Budeia Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 "Post et bilde av deg selv så kan vi ta den diskusjonen. Frem til det skjer vil jeg kun anse deg som en usmakelig forutinntatt som ikke tar fem øre for kalle andre hva du vil så lenge det gir deg en god varm følelse. " Selvsagt håper jeg at eventuelle vrangforestillinger vil gå over etter hvert. Jeg ser en del menn og kvinner med normale armlengder gående og joggende ute. Men nylig var det en sær opplevelse der en fyr kom gående ut på fortauet foran meg og gikk der en stund. Det var som om fyren var et fysisk speilbilde av meg selv, i høyde og alt. Når det gjelder høyde er det kanskje jeg selv som er vel høy til å være en kvinne. Men fyren hadde også et lite hode med hestehale bak, høyt liv, hofter, korte armer og den samme gangstilen som meg selv. Med ankler som går innover i løpet av gåingen, på en litt "femi" måte. I den grad at en nesten kunne lure på om det faktisk var meningen at han skulle være en kvinne. Det er jo ikke så lett å si med dagens androgyne klesstil... Men da vedkommende krysset veien, kunne jeg se at det var antydning til et mannsansikt. Så det var nok meningen at det skulle være en mann. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Når det gjelder høyde er det kanskje jeg selv som er vel høy til å være en kvinne. Du indikerer at du egentlig er mann her? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 Når det gjelder høyde er det kanskje jeg selv som er vel høy til å være en kvinne. Du indikerer at du egentlig er mann her? Nei, nei. Er det bare ett trekk som kan tolkes til å være bittelitt maskulint, er det ikke nok. De gamle tanter og bestemødre brukte å bli bekymret hvis de unge jentene ble over 168 cm. Kanskje de ble bekymret fordi det kunne redusere vedkommendes sjanser til å bli godt gift? Generelt må det sies å være et feminint trekk å være under ca. 165 cm. Men det finnes da også unntak fra regelen. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 "Post et bilde av deg selv så kan vi ta den diskusjonen. Frem til det skjer vil jeg kun anse deg som en usmakelig forutinntatt som ikke tar fem øre for kalle andre hva du vil så lenge det gir deg en god varm følelse. " Selvsagt håper jeg at eventuelle vrangforestillinger vil gå over etter hvert. Jeg ser en del menn og kvinner med normale armlengder gående og joggende ute. Men nylig var det en sær opplevelse der en fyr kom gående ut på fortauet foran meg og gikk der en stund. Det var som om fyren var et fysisk speilbilde av meg selv, i høyde og alt. Når det gjelder høyde er det kanskje jeg selv som er vel høy til å være en kvinne. Men fyren hadde også et lite hode med hestehale bak, høyt liv, hofter, korte armer og den samme gangstilen som meg selv. Med ankler som går innover i løpet av gåingen, på en litt "femi" måte. I den grad at en nesten kunne lure på om det faktisk var meningen at han skulle være en kvinne. Det er jo ikke så lett å si med dagens androgyne klesstil... Men da vedkommende krysset veien, kunne jeg se at det var antydning til et mannsansikt. Så det var nok meningen at det skulle være en mann. Jeg betviler ikke din oppriktighet. Men din oppriktighet er ikke det som er problemet. Problemet er at du mistenkeliggjør folk på bakgrunn av urelaterte fakta. Lange/korte armer. Feminin/maskulin energi. Alle deler av den menneskelige formen. Av en eller annen grunn finner du det nødvendig å si at èn ting tilhører mann og en annen tilhører kvinne. Som om den ene har mer hevd på noe enn den andre. Folk er forskjellige, og du tar det til inntekt for meget stygge gjetninger om hva de er. Ikke bare finnes ikke teknologien du snakker om, men du bare tar det for gitt at folk kan kommanderes til å være et annet kjønn. Du skyldte sågar på valg av navn og personnummer! Absolutt ingen tanke om det er fysisk mulig eller ikke. Jeg anbefaler litt litteratur om folks utvikling. Du vil finne at folk blir hva de er. Dette er grunnen til at selv idioter kan bli foreldre. Man blir født, og så vokser man opp til å bli det man er. Dette uansett hvor idioter foreldrene er. Jeg er klar over at foreldre liker å tro at de er alt som står mellom deres barn og verden, men sannheten er at i beste fall er de en moderator som kan i veldig liten grad styre retningen. De vil fra begynnelsen av ha alle de kvaliteter som definerer dem helt fra fødselen av. Om du kapper av dem armer ben eller kjønnsorganer så vil de fortsatt være seg selv. Dette kan ikke endres uten teknologi vi ikke engang har noen mulighet til å forstå. Vi alle blir hva vi er. Vi blir bare voksne etterhvert. Det er alt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Når det gjelder høyde er det kanskje jeg selv som er vel høy til å være en kvinne. Du indikerer at du egentlig er mann her? Nei, nei. Er det bare ett trekk som kan tolkes til å være bittelitt maskulint, er det ikke nok. De gamle tanter og bestemødre brukte å bli bekymret hvis de unge jentene ble over 168 cm. Kanskje de ble bekymret fordi det kunne redusere vedkommendes sjanser til å bli godt gift? Generelt må det sies å være et feminint trekk å være under ca. 165 cm. Men det finnes da også unntak fra regelen. Til forskjell fra litt kortere eller lengre armer?Eller litt mer eller mindre markerte kjever? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 "Ikke bare finnes ikke teknologien du snakker om, men du bare tar det for gitt at folk kan kommanderes til å være et annet kjønn. Du skyldte sågar på valg av navn og personnummer! Absolutt ingen tanke om det er fysisk mulig eller ikke." Det er klart at en forandring av kjønnsidentitet som foregår før puberteten, kan se veldig bra ut for omverdenen (iallfall i det ytre). Hvorfor mener du at det er umulig? Har jo alltid ment at hvis noen sitt utseende ikke passer med det kjønnet de skal være, skal det dysses ned. Det skal ikke kommenteres med blikk eller ord. Men hvis det er slik at disse personene alltid har bedratt meg, da har jeg vært for godtroende i alle år. Kanskje vi ikke bare skal godta det dersom en gutt har brede hofter og lite hode. Ja, egentlig er det lite jeg kan gjøre med hvordan folk ser ut. Men da unngår jeg iallfall å bli bedratt på den samme måten som jeg har blitt i alle år, fra "Arilds tid" av. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Vent, du er selv kvinne? Da må du nok dessverre legge ned tråden - innser du ikke at det du holder på med her blir en form for forkynning/forsøk på læring? Bibelen sier veldig klart at kvinner ikke skal forkynne eller være lærere. 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 (endret) Kanskje vi ikke bare skal godta det dersom en gutt har brede hofter og lite hode. Ja, egentlig er det lite jeg kan gjøre med hvordan folk ser ut. Men da unngår jeg iallfall å bli bedratt på den samme måten som jeg har blitt i alle år, fra "Arilds tid" av. Bedrett på hvilken måte? Hvordan skal man ikke godta andres utseende? Endret 7. september 2017 av aklla Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 Kanskje vi ikke bare skal godta det dersom en gutt har brede hofter og lite hode. Ja, egentlig er det lite jeg kan gjøre med hvordan folk ser ut. Men da unngår jeg iallfall å bli bedratt på den samme måten som jeg har blitt i alle år, fra "Arilds tid" av. Bedrett på hvilken måte? Hvordan skal man ikke godta andres utseende? Vi kan slutte å akseptere for oss selv at det er en gutt, f.eks. At det kan være en løgn. Hvis det er mange mennesker på skole og jobb som ikke har fortalt meg at de er født som henholdsvis gutt eller jente, da har de bedratt meg. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 Vent, du er selv kvinne? Da må du nok dessverre legge ned tråden - innser du ikke at det du holder på med her blir en form for forkynning/forsøk på læring? Bibelen sier veldig klart at kvinner ikke skal forkynne eller være lærere. Det er et poeng. Men jeg ser ikke noen menn som tar ansvar og lager en slik tråd... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Vi kan slutte å akseptere for oss selv at det er en gutt, f.eks. At det kan være en løgn. Hvis det er mange mennesker på skole og jobb som ikke har fortalt meg at de er født som henholdsvis gutt eller jente, da har de bedratt meg. Så ei litt høy jente er egentlig en gutt? Eller er det det ene mannlige trekket du tilfeldigvis har som er untatt fra det hele? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Vent, du er selv kvinne? Da må du nok dessverre legge ned tråden - innser du ikke at det du holder på med her blir en form for forkynning/forsøk på læring? Bibelen sier veldig klart at kvinner ikke skal forkynne eller være lærere. Det er et poeng. Men jeg ser ikke noen menn som tar ansvar og lager en slik tråd... Har du vurdert muligheten for at det er fordi menn har mer vett? Og at grunnen til at bibelen ber slike som deg holde seg unna, er fordi de ønsket ikke at dere skulle få lov til å spre vranglære? Innerst inne, så vet du jo at du er langt ute på feil jorde med disse teoriene, du vet det.. Men likevel vil du ha andre med i galskapen.. Vil du si at det gjør deg til et spesielt godt menneske? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 "Så ei litt høy jente er egentlig en gutt?Eller er det det ene mannlige trekket du tilfeldigvis har som er untatt fra det hele?" Nei, en person med stor hake kan f.eks. ha kvinnelige trekk som lys stemme og brede hofter. Men har vedkommende et bredbygget tannsett, bredere skuldre enn hofter og en mørk, tydelig stemme er det stadig mer som tyder på at det opprinnelig har vært en gutt. "Har du vurdert muligheten for at det er fordi menn har mer vett? Og at grunnen til at bibelen ber slike som deg holde seg unna, er fordi de ønsket ikke at dere skulle få lov til å spre vranglære? Innerst inne, så vet du jo at du er langt ute på feil jorde med disse teoriene, du vet det.. Men likevel vil du ha andre med i galskapen.. Vil du si at det gjør deg til et spesielt godt menneske?" Er nå sikker på at det gjelder kjendisene... Spørsmålet er hvor langt "ned" i samfunnet det går. Er det riktig av meg å analysere personer som ikke er kjendiser, og som i starten så helt ok ut? Det er ikke sikkert Bibelen sier jo at det ikke er greit å lyve, så den skulle være grei. Den noe spesielle tradisjonen med å reversere kjønnet på små barn, er visstnok en fønikisk eller egyptisk skikk. Ikke spesielt overraskende at det kom derfra.... Hawaii: http://www.huffingtonpost.com/2015/04/28/hawaiian-culture-transgender_n_7158130.html Og leste på en side om sjamaner at det er vanlig at sjamaner har en dobbel kjønnsidentitet. http://www.willsworld.org/twospiritq-a.html Vanlig med "two spirit personalities" både hos indianere, på Grønland og sikkert også i Sameland! Disse personene ble ikke oppfattet som hverken mann eller kvinne. Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Vent, du er selv kvinne? Da må du nok dessverre legge ned tråden - innser du ikke at det du holder på med her blir en form for forkynning/forsøk på læring? Bibelen sier veldig klart at kvinner ikke skal forkynne eller være lærere. Det er et poeng. Men jeg ser ikke noen menn som tar ansvar og lager en slik tråd... Er det en unnskyldning Gud vil godta? Det er jo en grunn til at kvinner ikke skal forkynne - de har ikke forståelsen, og skal få forklart skriften av sin mann og sin forstander. 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 "Så ei litt høy jente er egentlig en gutt? Eller er det det ene mannlige trekket du tilfeldigvis har som er untatt fra det hele?" Nei, en person med stor hake kan f.eks. ha kvinnelige trekk som lys stemme og brede hofter. Men har vedkommende et bredbygget tannsett, bredere skuldre enn hofter og en mørk, tydelig stemme er det stadig mer som tyder på at det opprinnelig har vært en gutt. "Har du vurdert muligheten for at det er fordi menn har mer vett? Og at grunnen til at bibelen ber slike som deg holde seg unna, er fordi de ønsket ikke at dere skulle få lov til å spre vranglære? Innerst inne, så vet du jo at du er langt ute på feil jorde med disse teoriene, du vet det.. Men likevel vil du ha andre med i galskapen.. Vil du si at det gjør deg til et spesielt godt menneske?" Er nå sikker på at det gjelder kjendisene... Spørsmålet er hvor langt "ned" i samfunnet det går. Er det riktig av meg å analysere personer som ikke er kjendiser, og som i starten så helt ok ut? Det er ikke sikkert Bibelen sier jo at det ikke er greit å lyve, så den skulle være grei. Den noe spesielle tradisjonen med å reversere kjønnet på små barn, er visstnok en fønikisk eller egyptisk skikk. Ikke spesielt overraskende at det kom derfra.... Hawaii: http://www.huffingtonpost.com/2015/04/28/hawaiian-culture-transgender_n_7158130.html Og leste på en side om sjamaner at det er vanlig at sjamaner har en dobbel kjønnsidentitet. http://www.willsworld.org/twospiritq-a.html Vanlig med "two spirit personalities" både hos indianere, på Grønland og sikkert også i Sameland! Disse personene ble ikke oppfattet som hverken mann eller kvinne. Nå er jo ikke samer og grønlandske inuitter verdensherskere akkurat, så jeg ser ikke at dette støtter poenget ditt. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 "Ikke bare finnes ikke teknologien du snakker om, men du bare tar det for gitt at folk kan kommanderes til å være et annet kjønn. Du skyldte sågar på valg av navn og personnummer! Absolutt ingen tanke om det er fysisk mulig eller ikke." Det er klart at en forandring av kjønnsidentitet som foregår før puberteten, kan se veldig bra ut for omverdenen (iallfall i det ytre). Hvilken forandring? Hva er det du snakker om? Prøv å være litt mer spesifikk. Gjennom oppveksten gjennomgår man enorme forandringer. Det er intet lugubert ved det. Det skjer med alle. Om du snakker om noe som blir gjort med en av noen andre slik at en forandres, da må du nesten si hva du snakker om. Prøv å kutte ned på tvetydigheten littegranne. Og hva du mener med ytre kjønnsidentitet er helt fjernt for meg. Hvorfor mener du at det er umulig?Har du hørt om det amerikanske Exodus International? Det var de som drev med "pray the gay away". De har stengt dørene etter 40 år og utstedt en unnskyldning til alle de har berørt. Det virker ikke. Folk er hva de er uansett hvor hard andre (slike som deg) vil at de skal skjule det. Men for all del. Om du sitter på annen informasjon så kom med det. Har jo alltid ment at hvis noen sitt utseende ikke passer med det kjønnet de skal være, skal det dysses ned. Det skal ikke kommenteres med blikk eller ord.Hva er det egentlig du mener at dysses ned? Skal man ha et slags kjønnspoliti som går rundt å passer på at folk ser tilstrekkelig kvinnelige eller mannlige ut? Hva i svarte er hensikten? Men hvis det er slik at disse personene alltid har bedratt meg, da har jeg vært for godtroende i alle år.For vi må alle spille etter din pipe og tilfredsstille ditt syn på verden, og hvis det ikke blir gjort - da er det de andre som har bedratt deg. Det er selvfølgelig ikke du som er forutinntatt. Men - hva med et jakkemerke? Alle menn går med mannstegnet og alle kvinner går med kvinnetegnet. La oss tukte alle slik at du slipper å tenke selv. Kanskje vi ikke bare skal godta det dersom en gutt har brede hofter og lite hode.Hva skal du gjøre med det? Kan jeg igjen få anbefale jakkemerket til alle? Ja, egentlig er det lite jeg kan gjøre med hvordan folk ser ut.Så du klager egentlig bare over at du ikke er veldig flink til å skille på menn og kvinner? Bra tråd... Men da unngår jeg iallfall å bli bedratt på den samme måten som jeg har blitt i alle år, fra "Arilds tid" av.Ja... For det er alle andres skyld at du sliter med å skille kjønnene. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Kanskje vi ikke bare skal godta det dersom en gutt har brede hofter og lite hode. Ja, egentlig er det lite jeg kan gjøre med hvordan folk ser ut. Men da unngår jeg iallfall å bli bedratt på den samme måten som jeg har blitt i alle år, fra "Arilds tid" av. Bedrett på hvilken måte? Hvordan skal man ikke godta andres utseende? Vi kan slutte å akseptere for oss selv at det er en gutt, f.eks. At det kan være en løgn. Hvis det er mange mennesker på skole og jobb som ikke har fortalt meg at de er født som henholdsvis gutt eller jente, da har de bedratt meg. Dersom folk ikke forteller meg hva de stemmer har de bedratt meg. Dersom folk ikke forteller meg at de er gift har de bedratt meg. Det er deres skyld på det dertil pinlige julebordet. Dersom folk ikke forteller meg at de har førerkort når jeg tilbyr transport har de bedratt meg. Dersom folk ikke forteller meg at de er knarkere når de tigger om penger har de bedratt meg. Dersom folk ikke forteller meg at de har dyrere bil enn meg når jeg stolt viser frem min nye bil har de bedratt meg. ...eller... gjaldt det bare det du brydde deg om? Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Vi kan slutte å akseptere for oss selv at det er en gutt, f.eks. At det kan være en løgn. Hvis det er mange mennesker på skole og jobb som ikke har fortalt meg at de er født som henholdsvis gutt eller jente, da har de bedratt meg. Så ei litt høy jente er egentlig en gutt? Eller er det det ene mannlige trekket du tilfeldigvis har som er untatt fra det hele? Som jeg skrev til henne tidligere - post ditt eget bilde så vi kan snakke om det på samme måte. Ha litt baller. Eller kanskje du har? Lenke til kommentar
Nether Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Har du vurdert muligheten for at det er fordi menn har mer vett? Og at grunnen til at bibelen ber slike som deg holde seg unna, er fordi de ønsket ikke at dere skulle få lov til å spre vranglære? Innerst inne, så vet du jo at du er langt ute på feil jorde med disse teoriene, du vet det.. Men likevel vil du ha andre med i galskapen.. Vil du si at det gjør deg til et spesielt godt menneske? På vegne av alle kvinner vil jeg ha meg frabedt at Widewanka sine sinnsyke konspirasjonsteorier brukes mot resten av oss. Flat jord tråden var startet av en mann så vidt jeg vet, i tillegg til at majoriteten av de de gærne konspirasjonteoretikerne på youtube synes å være menn. Og dere har Trump. Kunne kommet med lang verre eksempler, men du skjønner poenget. Det er sjeldent jeg ser noen bruke mannlige konspirasjonsteoretikere som bevis på at kvinner har mer vett, og det er ingen grunn til å gjøre det motsatt vei heller. :-) Uansett tror jeg vi må kaste inn håndkleet her. Nå har vi alle forsøkt å komme gjennom på forskjellig vis uten suksess. Vrangforestillingene sitter så godt at til og med direkte observasjon av vagina, eggstokker og livmor til de kvinnene hun tror er menn, ikke hadde overbevist henne. Jeg som har undersøkt mange kvinner og menn med forskjellig utseende og form, ble avfeid med noe preik om obduksjon, som om obduksjon er den eneste måten å sjekke om en kvinne har en livmor eller en mann har prostata. ^_^ 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Bedrett på hvilken måte? Hvordan skal man ikke godta andres utseende? Vi kan slutte å akseptere for oss selv at det er en gutt, f.eks. At det kan være en løgn. Hvis det er mange mennesker på skole og jobb som ikke har fortalt meg at de er født som henholdsvis gutt eller jente, da har de bedratt meg. Man skal altså slutte å akseptere at andre er slik de er? Hvordan skal man gjøre dette sånn i praksis? Om jeg kler meg i kjole og treffer på deg, hvordan skal du "ikke akseptere" at jeg går i kjole? Hvordan skal du praktisere din manglende aksept for andre folk? Det beste må da være å holde seg unna andre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå