Gå til innhold

[Løst] Fallout 4 - hjelp meg å bli kvitt radiation sickness


Anbefalte innlegg

 

Noen som har funnet ut hvordan man blir kvitt radiaktive stråling på fallout?

For prøvd å følge den youtube klippet men finner ikke ut av om man må ha penger eller gjøre oppdrag først for å kunne bli helbredet?

 

For umulig å spille hvis man har 80% radio aktiv stålig etter 8 times spilling.

I verste fall må jeg starte på nytt ikke særlig gøy.

 

Syns også fallout kan være vanskelig å vite hvor man kommer videre. Man faller fort ut av spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner somregel mer enn nok radaway etterhvert som en spiller og looter forskjellige plasser.

 

Stund siden jeg har spilt fallout nå, men jeg pleier bare å bruke power armor når det er noe vanskelig jeg må greie.

Får somregel større fordeler ved å bruke vanlig armor

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvd å gå til lege, men det gikk ikke, ene stedet som på den filmen er legen over huset der man får radiaktiv avfall på seg og dør før jeg vekker den personen.

 

Det andre stedet, diamond city er problemet det kommer en skadet person som blir drept, legen forlater stedet eller det ikke går ann å be om medisin antar man må ha penger eller noe å bytte mot?

Lenke til kommentar

pillesymbolet er at du er addicted to meds. du trenger å finne noe som fjerner alle addictions

 

rad-x og radaway finner du nok av etterhvert, og hvis du looter alt av kjøtt og slikt som du finner på dyr, så kan du koke eller grille det på bålplasser, da fjerner du radiation og får mer hp når du spiser det, samt ofte noen andre bonuser som damage reduction, carry weight eller remove addictions

Endret av Spirre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Rad-away for fjerning av radioaktivitet, alternativt kan du bygge en Decontamination arch som du bare går igjennom og så forsvinner radioaktiviteten av seg selv (krever dlc). For å bedre tåle wastelandet så bruk klær som er merket med radioaktive symbolet i pip-boyen. Etterhvert vil du finne flere hazmat drakter som gjør at du kan spasere fint gjennom de verste områdene. Power Armor med leadpaint er det nest beste alternativet, mend da vil jeg anbefale mod'en som sørger for at PA ikke bruker fusion cores slik at du ikke blir hindret, og plutselig står midt i ingenmannsland med en ubrukelig PA. 

 

Selv holder jeg meg til hazmat og PA med mod, sjeldent jeg trenger å bruke en rad-away, og som nevnt over, etterhvert finner man flere enn man får brukt for. For en horder som meg så skjer det jevnt og trutt at jeg dumper 30-40+ i div. kister i Sanctuary fordi jeg har for mange på meg :) Du kan også putte noen poeng i rad resistant, nivå 6 under endurance, som vil gi deg grunnleggende beskyttelse mot radioaktivitet. Men som skrevet, PA og hazmat for beskyttelse, rad-away for fjerning, eventuelt legebesøk, finnes flere leger i wasteland, men samtlige koster caps, gjelder også problemet du har med avhengighet som man ser på screenshot'et     

 

Lenke til kommentar

Har noen hatt problemet med fallout 4 angående autolagring i steam sky?

For jeg har slitt med problemer i siste spillene vil ikke starte, fant til slutt ut etter å ha prøvd alt hvis jeg deaktiver henting fra steam cloud så funger spillet igjen aner ikke hvorfor det er slik? Kan det være fordi jeg spiller med forskjellig pc oppsett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har noen hatt problemet med fallout 4 angående autolagring i steam sky?

For jeg har slitt med problemer i siste spillene vil ikke starte, fant til slutt ut etter å ha prøvd alt hvis jeg deaktiver henting fra steam cloud så funger spillet igjen aner ikke hvorfor det er slik? Kan det være fordi jeg spiller med forskjellig pc oppsett?

 

Har ikke hatt det problemet, spiller på forskjellige maskiner, dog med samme innstillinger på begge maskinene. Fikk du noen feilmeldinger når du ikke fikk hentet save filen? 

Lenke til kommentar

Høres ut som du er veldig tidlig i spillet enda, følg storyen så finner du doktorer som kan fjerne radiation mot litt cash ganske snart.

Det er også noen spesifikke steder du kan farme for mats til å lage egne, men de er ikke så lett tilgjengelige i starten heller. Søk på rad-away farming i google.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke hatt det problemet, spiller på forskjellige maskiner, dog med samme innstillinger på begge maskinene. Fikk du noen feilmeldinger når du ikke fikk hentet save filen?

Nei, spiller vil ikke starte, får kun den første startbildet så skjer det lite videre.

Funger fint å spille offline på steam, eller deaktivere steam cloud.

Er det vanlig spillet tar 350 MB lagringsplass av totalt 600 MB for antar steam ikke sletter eller overskriver dette.

Er litt tungvint å kopiere fra en pc "%userprofile%\Documents\My Games\Fallout4\Saves" til en annen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Har ikke hatt det problemet, spiller på forskjellige maskiner, dog med samme innstillinger på begge maskinene. Fikk du noen feilmeldinger når du ikke fikk hentet save filen?

Nei, spiller vil ikke starte, får kun den første startbildet så skjer det lite videre.

Funger fint å spille offline på steam, eller deaktivere steam cloud.

Er det vanlig spillet tar 350 MB lagringsplass av totalt 600 MB for antar steam ikke sletter eller overskriver dette.

Er litt tungvint å kopiere fra en pc "%userprofile%\Documents\My Games\Fallout4\Saves" til en annen.

 

Hmm, hos meg så bruker det 951mb med 2mb tilgjengelig. Jeg har dog en hel drøss med saves, men prøv å huk vekk steam clouden får så aktivere den igjen. 

Lenke til kommentar

Men har du noen nybegynner råd?

For i følge youtube filmer gir de inntrykk at maps på fallout4 er uendelige, testet ut det i går og virker ikke slik.

Prøvde å gå fra ytterse delen av kartet på venstre siden til neders.

 

Der gikk det dårlig når jeg støttet på bjørner på radiotårnet lengere ned.

Sliter også med Super mutant enforcer, Super mutant master, skopion etc.

Vet på andre siden av kartet er det ekstremt vanskelig å være uten ha gode våpen.

 

Fant dette kartet:

Fo4-pip-map.png

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Men har du noen nybegynner råd?

For i følge youtube filmer gir de inntrykk at maps på fallout4 er uendelige, testet ut det i går og virker ikke slik.

Prøvde å gå fra ytterse delen av kartet på venstre siden til neders.

 

Der gikk det dårlig når jeg støttet på bjørner på radiotårnet lengere ned.

Sliter også med Super mutant enforcer, Super mutant master, skopion etc.

Vet på andre siden av kartet er det ekstremt vanskelig å være uten ha gode våpen.

 

Fant dette kartet:

Fo4-pip-map.png

Kommer litt an på hvordan du satt opp karakteren i SPECIAL under innledningen. Selv starter jeg med å dumpe perks poeng i lockpicking, hacking, gun nut, science, gun slinger, commando og riflemen. Når jeg har fått minst et perkpoeng i disse så legger jeg også et poeng i aquaboy/girl (avhengig av hvilket kjønn du spiller) slik at jeg slipper trøblet med vann og radiation. Etter dette så er det litt mer hipp som happ hvor jeg legger poengene. 

 

Kartet er ikke uendelig, det er heller ikke så random som folk vil ha det til, men det er såpass stort at man stadig oppdager nye ting, selv etter 330 timer i spillet oppdager jeg nye steder jeg ikke har vært, og dlc'ene er også ganske store hver for seg. Jeg vil anbefale å utforske det gradvis i takt med oppdragene og hovedhistorien. Når det kommer til våpen vil jeg si at FO4 skuffet, til tross for alle mulighetene man har med modifikasjoner så er det likevel begrenset med våpenplattformer om man kan si det slik. Men man kommer langt med 10mm pistolen, Assault riflen som dukker opp lvl 8-10 og bolt riflen. Etterhvert vil du også komme over legendariske våpen som har forskjellige fordeler. 

 

Men essensen av Fallout er å utforske i en stadig større radius, og etterhvert som radiusen utvider seg så blir man selv bedre i spillet og tilgangen på våpnene øker. Og om du spiller med mods så blir det igjen en helt annen opplevelse. Men igjen, jeg er veldig glad i spillet, og anser det til tross for sine feil og mangler som et av dette tiårets beste spill :) 

Lenke til kommentar

 Jeg vil anbefale å utforske det gradvis i takt med oppdragene og hovedhistorien. Når det kommer til våpen vil jeg si at FO4 skuffet, til tross for alle mulighetene man har med modifikasjoner så er det likevel begrenset med våpenplattformer om man kan si det slik. Men man kommer langt med 10mm pistolen, Assault riflen som dukker opp lvl 8-10 og bolt riflen. Etterhvert vil du også komme over legendariske våpen som har forskjellige fordeler.

Ja er enig, kun folk disse våpene skader eller zombie.

Men de andre monsterne er disse våpene helt ubrukelig.

Må vel bruke big_boy våpenet i så fall men sliter litt å finne det.

Granater funger hvis man er i bygninger men skal lite til for å skade seg selv.

Laserpistolen er også fin men er få ting man får brukt den til.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 Jeg vil anbefale å utforske det gradvis i takt med oppdragene og hovedhistorien. Når det kommer til våpen vil jeg si at FO4 skuffet, til tross for alle mulighetene man har med modifikasjoner så er det likevel begrenset med våpenplattformer om man kan si det slik. Men man kommer langt med 10mm pistolen, Assault riflen som dukker opp lvl 8-10 og bolt riflen. Etterhvert vil du også komme over legendariske våpen som har forskjellige fordeler.

Ja er enig, kun folk disse våpene skader eller zombie.

Men de andre monsterne er disse våpene helt ubrukelig.

Må vel bruke big_boy våpenet i så fall men sliter litt å finne det.

Granater funger hvis man er i bygninger men skal lite til for å skade seg selv.

Laserpistolen er også fin men er få ting man får brukt den til.

 

Kuler biter på alt, laservåpen er ok, men å finne ammo til de på tidlig i spillet er vanskelig. Minigun er ubrukelig med mindre du har puttet noen poeng i heavy gunner perken, og Fatman er en absolutt nono inne i bygninger med mindre du vil reloade :p Eneste gang du burde bruke Fatman er mot en større mob utendørs på litt avstand :D Sliter du med å finne ammo så er det smart å legge litt poeng i scrounger under luck, finner godt med ammo da. Bare vær ops på at med full auto våpen så går ammo'en stygg fort, og ingenting suger mer enn å stå ovenfor en supermutant med en planke som eneste våpen tilgjengelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...