Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg må bli hypnotistert!

annaavis04

Anbefalte innlegg

Jeg er ung, altså i ungdomsskolealderen. Jeg er ikke overvektig eller noe, men jeg føler meg tykk, spesielt på magen? Jeg liker IKKE frukt eller grønnsaker, bare banan. Og etter å ha prøvd å spise frukt kjempemange ganger, har jeg kommet til at jeg har ingen andre valg enn å bli "hjernevasket" slik at jeg kan spise sunnere. Jeg bor i Vest-Agder, og jeg har prøvd å finne en hypnotisør før i nærheten som kan utføre mine krav. Ja, kommer ikke til å skje... Hva skal jeg gjøre?? Jeg sverger, jeg bryr meg ikke om hva andre synes om meg, men jeg bryr meg inderlig om hva jeg selv synes. Personlig synes jeg at jeg er tykk og stor, mens andre sier at jeg er slank og tynn. Grunnen til det kan være at jeg klemmer inn magen hele tiden... Uansett, wut to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke holdningen som gjør at magen stikker ut, da? Skriv inn anterior tilt på google.

Edit: Jeg anbefaler også å dele opp frukten og grønnsakene.

Dette er ting du bør spise uavhengig av vekten, for at ikke kroppen og hjernen din skal gå i stykker. Frukt og grønt inneholder antioksidanter, dette er stoffer som hindrer cellene i kroppen fra å "ruste" opp.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Det er ikke det som er problemet. Jeg beveger meg i det minste en time hver dag. Det ér maten som gjør meg slik som jeg er.

Så beveg deg i to timer hver dag da.

Du ser ut slik du gjør fordi du spiser og beveger deg slik du gjør. Vil du endre på hvordan du ser ut, må du endre på enten hvordan du spiser eller hvordan du beveger deg (helst begge). Førstnevnte gir større synlig resultat for mindre innsats enn sistnevnte, men sistnevnte er også viktig for din generelle helse.

Når det gjelder hypnotisør for å begynne å like frukt og grønt… Vel… Hvis det er det som skal til for å få hodet ditt på rett kjøl så greit nok, men hypnotisøren gjør ikke egentlig noe med deg som det er umulig for deg å få til selv - og han tar godt betalt for det. Du gjør dog hva du vil med dine penger.

Og helt til slutt: hvis alle andre sier du er tynn, men du selv mener du er tykk, kan det være en tanke å ta to skritt tilbake og se hva som egentlig er på ferde her. Hvor høy er du, og hva veier du?

Lenke til kommentar
Så du synes du er tykk og stor, og dine venner kjører på med hvite løgner.

Du innser at kanskje at du må gjøre en forandring i livet ditt, og du har kommet frem til å spise sunne ting er veien å gå.

Flott så langt, men problemet her at din første umiddelbare løsning er å bli hypnotisert?

For hva? Å begynne å like frukt å grønnsaker?

Spør du meg så høres dette ut som en lat person som ønsker å gå den etter en quick solution, og er villig til å betale penger for det.

Du må gjerne prøve hypnose, og kanskje det er det rette for deg. Men uansett vil du kommer du lengre med å tenke langtsiktlig:

Din kropp og utseende er en refleksjon av din livsstil og derav din aktivitetsnivå og type mat du tar i deg.

Ditt første steg er å se etter en forandring i livsstilen din, erkjenne hva som har gjort deg tykk i utgangspunktet, enten om det er brus og sukker, eller mangel på fysisk aktivitet. Du trenger ikke å spise mer frukt og grønt for å gå ned i vekt, men du bør spise mindre av alt som har gjort deg tykk.

En livsstil forandring er en forandring i livet, slikt tar tid. Dessuten dersom du kutter ned på alt som er søtt og fettete, vil du etterhvert begynne å finne ut at frukt og grønnsaker har naturlige (mengder) med sukker, og gjennom matkunnskap og matlaging fremheve disse smakene. Med tiden vil du like grønnsaker og frukt.

Men hovedpoenget mitt her er å spørre deg selv, er du egentlig bare en mental lat person som er ute etter en snarvei, eller er du "ekte varer" som ønsker å gjøre en forandring?

Lenke til kommentar

Alternativ 2 er at trådstarter ikke er tykk, og at vennene faktisk snakker sant. Det ville ikke akkurat vært den første ungdomsskoleeleven med ubegrunnet negativt selvbilde. Det skader fortsatt ikke å spise mer frukt og grønnsaker, og det er selvfølgelig sant at motivasjonen for et sunnere kosthold bør komme innenfra ... men det ville jo vært litt uheldig om vi sitter her og oppmuntrer en tenåring inn i spiseforstyrrelser også.

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...