smergel Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) ghj Endret 25. november 2018 av smergel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Det du virkelig må være klar over er at du blir økonomisk ansvarlig i enhver ulykke du havner i. Uansett om det er din skyld eller ikke. Treffer du en bil kan det fort bli titusenvis av kroner du må ut med. Treffer du en person er du virkelig ille ute. Du trenger strengt tatt ikke kjøpe ny forgasser men du må bytte dyse. Men 21mm er et populært valg. Bytter du variator må du også ha riktige variatorvekter. Lenke til kommentar
smergel Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Hei. Og takk for svaret. Ja,jeg vet om ansvaret og slik men jeg bor ganske langt inni skauen oppi Hakadal og det er ikke så mye trafikk her. Men du sier 21 mm er det vanligste,da skal jeg gå til innkjøp av en slik. Jeg fikk med 5,5 gram variator vekter sammen med trim anlegget.Holder de mål ? Har satt på anlegget men jeg fikk ikke så mye ut av det synes jeg ?? Kanskje den trenger en trim luft filter også ?? Takker så mye for alle svar som kommer,det hjelper meg mye. Lenke til kommentar
smergel Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 Hei. Og takk for svaret. Ja,jeg vet om ansvaret og slik men jeg bor ganske langt inni skauen oppi Hakadal og det er ikke så mye trafikk her. Men du sier 21 mm er det vanligste,da skal jeg gå til innkjøp av en slik. Jeg fikk med 5,5 gram variator vekter sammen med trim anlegget.Holder de mål ? Har satt på anlegget men jeg fikk ikke så mye ut av det synes jeg ?? Kanskje den trenger en trim luft filter også ?? Takker så mye for alle svar som kommer,det hjelper meg mye. Fikk tak i en 21 mm dyse til forgasseren. Men kan noen der ute vær så snill å fortelle meg hvor den skal plasseres ?? Takker mye for alle svar som måtte komme inn. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Tviler på du har fått en 21mm dyse. Men den sitter i flottørkammeret. Bildet er kun illustrasjon, men er veldig likt på de aller fleste forgassere. Går ut i fra du har fått korrekt verdi på dysa. Skal stå et tall stempla på den. Endret 9. juni 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
smergel Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Har nå fått satt inn større dyse og trim annlegg men da har ett annet problem dukket opp. Jeg får ikke utnyttet kraften. Reima bare slurer hvis jeg gir full gass og det kan man se på innsiden av det ytterste variator hjulet,der har det blitt litt svart. Bør jeg da kjøpe meg en oppgradert reim,variator og clutch ?? Takker for alle svar som måtte komme inn :-) Lenke til kommentar
smergel Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 redigering. Det stemmer att jeg ikke fikk tak i en 21 mm dyse.Jeg skrev feil. Beklager dette. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Begynn med å bytte til en god reim. Er reima like gammel som mopeden har denne garantert allerede begynt å gå i oppløsning. Lenke til kommentar
smergel Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Begynn med å bytte til en god reim. Er reima like gammel som mopeden har denne garantert allerede begynt å gå i oppløsning. Ok,ja det høres jo logisk ut. Jeg får gå til innkjøp en ny reim. Kanskje en hi speed eller kevlar reim ?? Tusen takk for svar :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå