Samdahl Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Har fått gjort nesten alt, men mangler en oppgave med sannsynlighet. Sliter med å komme på en oppgave som er mulig for meg å løse og forklare. Ligger på en 4 i matte så setter pris på hjelp. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Da kan du for eksempel se på en straffekonkurranse? Lenke til kommentar
Samdahl Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Da kan du for eksempel se på en straffekonkurranse? Har tenkt på det, men det er så mange faktorer i en straffekonkurranse så jeg sliter med å finne ut hvordan jeg skal løse den Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hva er faktorene, og hvilke av faktorene er viktigst? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Det er akkurat så komplisert du vil ha det til. Du kan f.eks. anta at 80% av straffesparkene går i mål, slik at det er et binomisk forsøk med to utfall (treff/bom). Kanskje så anta at det laget som tar det første straffesparket bommer, og så regne ut sannsynligheten for at det samme laget ender opp som vinner? Og eventuelt se hvordan denne sannsynlgheten endres etter hvert som denne første bommen kommer senere og senere konkurransen (om den første bommen er på straffespark nr 10 er sjansen 0, eksempelvis).Men hva vet vel jeg, aner ikke hvilket fag det er snakk om - kanskje du ikke har om binomisk sannsynlighet. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Det er akkurat så komplisert du vil ha det til. Du kan f.eks. anta at 80% av straffesparkene går i mål, slik at det er et binomisk forsøk med to utfall (treff/bom). Kanskje så anta at det laget som tar det første straffesparket bommer, og så regne ut sannsynligheten for at det samme laget ender opp som vinner? Og eventuelt se hvordan denne sannsynlgheten endres etter hvert som denne første bommen kommer senere og senere konkurransen (om den første bommen er på straffespark nr 10 er sjansen 0, eksempelvis). Men hva vet vel jeg, aner ikke hvilket fag det er snakk om - kanskje du ikke har om binomisk sannsynlighet. Jeg vil tro dette er pensum til 10.klasse og ikke VGS. Endret 1. juni 2017 av Den Perfekte Jobben Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Da får OP si at det er 10 kl., da! men jeg kjenner ikke pensum godt nok til at jeg kan gi noen råd. Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) - Endret 21. januar 2018 av bruker-343576 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå