elektriker lærling Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Trenger hjelp med ulike greier som står i ordrebeskrivelsen på forberedelsedelen, det står at man skal utføre elektriske installasjoner i forbindelse med et nytt butikklokale med tilhørende parkeringsplass. Man skal -montere jordingsanlegg -installere utendørs belysning -installere ladestasjon for elbiler -installere brannalarm -installere tyverialarm Har ingen anelse på hvordan man installerer en ladestasjon for elbiler, eller hvordan man installerer tyverialarm. Og hva er viktig med jordingsanlegg? Trenger innspill på alt, har så lyst til å bestå denne eksamen. Hva er viktigst å tenke på her? Lenke til kommentar
StianW Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Trenger hjelp med ulike greier som står i ordrebeskrivelsen på forberedelsedelen, det står at man skal utføre elektriske installasjoner i forbindelse med et nytt butikklokale med tilhørende parkeringsplass. Man skal -montere jordingsanlegg -installere utendørs belysning -installere ladestasjon for elbiler -installere brannalarm -installere tyverialarm Har ingen anelse på hvordan man installerer en ladestasjon for elbiler, eller hvordan man installerer tyverialarm. Og hva er viktig med jordingsanlegg? Trenger innspill på alt, har så lyst til å bestå denne eksamen. Hva er viktigst å tenke på her? Sitter med samme forberedelse. Last ned og ta med deg det du kan trenge av produktinfo, f.eks om ladestasjon og utvendig belysning. Jeg bruker ladestasjon fra Garo i min oppgave, og belysning fra Glamox. Vis til hms i alt fra planlegging til gjennomføring, og husk sluttkontroll/dokumentasjon. Jeg regner med vi får mer detaljer i morgen, så ingen vits i å bruke kalkulator i dag, men er nok smart å tenke på hvilke matte-stykker du kan ha bruk for i morgen. Endret 1. juni 2017 av StianW Lenke til kommentar
StianW Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 se også her ; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1775426&p=23921429 flere som diskuterer! Lenke til kommentar
elektriker lærling Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Trenger hjelp med ulike greier som står i ordrebeskrivelsen på forberedelsedelen, det står at man skal utføre elektriske installasjoner i forbindelse med et nytt butikklokale med tilhørende parkeringsplass. Man skal -montere jordingsanlegg -installere utendørs belysning -installere ladestasjon for elbiler -installere brannalarm -installere tyverialarm Har ingen anelse på hvordan man installerer en ladestasjon for elbiler, eller hvordan man installerer tyverialarm. Og hva er viktig med jordingsanlegg? Trenger innspill på alt, har så lyst til å bestå denne eksamen. Hva er viktigst å tenke på her? Sitter med samme forberedelse. Last ned og ta med deg det du kan trenge av produktinfo, f.eks om ladestasjon og utvendig belysning. Jeg bruker ladestasjon fra Garo i min oppgave, og belysning fra Glamox. Vis til hms i alt fra planlegging til gjennomføring, og husk sluttkontroll/dokumentasjon. Jeg regner med vi får mer detaljer i morgen, så ingen vits i å bruke kalkulator i dag, men er nok smart å tenke på hvilke matte-stykker du kan ha bruk for i morgen. har du noen tips for hvilke mattestykker jeg kan ha bruk for? Lenke til kommentar
StianW Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Trenger hjelp med ulike greier som står i ordrebeskrivelsen på forberedelsedelen, det står at man skal utføre elektriske installasjoner i forbindelse med et nytt butikklokale med tilhørende parkeringsplass. Man skal -montere jordingsanlegg -installere utendørs belysning -installere ladestasjon for elbiler -installere brannalarm -installere tyverialarm Har ingen anelse på hvordan man installerer en ladestasjon for elbiler, eller hvordan man installerer tyverialarm. Og hva er viktig med jordingsanlegg? Trenger innspill på alt, har så lyst til å bestå denne eksamen. Hva er viktigst å tenke på her? Sitter med samme forberedelse. Last ned og ta med deg det du kan trenge av produktinfo, f.eks om ladestasjon og utvendig belysning. Jeg bruker ladestasjon fra Garo i min oppgave, og belysning fra Glamox. Vis til hms i alt fra planlegging til gjennomføring, og husk sluttkontroll/dokumentasjon. Jeg regner med vi får mer detaljer i morgen, så ingen vits i å bruke kalkulator i dag, men er nok smart å tenke på hvilke matte-stykker du kan ha bruk for i morgen. har du noen tips for hvilke mattestykker jeg kan ha bruk for? Må jo bli vern og inntak, dimensjonere tavle/inntakskabel(?) og om det skal lyktestolper så trenger vi å beregne spenningsfall da det kan bli lange strekk utvendig... Og jording, potensial, overgang... Her er en fin blekke om jording : http://elskolen.no/files/teacherfiles/142/Jording%20ny%201.pdf Endret 1. juni 2017 av StianW Lenke til kommentar
elektriker lærling Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Trenger hjelp med ulike greier som står i ordrebeskrivelsen på forberedelsedelen, det står at man skal utføre elektriske installasjoner i forbindelse med et nytt butikklokale med tilhørende parkeringsplass. Man skal -montere jordingsanlegg -installere utendørs belysning -installere ladestasjon for elbiler -installere brannalarm -installere tyverialarm Har ingen anelse på hvordan man installerer en ladestasjon for elbiler, eller hvordan man installerer tyverialarm. Og hva er viktig med jordingsanlegg? Trenger innspill på alt, har så lyst til å bestå denne eksamen. Hva er viktigst å tenke på her? Sitter med samme forberedelse. Last ned og ta med deg det du kan trenge av produktinfo, f.eks om ladestasjon og utvendig belysning. Jeg bruker ladestasjon fra Garo i min oppgave, og belysning fra Glamox. Vis til hms i alt fra planlegging til gjennomføring, og husk sluttkontroll/dokumentasjon. Jeg regner med vi får mer detaljer i morgen, så ingen vits i å bruke kalkulator i dag, men er nok smart å tenke på hvilke matte-stykker du kan ha bruk for i morgen. har du noen tips for hvilke mattestykker jeg kan ha bruk for? Må jo bli vern og inntak, dimensjonere tavle/inntakskabel(?) og om det skal lyktestolper så trenger vi å beregne spenningsfall da det kan bli lange strekk utvendig... Og jording, potensial, overgang... Her er en fin blekke om jording : http://elskolen.no/files/teacherfiles/142/Jording%20ny%201.pdf Tusen takk, lykke til på eksamen imorgen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå