igxx Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Skal på hytta og tenkte å laste ned noen netflix serier på nettbrettet og lurte på om det var noen måte å få den på tv'en? Har ikke Internett der, men kan evt sette opp en ruter med mobilen, men har dog kun 2 gb med data. Har en chromecast, men er ikke sikker på hvor mye data det går hvis man chromecaster en video fra et nettbrett, noen som vet? Nettbrettet (Lenovo Tab 2 A10-70) har kun micro-usb output og skjermen har DisplayPort port/hdmi/vga. EDIT: Har forøvrig en pc med windows 7,men etter det jeg har forstått kan man ikke ha laste ned netflix serier/filmer på den. Endret 1. juni 2017 av igxx Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg tror da man skal kunne speile nettbrettets skjerm til TV over Chromecast? Prøv deg frem nå som du har muligheten. Ellers så vet jeg Netflix nå skal ha begynt med variabel bitrate på streaming'en. Veldig bra, men desto verre å forutsi hvor mye data en video vil ta. Det kommer nå ann på hvor mye detaljer og bevegelse det er i bildet. Så mye action betyr masse data. Mens "Friends" f.eks. bør ta desto mindre.. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg tror da man skal kunne speile nettbrettets skjerm til TV over Chromecast? Prøv deg frem nå som du har muligheten. Ellers så vet jeg Netflix nå skal ha begynt med variabel bitrate på streaming'en. Veldig bra, men desto verre å forutsi hvor mye data en video vil ta. Det kommer nå ann på hvor mye detaljer og bevegelse det er i bildet. Så mye action betyr masse data. Mens "Friends" f.eks. bør ta desto mindre.. Du kan speile nettbrettet er ikke noe problem, problemet er at jeg kun evt har 2 gb å bruke på Internett og lurte på hvor mye chromecasten bruker på å caste fra nettbrettet. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hvis du speiler nettbrettet ditt på tven skjer det over lokalt wifi. Med andre ord bruker ikke det noe av 2GB grensen din. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Det Locrin sier var poenget mitt. Når det gjelder streaming, har du kikket her? https://help.netflix.com/nb/node/87 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Hvis du speiler nettbrettet ditt på tven skjer det over lokalt wifi. Med andre ord bruker ikke det noe av 2GB grensen din. Det står veldig tydelig i det første innlegget at jeg IKKE har Internett der... og etter testing fant jeg ut av 8 min med casting tok 250 mb, selv om netflix var i offline modus og kun sendt filmen som allerede var nedlastet, så det gjør vell at chromecasten er ute av bilde. Så kjenner noen til en måte å få vist filmen til tv ved bruk av kabler ? Endret 1. juni 2017 av igxx Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg så en fyr på et forum som sa han hadde tatt med seg nettbrettet til en butikk og testet forskjellige micro usb - HDMI adaptere til de hadde funnet en som fungerte. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du klarte å bruke data trafikk i offline modus? Altså, når Google Home appen er koplet til Chromecast'en, så er det Chromecast'en som setter opp sitt eget Wi-Fi direkte mellom nettbrett og Chromecast (Mulig "guest mode" må skrus på). Mobilen din skal du da ikke bruke til noenting. Så hvordan får du brukt data når mobilens router funksjon er skrudd av? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg så en fyr på et forum som sa han hadde tatt med seg nettbrettet til en butikk og testet forskjellige micro usb - HDMI adaptere til de hadde funnet en som fungerte. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du klarte å bruke data trafikk i offline modus? Altså, når Google Home appen er koplet til Chromecast'en, så er det Chromecast'en som setter opp sitt eget Wi-Fi direkte mellom nettbrett og Chromecast (Mulig "guest mode" må skrus på). Mobilen din skal du da ikke bruke til noenting. Så hvordan får du brukt data når mobilens router funksjon er skrudd av? Hvis du har netflix i offline mode, kan man ikke chromecaste netflix :/ Vet du om hva han valgte, evt kor han kjøpte det? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg så en fyr på et forum som sa han hadde tatt med seg nettbrettet til en butikk og testet forskjellige micro usb - HDMI adaptere til de hadde funnet en som fungerte. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du klarte å bruke data trafikk i offline modus? Altså, når Google Home appen er koplet til Chromecast'en, så er det Chromecast'en som setter opp sitt eget Wi-Fi direkte mellom nettbrett og Chromecast (Mulig "guest mode" må skrus på). Mobilen din skal du da ikke bruke til noenting. Så hvordan får du brukt data når mobilens router funksjon er skrudd av? Hvis du har netflix i offline mode, kan man ikke chromecaste netflix :/ Vet du om hva han valgte, evt kor han kjøpte det? Nei, beklager. Var på et amerikansk forum.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå