Mekanius Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 I det siste har jeg merket at det ofte popper opp ulike nettsider og annonser når jeg trykker på tilfeldige ting, jeg kan f.eks. trykke på fanen for facebook og så popper det opp et en fane for..noe helt annet, haha, så jeg har vel noe virus av noe slag?Bør jeg renske hele PCen / ta gjenoppretting, eller er det noe annet jeg heller bør gjøre? Har avast free antivirus og Malware, men har tydeligvis likevel fått virus?Lurer også på om noen vet hva jeg kan gjøre for å få laptop'en til å bråke mindre? Har en ganske dyr spill PC som kostet omtrent 10k for et år siden, men vifta på PCen bråker sykt mye selv om jeg bare har nettleser og et par word-dokumenter osv oppe..har prøvd å sette PCen i strømsparermodus, men bråker ganske mye likevelTips? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Ligger en fin sticky post i undergruppa "Når du trenger hjelp med å få fjernet virus, spyware etc.": https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1577957 som nok er en god start. Etter at du har sjekka at det ikke er virus/malware så kan du se på task manager og se om CPU er i bruk. Dersom den står i idle og viftene likevel går kan det være på tide å se om vifter og kjøleribber ikke er tildekt med støv. Merk at en "nettleser" kan gjøre mye som er tungt som f,eks. video strømming. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Blås maskinen for støv med f.eks trykkluft på boks. Men en gamingmaskin vil i nesten alle tilfeller bråke grunnet kraftige komponenter som blir varm selv ved lett bruk. Litt som å kjøre ferarri og klage på at den bruker mye bensin Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Crapcleaner, malwarebytes og avast free antivirus, bruk så ofte som nødvendig, når du laster ned mye skrot. Hvis disse ikke fjerner problemet, så må du spesifikt google viruset. Sjekke lista over programmer i oppgavebehandling ---> Fjerne programmer. Der kan du finne programmer du ikke har sett før. Kan hjelpe å slette de derfra, men ofte krever det eget antivirusprogram, som du også må google for å være 100% sikker på at dét og så ikke er virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå