Redaksjonen. Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Større vingespenn enn tre Boeing 737.Dette er tidenes bredeste fly Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Vedder en skolebolle på at James Bond på et eller annet tidspunkt blir nødt til å forsere det midtpartiet i lufta. 9 Lenke til kommentar
Knut Nyhagen Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Tipp eller tupp? Ser forskjellige benevnelser; vingetipp og vinngetupp, men hva er korrekt? Personlig holder jeg på den førstnevnte... Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 imponerende og interessant fly - men det må da vel bli en enormt skummel belastning på midtvingen ?? burde de ikkje hatt doble midtvinger og hel halevinge så kroppene ble bundet sammen av tre vinger og vingespennet ble smalere ?? 1 Lenke til kommentar
Myrliket Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 imponerende og interessant fly - men det må da vel bli en enormt skummel belastning på midtvingen ?? burde de ikkje hatt doble midtvinger og hel halevinge så kroppene ble bundet sammen av tre vinger og vingespennet ble smalere ?? designed av microsoft ingeniør, så da blir vel ting deretter. Lenke til kommentar
MajestyDT Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 imponerende og interessant fly - men det må da vel bli en enormt skummel belastning på midtvingen ?? burde de ikkje hatt doble midtvinger og hel halevinge så kroppene ble bundet sammen av tre vinger og vingespennet ble smalere ?? designed av microsoft ingeniør, så da blir vel ting deretter. Paul Allen er ikke ingeniør, han er en investor. 1 Lenke til kommentar
Schmeivind Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Hughes H-4 Hercules er regnet som en båt, så å ta den med i listen gir inntrykk av at A-225 ikke er det lengste flyet. H-4 fløy ikke mer enn et par meter over vannet. I tillegg egnet den seg heller dårlig over land Lenke til kommentar
Harald Skreppedal Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 imponerende og interessant fly - men det må da vel bli en enormt skummel belastning på midtvingen ?? burde de ikkje hatt doble midtvinger og hel halevinge så kroppene ble bundet sammen av tre vinger og vingespennet ble smalere ?? designed av microsoft ingeniør, så da blir vel ting deretter. Paul Allen er ikke ingeniør, han er en investor. Nyttelasten - som senere skal henge mellom skrogene - vil ha tilnærmet identisk, men motsatt moment av motorer og drivstoff. For alle fly er det slik at belastningene er størst på bakken, mens løfrtet fordelt over store flater gjør belastningene mindre når den er i lufta. Lenke til kommentar
Steinar Jakobsen Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Jeg så et sted at man mente det ville bli et problem for flyvertinna/flyverten å balansere kaffekoppene fra det ene til det andre skroget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå