. juni 2019 av Billie_bad_boy Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Nei, du tar feil sitatet er galt, men du har rett i at sodomi er sodomy oversatt til engelsk. I følge Wikipedia er rævpuling, blant mye annet, en form for sodomi, altså en perversitet, . Kall det gjerne fake fact du også https://en.wikipedia.org/wiki/SodomyHva var det da du sa? Sodomi har litt forskjellig betydning på norsk og engelsk - anal/oralsex er ikke lenger regnet som perverst og avvikende i Norge, og sorterer derfor heller ikke under sodomi. Sex iblandet fetish for urin/avføring f.eks vil nok fortsatt falle under abnormalt, men abnormalt er ikke det samme som at noe er galt. Sodomi/sodomy er altså et vidt begrep inneholdende alt fra dagligdags sex til voldtekt av dyr. Således er det strengt tatt et meget unyttig begrep, det sier egentlig ingenting. 2 Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Hva var det da du sa? Sodomi har litt forskjellig betydning på norsk og engelsk - anal/oralsex er ikke lenger regnet som perverst og avvikende i Norge, og sorterer derfor heller ikke under sodomi. Sex iblandet fetish for urin/avføring f.eks vil nok fortsatt falle under abnormalt, men abnormalt er ikke det samme som at noe er galt. Sodomi/sodomy er altså et vidt begrep inneholdende alt fra dagligdags sex til voldtekt av dyr. Således er det strengt tatt et meget unyttig begrep, det sier egentlig ingenting. Hvor har du det i fra, forplantning og befruktning er vel sodomi på norsk i din verden det også da, eller vil du stryke ut ordet Sodomi fra ordbøker og oppslagsverk? Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Hvor har du det i fra, forplantning og befruktning er vel sodomi på norsk i din verden det også da, eller vil du stryke ut ordet Sodomi fra ordbøker og oppslagsverk?Hvor har jeg hva fra? At sodomy(engelsk) og sodomi(norsk) har forskjellige betydninger? Ordbøkene. Jeg tror ikke du forstår helt ordene pervers og abnormal - de har ingenting med reproduksjon å gjøre. Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Hvor har jeg hva fra? At sodomy(engelsk) og sodomi(norsk) har forskjellige betydninger? Ordbøkene. Jeg tror ikke du forstår helt ordene pervers og abnormal - de har ingenting med reproduksjon å gjøre. Du skriver: Sodomi har litt forskjellig betydning på norsk og engelsk - anal/oralsex er ikke lenger regnet som perverst og avvikende i Norge, og sorterer derfor heller ikke under sodomi. "Sodomi/sodomy er altså et vidt begrep inneholdende alt fra dagligdags sex til voldtekt av dyr" "Dagligdags sex" tolker du altså som "Norsk sodomi" Du leser jo bare det du vil lese og tolker det dit det passer deg, Du sidestiller altså dagligdags sex med dyresex, Da må du finne deg i at jeg mener at du har en "abnormal virkelighets-oppfattelse" Definisjonen av Sodomi har sin opprinnelse fra det gamle testamentet i Bibelen, derfor kan det ikke kunne bli tolket feil, uansett hvilket land du befinner deg i. Er "dyresex" og "dagligdags sex" heit greit og innafor, eller er "dagligdags sex og dyresex" abnormalt og perverst i din verden? Om du mener "dagligdags sex er sodomi" på Norsk, da mener du vel samtidig at befrukting & beplanting er Sodomi på Norsk, det må vanligvis litt "dagligdags sex" til for å få barn. Slik jeg oppfatter "dagligdags sex" baserer det seg på gjensidig samykke, imens dyresex er en form for voldtekt, men kjenner jeg deg rett er du uenig i denne oppfatningen også. Sex må til for å reprodusere/befrukte, det hender at par må forsøke i årevis for å lykkes, (masse dagligdags sex), det har ingen ting med Sodomi å gjøre. Enkelte homofile par, som mener derimot at det er en menneskerett å få barn, selv om de ikke evner selv, derfor må homofile par enkelte ganger, uten skrupler, prostituere en u-landskvinnes livmor i 9 måneder for å lykkes: Det forteller litt om hvilken moral som råder i LGBT-PRIDE mijøet https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/26J9r/mette-marit-hylles-etter-hemmelig-surrogati-tur-til-india Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Du skriver: Sodomi har litt forskjellig betydning på norsk og engelsk - anal/oralsex er ikke lenger regnet som perverst og avvikende i Norge, og sorterer derfor heller ikke under sodomi. "Sodomi/sodomy er altså et vidt begrep inneholdende alt fra dagligdags sex til voldtekt av dyr" "Dagligdags sex" tolker du altså som "Norsk sodomi" Du leser jo bare det du vil lese og tolker det dit det passer deg, Du sidestiller altså dagligdags sex med dyresex, Da må du finne deg i at jeg mener at du har en "abnormal virkelighets-oppfattelse" Nå er ikke jeg toth, men det får da være måte på feillesning fra din side. Det toth skriver er at på engelsk så omfatter Sodomy både dagligdags sex som oral- og anal-sex og ting som dyresex. Det at det engelske begrepet er så vidt at det blir meningsløst er jo noe helt annet enn at toth sidestiller disse på noen måte, så her har du totalt misforstått hva toth skriver. Definisjonen av Sodomi har sin opprinnelse fra det gamle testamentet i Bibelen, derfor kan det ikke kunne bli tolket feil, uansett hvilket land du befinner deg i. Hva opprinnelsen til et ord er, er ikke altfor relevant, siden ord endrer betyding over tid og forksjellig i forskjellige land. Et ord kan bety noe helt annet nå enn for 100 eller 1000 år siden, så selvsagt kan det tolkes feil. Er "dyresex" og "dagligdags sex" heit greit og innafor, eller er "dagligdags sex og dyresex" abnormalt og perverst i din verden? Om du mener "dagligdags sex er sodomi" på Norsk, da mener du vel samtidig at befrukting & beplanting er Sodomi på Norsk, det må vanligvis litt "dagligdags sex" til for å få barn. Slik jeg oppfatter "dagligdags sex" baserer det seg på gjensidig samykke, imens dyresex er en form for voldtekt, men kjenner jeg deg rett er du uenig i denne oppfatningen også. Jeg forslår at du leser toth sitt innlegg om igjen, og slutter å argumentere mot denne tullete stråmannen du har funnet på. Enkelte homofile par, som mener derimot at det er en menneskerett å få barn, selv om de ikke evner selv, derfor må homofile par enkelte ganger, uten skrupler, prostituere en u-landskvinnes livmor i 9 måneder for å lykkes: Det forteller litt om hvilken moral som råder i LGBT-PRIDE mijøet Ja ikke sant. Jeg har tilogmed hørt om heterofile par som ikke kan få barn selv som gjør det samme eller adopterer barn på annet vis. Verden er jammen forferderlig (ironivarsel). Endret 14. juni 2019 av theNiceOne 4 Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Nå er ikke jeg toth, men det får da være måte på feillesning fra din side. Det toth skriver er at på engelsk så omfatter Sodomy både dagligdags sex som oral- og anal-sex og ting som dyresex. Det at det engelske begrepet er så vidt at det blir meningsløst er jo noe helt annet enn at toth sidestiller disse på noen måte, så her har du totalt misforstått hva toth skriver. Hva opprinnelsen til et ord er, er ikke altfor relevant, siden ord endrer betyding over tid og forksjellig i forskjellige land. Et ord kan bety noe helt annet nå enn for 100 eller 1000 år siden, så selvsagt kan det tolkes feil. Jeg forslår at du leser toth sitt innlegg om igjen, og slutter å argumentere mot denne tullete stråmannen du har funnet på. Ja ikke sant. Jeg har tilogmed hørt om heterofile par som ikke kan få barn selv som gjør det samme eller adopterer barn på annet vis. Verden er jammen forferderlig (ironivarsel). Foreslår at dere som er såpass påståelige logger inn å redigerer den engelske Wikipedia, siden tolkingen av Sodomy ikke passer deres oppfatning av ordets rette forstand, dere leser jo kun det dere ønsker å lese. "Sodomy (/ˈsɒdəmi/) or buggery (British English) is generally anal or oral sex between people or sexual activity between a person and a non-human animal (bestiality), but it may also mean any non-procreative sexual activity" https://en.wikipedia.org/wiki/Sodomy At dere leser & tolker dette til det dere vil kan dere gjerne gjøre, men jeg kan ikke ta dere på alvor, dere er en vits. "Hva opprinnelsen til et ord er, er ikke altfor relevant", Det er en vits, forsøker du å være morsom? Om du virkelig mener at opprinnelsen til ord ikke spiller noen rolle forteller det meg mere om din evne til å tolke enn om din påstand. Det sier seg selv at du er problematisk å kommunisere med når mener som du gjør. Vanlige mennesker vil ha problemer med deg, også i andre situasjoner i livet, en kan aldri være sikker på hva du mener da. Bibelske begrep og lignelser er ofte visdomsord som vanskelig kan oppfattes feil. Du må lese hva thot skriver før du mener noe om det, før du forvrenger. "Sodomi har litt forskjellig betydning på norsk og engelsk - anal/oralsex er ikke lenger regnet som perverst og avvikende i Norge, og sorterer derfor heller ikke under sodomi". "Sodomi/sodomy er altså et vidt begrep inneholdende alt fra dagligdags sex til voldtekt av dyr". "Således er det strengt tatt et meget unyttig begrep, det sier egentlig ingenting" ergo Sodomi betyr ingenting. Ta dere besværet å rette opp den engelske Wikipedia siden den ikke passer deres tolkning av begrepet Sodomi. Dere fortjener premie! Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Foreslår at dere som er såpass påståelige logger inn å redigerer den engelske Wikipedia, siden tolkingen av Sodomy ikke passer deres oppfatning av ordets rette forstand, dere leser jo kun det dere ønsker å lese. Hva i all verden mener du? Toth og jeg påpeker jo bare at den engelske definisjonen inkluderer to ganske forskjellige ting: Oral- og anal-sex mellom to mennesker, og dyresex. Hverken toth eller jeg har sagt noe spesielt om den er rett eller gal, bare at den omfatter to veldig forskjellige ting, en dagligdags sexakt som kan utføres mellom to likeverdige mennesker, samt dyresex. At dere leser & tolker dette til det dere vil kan dere gjerne gjøre, men jeg kan ikke ta dere på alvor, dere er en vits.Her tror jeg ikke du skjønner hva du selv skriver engang, fordi du av en eller annen grunn er forblindet av et eller annet. Hva er det vi leser og tolker som du er uenig i? "Hva opprinnelsen til et ord er, er ikke altfor relevant", Det er en vits, forsøker du å være morsom? Om du virkelig mener at opprinnelsen til ord ikke spiller noen rolle forteller det meg mere om din evne til å tolke enn om din påstand. Det sier seg selv at du er problematisk å kommunisere med når mener som du gjør. Slapp av litt da. At ord endrer mening og betydning opp gjennom århundrene er da helt vanlig. Mener du at vi skal forkaste alle definisjoner vi finner i ordbøker hvis de ikke stemmer overens med opprinnelsen til ordet? I så fall får du et stort problem med å kommunisere med de fleste. Vanlige mennesker vil ha problemer med deg, også i andre situasjoner i livet, en kan aldri være sikker på hva du mener da.Så når jeg bruker et ord slik de fleste andre rundt meg gjør, og slik ordet er definert i ordbøkene, så får vanlige mennesker problemer med meg, fordi det finnes en annen, opprinnelig betydning? Den skjønte jeg ikke. Ta dere besværet å rette opp den engelske Wikipedia siden den ikke passer deres tolkning av begrepet Sodomi. Jeg har da aldri antydet at den ikke passer min tolkning av ordet sodomi. Slutt med de tullete stråmennene dine. Endret 14. juni 2019 av theNiceOne 2 Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Hva i all verden mener du? Toth og jeg påpeker jo bare at den engelske definisjonen inkluderer to ganske forskjellige ting: Oral- og anal-sex mellom to mennesker, og dyresex. Hverken toth eller jeg har sagt noe spesielt om den er rett eller gal, bare at den omfatter to veldig forskjellige ting, en dagligdags sexakt som kan utføres mellom to likeverdige mennesker, samt dyresex. Her tror jeg ikke du skjønner hva du selv skriver engang, fordi du av en eller annen grunn er forblindet av et eller annet. Hva er det vi leser og tolker som du er uenig i? Slapp av litt da. At ord endrer mening og betydning opp gjennom århundrene er da helt vanlig. Mener du at vi skal forkaste alle definisjoner vi finner i ordbøker hvis de ikke stemmer overens med opprinnelsen til ordet? I så fall får du et stort problem med å kommunisere med de fleste. Så når jeg bruker et ord slik de fleste andre rundt meg gjør, og slik ordet er definert i ordbøkene, så får vanlige mennesker problemer med meg, fordi det finnes en annen, opprinnelig betydning? Den skjønte jeg ikke. Jeg har da aldri antydet at den ikke passer min tolkning av ordet sodomi. Slutt med de tullete stråmennene dine. Unnskyld meg, jeg forstår meg ikke på dere. Siden dere vet alt så mye bedre, La gjerne sluttsatsen være, med eller uten stråmenn: "anal/oralsex er ikke lenger regnet som perverst og avvikende i Norge, og sorterer derfor heller ikke under sodomi". (fordi anasex er helt normalt og naturlig)???? "Sodomi/sodomy er altså et vidt begrep inneholdende alt fra dagligdags sex til voldtekt av dyr" (men i hverfall ikke lenger analsex, fordi anallsex er helt normalt og naturlig)? Endret 14. juni 2019 av Billie_bad_boy Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Unnskyld meg, jeg forstår meg ikke på dere.Nei, det er ganske tydelig. Jeg må innrømme at jeg sliter med å forstå hva du egentlig reagerer på i toth og min post jeg også... Siden dere vet alt så mye bedre, La gjerne sluttsatsen være, med eller uten stråmenn: "anal/oralsex er ikke lenger regnet som perverst og avvikende i Norge, og sorterer derfor heller ikke under sodomi". (fordi anasex er helt normalt og naturlig)???? Ja, det stemmer i henhold til den norske betydningen av sodomi. I Norge er normalbetydingen av sodomi simpelthen "dyresex" "Sodomi/sodomy er altså et vidt begrep inneholdende alt fra dagligdags sex til voldtekt av dyr" For den Britiske betydningen av ordet stemmer dette, men altså ikke den norske. I andre land har ordet litt annen betydning igjen. (men i hverfall ikke lenger analsex, fordi anallsex er helt normalt og naturlig)?Jo, den britiske betydningen inkluderer analsex, og så vidt jeg har forstått vanligvis all form for sex som ikke er vaginalt samleie. Det virker som om du sliter med å forstå at ordet betyr ganske forskjellige ting i Norge og i England, men det er kanskje ikke så rart hvis du mener at det er den opprinnelige, bibelske betydningen som skal gjelde overalt - men slik er det altså ikke for hverken folk flest eller språkforskere. Folk flest aner stort sett ikke hva den opprinnelige betydningen av et ord er, mens språkforskere er interesserte i et ords opprinnelse og utvikling og er helt klar over at ord kan endre betydning. Endret 14. juni 2019 av theNiceOne 3 Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Nei, det er ganske tydelig. Jeg må innrømme at jeg sliter med å forstå hva du egentlig reagerer på i toth og min post jeg også... Ja, det stemmer i henhold til den norske betydningen av sodomi. I Norge er normalbetydingen av sodomi simpelthen "dyresex" For den Britiske betydningen av ordet stemmer dette, men altså ikke den norske. I andre land har ordet litt annen betydning igjen. Jo, den britiske betydningen inkluderer analsex, og så vidt jeg har forstått vanligvis all form for sex som ikke er vaginalt samleie. Det virker som om du sliter med å forstå at ordet betyr ganske forskjellige ting i Norge og i England, men det er kanskje ikke så rart hvis du mener at det er den opprinnelige, bibelske betydningen som skal gjelde overalt - men slik er det altså ikke for hverken folk flest eller språkforskere. Folk flest aner stort sett ikke hva den opprinnelige betydningen av et ord er, mens språkforskere er interesserte i et ords opprinnelse og utvikling og er helt klar over at ord kan endre betydning. Å utføre andre former for seksuelle handlinger enn «vanlig» penetrering, som oralsex eller analsex, er sodomi, syndig og imot Guds vilje – og er for enkelte demonutdrivere en mulig årsak til demoniske bindinger. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/3JpoAd/demonutdrivelser-mot-barn-maa-forbys Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Å utføre andre former for seksuelle handlinger enn «vanlig» penetrering, som oralsex eller analsex, er sodomi, syndig og imot Guds vilje – og er for enkelte demonutdrivere en mulig årsak til demoniske bindinger. [/size]https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/3JpoAd/demonutdrivelser-mot-barn-maa-forbysJeg aner ikke hvorfor du lenket til denne eller mener at det er relevant, men forsåvidt interessant å se at det finnes en del religiøse gærninger der ute. Bare synd at de er så opptatt av andres sexliv. Jeg ser at ordet «sodomi» ble brukt i den engelske betydningen der, det var kanskje gjenfortelling av hva en engelsk «djevelutdriver» har sagt. Men hva er poenget ditt? At ett tilfeldig sitat trumfer definisjonene i ordbøkene, eller hva? Det hadde ikke vært dumt om du skrev litt om hva du mener, i stedet for kun å poste et VG-sitat. Endret 14. juni 2019 av theNiceOne 2 Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Jeg aner ikke hvorfor du lenket til denne eller mener at det er relevant, men forsåvidt interessant å se at det finnes en del religiøse gærninger der ute. Bare synd at de er så opptatt av andres sexliv. Jeg ser at ordet «sodomi» ble brukt i den engelske betydningen der, det var kanskje gjenfortelling av hva en engelsk «djevelutdriver» har sagt. Men hva er poenget ditt? At ett tilfeldig sitat trumfer definisjonene i ordbøkene, eller hva? Det hadde ikke vært dumt om du skrev litt om hva du mener, i stedet for kun å poste et VG-sitat. Jeg registerer at oppfatter analsex som helt naturlig & normalt. Et ferietips til deg : Hold deg borte fra en god del land på planeten: https://www.aftenposten.no/verden/i/alq5/Her-er-11-av-verdens-verste-land-a-vare-homofil Faktabox på godt norsk: Å utføre andre former for seksuelle handlinger enn «vanlig» penetrering, som oralsex eller analsex, er sodomi Endret 14. juni 2019 av Billie_bad_boy Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Hvorfor snakker dere om sodomi i det hele tatt? 1 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Jeg registerer at oppfatter analsex som helt naturlig & normalt.Ja, selvsagt. Det er naturlig (både mennesker og dyr gjør det av seg selv), og det er helt normalt (skjer blant en ganske stor del av befolkningen). Et ferietips til deg : Hold deg bort fra en god del land på planeten: https://www.aftenposten.no/verden/i/alq5/Her-er-11-av-verdens-verste-land-a-vare-homofilTakk for at du viser hvor forstokket du er. 1. Jeg har ikke sagt noe om jeg holder på med analsex eller ikke. 2. Om jeg gjør det, så gjør jeg det privat med min kone. Jeg gjør det selvsagt ikke ute blant folk, like lite som jeg ville utføre vanlig penetrering eller oralsex i det offentlige 3. Hvis du tror at analsex er synonymt med homofili har du misforstått helt. Analsex er langt fra uvanlig blant heterofile par. Hvorfor snakker dere om sodomi i det hele tatt?Tja si det. For min del er det mest at jeg sliter med å la være å svare folk som utviser en kombinasjon av dumhet og fordomsfullhet. Endret 14. juni 2019 av theNiceOne 3 Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Hvorfor snakker dere om sodomi i det hele tatt? Godt spørsmål, denne tråden har spora helt ut fordi enkelte mener vanlig daglig sex er sodomi, og at analsex ikke er sodomi. fordi analsex er helt naturlig og bormalt, det er jo burde ha verdt en egen analsextråd på forumet, når folk har sånne meninger? Tråden her handler om noe helt annet, dog er en god del transer, MTF, også glad i analsex, særlig før "kjønnskorrigerende operasjoner" MTF betyr male to female, FTM betyr female to male Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Ja, selvsagt. Det er naturlig (både mennesker og dyr gjør det av seg selv), og det er helt normalt (skjer blant en ganske stor del av befolkningen). Takk for at du viser hvor forstokket du er. 1. Jeg har ikke sagt noe om jeg holder på med analsex eller ikke. 2. Om jeg gjør det, så gjør jeg det privat med min kone. Jeg gjør det selvsagt ikke ute blant folk, like lite som jeg ville utføre vanlig penetrering eller oralsex i det offentlige 3. Hvis du tror at analsex er synonymt med homofili har du misforstått helt. Analsex er langt fra uvanlig blant heterofile par. Tja si det. For min del er det mest at jeg sliter med å la være å svare folk som utviser en kombinasjon av dumhet og fordomsfullhet. Det var ikke meningen å anklage deg for homofili, og jeg burde ha skrevet: Hold meningene dine borte fra en god del land her på planeten om du reiser rundt forbi: https://www.aftenpos...-a-vare-homofil At du bortimot geni-erklærer deg selv og nærmest idiot-erklærer andre, som ikke er enige med deg, kan du bare fortsette med for min del. På seg selv kjenner man andre. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Godt spørsmål,Vel, du bragte det på banen. Jeg velger å tro at du hadde et poeng. 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Godt spørsmål, denne tråden har spora helt ut fordi enkelte mener vanlig daglig sex er sodomi, og at analsex ikke er sodomi. Forstår du at forskjellige språk kan definere ord forskjellig, eller ikke? Sodomi(norsk): inkluderer ikke anal/oral mellom samtykkende voksne. Sodomy(engelsk): inkluderer i flere kulturer anal/oral mellom samtykkende voksne. Du må rett og slett innse at språk farges av kultur, og at sodomi er et upresist sekkebegrep. Sodomi betyr "perverst og/eller unormalt", som igjen er to vidtfavnende definisjoner. Anal/oral er ikke regnet som unormalt i Norge, altså er det heller ikke sodomi. Jeg skjønner ikke hvorfor du så gjerne vil sidestille alt som favnes av sodomi - mener du at to samtykkende voksne som bruker urin eller kniv i sin sexlek er like ille som å voldta en katt, og at å voldta en katt er like ille som å voldta et spedbarn? Alle disse faller under sodomi - noen er ok, andre er ikke. All sodomi er ikke galt, det er ikke et utelukkende negativt begrep. Samtykkende voksne har all rett til å nyte sodomi seg imellom. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå