LMH1 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Hei, vet noen på eldre drill\bor som bruker skrunøkkel: Når den har låst seg umulig å skru ut drillhodet da den sitter så hard må ødlegge gjengende for vri rundt. Risker å måtte kjøpe ny hullbor hvis jeg ikke får det til. Har noen erfaringer hva man bør gjøre olje den eller skaffe større nøkkel? For tror ikke det finnes bits til slike som man kan koble på en annen drill\slagdrill. For tror ikke jeg skal prøve å slå til med hammer for det kan vel gjøre problemet verre? Endret 1. juni 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Ville forsøkt å kakke forsiktig med hammer rundt hele mens den ligger an mot et hardt underlag. Hvis ikke det løsner så ha på litt rustløser og prøv igjen etter en stund. Sitter det fortsatt er det jo bare å bruke eskalerende mengde vold for å se om det løsner før den blir ubrukelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg bruker 2 kraftige rørtenger når dette skjer, og det har gått fint å bryte det opp med brute force. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Ene delen i en skrustikke og andre delen skrur du med en kraftig rørtang? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Her er fasiten på alle dine mekaniske problemer; 5 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Et gammelt ordtak også, hvis det ikke løsner med vold, bruk mer vold. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Teknikerens #1 lov: Det går alltid bedre med en større hammer :-) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Det skal ikke være noe problem å få tak i ny chucknøkkel heller hvis du har ødelagt din helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå