Gå til innhold

Transvestigation - etterforskning av tvekjønn hos samfunnstopper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er med dette som det er med flat jord og kreasjonisme: Hvorfor? Det gir ingen mening på noe plan, og fører absolutt ingen fordeler for individet utover personlig selvfølelse.

Det har ingenting å si om en åndelig sett er djevledyrker eller ikke? 

Konkret kan det gjøre at flere kan få det valget å flykte fra Europa i ung alder, når de ser hvor ille det faktisk står til her. 

Lenke til kommentar

Det har ingenting å si om en åndelig sett er djevledyrker eller ikke?

Vi kan godt være enige i at å tro på fantasihistorier får en til å gjøre mye rart, men hva har djeveldyrking med kjønnsskifte å gjøre? Og hva for et fortrinn gir det for seg selv eller for fantasihistorien man tror på? Det gir jo ingen mening på noe nivå.

Dette er jo bare to helt adskilte hendelser dere ikke liker, og nå setter dere likhetstegn mellom dem for å slå to fluer i en smekk. Om det er sant eller ikke virker ikke overdrevent viktig for dere. Ikke ulikt kreasjonisme og flat jord. Bare finn et argument de som allerede tror på den ene saken kan svelge slik at de svelger den andre saken uten videre motstand.

Religion i et nøtteskall.

Konkret kan det gjøre at flere kan få det valget å flykte fra Europa i ung alder, når de ser hvor ille det faktisk står til her.

Du må jo gjøre det plausibelt først. Så langt virker det mer som at påstanden er at djeveldyrkere vil utføre kjønnsskifte, ergo er de som skifter kjønn djeveldyrkere. Hva blir det neste? Kim Jong-Un liker cheddar, derfor er alle som liker cheddar undertrykkende despoter? ...og man trenger ikke bevise at han liker cheddar selvfølgelig, helt i tråd med denne saken.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da får du forklare i hvilken kontekst og hvordan dette skal tolkes.

Dra først bjelken ut av ditt eget øye! Så kan du se å dra flisen ut av din brors øye. 6Gi ikke hundene det hellige, og kast ikke deres perler for svin. De vil bare tråkke dem ned med føttene sine, og snu seg mot dere og rive dere i stykker.

Ser du det? Ser du den biten jeg har uthevet for deg.

En skal ikke bare dra først ut bjelken av sitt eget øye, en skal bruke det at en har gjort dette til å hjelpe sine syndige ateistiske feilmenende lillebrødre.

Lenke til kommentar

Spennende. Så ateister som per definisjon ikke tror på Gud bruker av en eller annen grunn bibelen, vha feilsitater, for å rettferdiggjøre sine handlinger. De bruker altså en bok som har like mye moralsk verdi for dem som en kokebok, og refererer til denne for å rettferdiggjøre seg selv..?

Du må gjerne gå igjennom tankerekken bak påstanden, for stående for seg selv er den ikke spesielt logisk sammenhengende og gir kun din beskyldning en solid overdose fordømmelse.

Dem gjør det. Fordi de har ingen egen moral å ta av, så de må låne av de kristne. Ateisme og moral er litt som homofile og barn. Moral kommer i fra Gud.

Lenke til kommentar

Dem gjør det. Fordi de har ingen egen moral å ta av, så de må låne av de kristne. Ateisme og moral er litt som homofile og barn. Moral kommer i fra Gud.

Ja, som regler for slavehold.

Endret av Mudmann
Lenke til kommentar

Ja, som regler for slavehold.

Jeg vil påstå at vi fortsatt har en del slavehold. Vi har bare flyttet det økonomiske ansvaret over på slavene.

Det er folk i Norge som på grunn av sine sosiale forhold aldri vil eie eget hus, egen grunn og være selvstendig næringssdrivende. Om du er i en sånn situasjon så er du fullstendig prisgitt sjefen din, som betaler regningene dine. Du kan påstå at du har valg og frihet, men det koker ned til 5 av 52 uker i året. Det er ikke akkurat noe å skryte av.

Endret av Fasiten
Lenke til kommentar

Dette skjønte jeg ikke logikken bak. Hvorfor velger ateister å hente moral fra Gud? Eller er det ikke noe de kan velge? Og om de kan velge, hvorfor akkurat denne boken? Det er et utall av bøker de ikke tror på. Hva gjør denne så spesiell for en ateist at han vil la den være viktigere i livet enn hans egen lyst og primalinstinkt?

Det eneste svaret på dette må være at de ikke kan velge selv, men da er det jo ikke et lån fra bibelen lengre. Da er det en kvalitet ved mennesket som vi ikke kan endre. Akkurat slik ateister har sagt hele tiden, men som religiøse og ateister er uenige om opphavet til.

Homofili og barn?

Jeg har en ting jeg konstant må øve på med min sønn, og det er å minne ham på at når han får en tanke så må han si nok om denne tanken til at andre kan forstå den. Øvelsen går da ut på å lære seg opp til å i sitt eget hode kunne sette seg inn i hva andre mennesker tenker gitt den informasjonen han har gitt dem, i stedet for den informasjonen han har i hodet sitt.

Du kunne hatt behov for disse øvelsene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en ting jeg konstant må øve på med min sønn, og det er å minne ham på at når han får en tanke så må han si nok om denne tanken til at andre kan forstå den. Øvelsen går da ut på å lære seg opp til å i sitt eget hode kunne sette seg inn i hva andre mennesker tenker gitt den informasjonen han har gitt dem, i stedet for den informasjonen han har i hodet sitt.

Du kunne hatt behov for disse øvelsene.

Forferdelig dårlig oppdragelse. Det der er alt for avansert til å fungere under press. Sikkert derfor ateistene har det så dårlig i fellesskapene sine. I de kristne fellesskapene guides folk av sin kontakt med Gud, dette lar oss reagere kjappere og mer effektivt når noen blir stående utenfor, eller ertet opp av andre i fellesskapet. De statseide grunnskolene ble helt elendige på å takle mobbingen da kristendommen gikk ut av skolen på tidlig nittitallet. Dere er ikke skikket for å få tatt tak i det tidsnok, du har ikke tid til å beregne om noe er galt ut i fra Emanuel Kant sine forsøk på å skape etikk uten Gud. Det kan hende at det bare er en liten kommentar i starten av timen, men det er en kommentar på toppen av tjue kommentarer læreren ikke har sett. Å lete etter bevis er helt idiotisk i en slik situasjon, du må ha den gudommelige ånden til å se rett. Det kan du ikke få av sånne tåpelige feminine snakkeøvelser, du kan bare få det med å bøye deg for Gud og forstå alt Jesus har gjort for deg.

Lenke til kommentar

Dra først bjelken ut av ditt eget øye! Så kan du se å dra flisen ut av din brors øye. 6Gi ikke hundene det hellige, og kast ikke deres perler for svin. De vil bare tråkke dem ned med føttene sine, og snu seg mot dere og rive dere i stykker.

Ser du det? Ser du den biten jeg har uthevet for deg.

En skal ikke bare dra først ut bjelken av sitt eget øye, en skal bruke det at en har gjort dette til å hjelpe sine syndige ateistiske feilmenende lillebrødre.

Og du er sikker på at du har fjærnet din egen bjelke,mens ateister ikke har gjort det?

Er den overbeviste troen du har din "bjelke"?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og du er sikker på at du har fjærnet din egen bjelke,mens ateister ikke har gjort det?

Er den overbeviste troen du har din "bjelke"?

Vell, når jeg sammenligner min evne til å bare akseptere at en person vil være venn eller kjæreste med meg fordi at Gud har gitt det til meg i gave fordi jeg er awsome. Sammenlignet med en akward ateist beta som leter etter tegn etter tegn for å kalkulere risikoen for å bli avvist osv. så tenker jeg at kristne er Alpha Chad, det er langt i fra noen bjelke.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at vi fortsatt har en del slavehold. Vi har bare flyttet det økonomiske ansvaret over på slavene.

Det er folk i Norge som på grunn av sine sosiale forhold aldri vil eie eget hus, egen grunn og være selvstendig næringssdrivende. Om du er i en sånn situasjon så er du fullstendig prisgitt sjefen din, som betaler regningene dine. Du kan påstå at du har valg og frihet, men det koker ned til 5 av 52 uker i året. Det er ikke akkurat noe å skryte av.

Slavehold som beskrevet i GT har vi ikke i dag.Kan en sjef slå en ansatt og slippe unna med det så sant den ansatte ikke dør før etter 2-3 dager?

Du er ikke prisgitt ene alene din sjef.Arbeidsmiljølov og tariffavtaler er med påå værne mye av en arbeidstagers rettigheter

Lenke til kommentar

Vell, når jeg sammenligner min evne til å bare akseptere at en person vil være venn eller kjæreste med meg fordi at Gud har gitt det til meg i gave fordi jeg er awsome. Sammenlignet med en akward ateist beta som leter etter tegn etter tegn for å kalkulere risikoen for å bli avvist osv. så tenker jeg at kristne er Alpha Chad, det er langt i fra noen bjelke.

Dette er da bare svada.

Hvilken forskjell mener du det er på kjærlighetslivet mellom en troende og en ateist?

Endret av Mudmann
Lenke til kommentar

Slavehold som beskrevet i GT har vi ikke i dag.Kan en sjef slå en ansatt og slippe unna med det så sant den ansatte ikke dør før etter 2-3 dager?

Du er ikke prisgitt ene alene din sjef.Arbeidsmiljølov og tariffavtaler er med påå værne mye av en arbeidstagers rettigheter

Om du skal forholde deg til GT alene må du ta det opp med en jøde.

Jeg tror ikke du har helt teologien din på stell. Vet du egentlig hva gamle testamentet er for noe?

Lenke til kommentar

Dette er da bare svada.

Hvilken forskjell mener du det er på kjærlighetslivet mellom en troende og en ateist?

Jeg tror den kristne har en fruktbarhet på ca. 2.5 og ateisten har en fruktbarhet på 1.8, sikkert mindre nå om dagen.

Lenke til kommentar

Om du skal forholde deg til GT alene må du ta det opp med en jøde.

Jeg tror ikke du har helt teologien din på stell. Vet du egentlig hva gamle testamentet er for noe?

Ja,det vet jeg.Jeg vet også at det er samme guden det er snakk om.Hva sier Jesus om loven (GT)?

Du kan ikke bare plukke ut det du synes er bra og utelate det som du ikke liker.

Lenke til kommentar

Ja,det vet jeg.Jeg vet også at det er samme guden det er snakk om.Hva sier Jesus om loven (GT)?

Du kan ikke bare plukke ut det du synes er bra og utelate det som du ikke liker.

Vell, for en start brøt han den flere ganger. Men du har sikkert funnet det ene sitatet der Jesus snakker om Guds lover, lest det uten å forstå det, eventuelt fått det fortalt av en radikal ateist som har lurt deg trill rundt. Jeg tror du skal ta bibelen fatt og lese den fra perm til perm.

Lenke til kommentar

Forferdelig dårlig oppdragelse. Det der er alt for avansert til å fungere under press.

Mulig jeg ikke var presis nok for deg da. Det går altså an å lære noe uten å settes under press eller bare gi opp ved å overlate det til noen andre. Om du leser det igjen vil du oppdage at jeg aldri sa noe om press eller andre metoder i det hele tatt. Du gikk til at det måtte være noe ille, selvfølgelig. Fin (vanlig) kristen tankegang. En forklaring er ikke press. En veiledning er ikke press.

Det er ikke spesielt avansert å sette seg inn i andres tankegang. Det er faktisk noe iboende i mennesket. Men at du syntes det er avansert mellommenneskelig forståelse besvarer jo endel ting.

Men jeg kan jo også forstå at det kan være vanskelig å forstå for noen hvis første alternativ er å gi opp egen innsats ved å overlate det til noen andre.

Sikkert derfor ateistene har det så dårlig i fellesskapene sine.

Hva vet du om dette egentlig? Du virker tross alt til å ha absolutt alt du vet fra religiøse vinklinger.

I de kristne fellesskapene guides folk av sin kontakt med Gud, dette lar oss reagere kjappere og mer effektivt når noen blir stående utenfor, eller ertet opp av andre i fellesskapet.

Det er klart det er simplest å ha et sett nedskrevne regler, men det taler ikke for at de er best. Bare for at alle er enige i hva man skal gjøre.

Litt som lemen, egentlig. Eller kommunister.

De statseide grunnskolene ble helt elendige på å takle mobbingen da kristendommen gikk ut av skolen på tidlig nittitallet.

Hmm... Igjen tror jeg du taler ut ifra hva du tror og ikke hva du vet. Dette har jeg tross alt noe erfaring med, og har selv sett mobbing blitt stoppet i løpet av et par dager etter at det ble oppdaget.

Dere er ikke skikket for å få tatt tak i det tidsnok,

Igjen... Bare noe du tror som jeg har sett at er anderledes.

du har ikke tid til å beregne om noe er galt ut i fra Emanuel Kant sine forsøk på å skape etikk uten Gud.

Styrer man livet sitt fra filosofi er man jo mye nærmere religiøs fremgangsmåte enn ateistisk. Men hyggelig at du ser det blir problemer når man sklir i den retningen hvor man slutter å tenke selv og bare stoler på hva andre sier.

Det kan hende at det bare er en liten kommentar i starten av timen, men det er en kommentar på toppen av tjue kommentarer læreren ikke har sett. Å lete etter bevis er helt idiotisk i en slik situasjon, du må ha den gudommelige ånden til å se rett. Det kan du ikke få av sånne tåpelige feminine snakkeøvelser, du kan bare få det med å bøye deg for Gud og forstå alt Jesus har gjort for deg.

Aner ikke hva du sikter til med kommentar i timen og leting etter bevis. Snakker du fortsatt om mobbing? Filosofi? I så fall, hvordan berører dette hverandre?

Du vet - du må si nok om tankene dine til at folk kan forstå hva du mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...