Actibus Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 På tide at noen kommer med en stasjonsvogn iallefall, hadde den hatt reel rekkevidde på 50 mil hadde jeg byttet ut fossilbilen. Sitter nå med en fossil og en leaf Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 På tide at noen kommer med en stasjonsvogn iallefall, hadde den hatt reel rekkevidde på 50 mil hadde jeg byttet ut fossilbilen. Sitter nå med en fossil og en leaf Samme. Og skal erstatte fossilbilen i år. Tesla ligger litt over mitt ambisjonsnivå. Lenke til kommentar
JKUKL85W Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Hva kommer det av at vi i vesten ikke lenger investerer i oss selv på lang sikt? Hvorfor må det kinesere til for å få i gang langtidsplaner med nødvendige tap på veien for selskaper som SAAB og Volvo? Har vi mistet troen på vår egen fremtid? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) Hva kommer det av at vi i vesten ikke lenger investerer i oss selv på lang sikt? Hvorfor må det kinesere til for å få i gang langtidsplaner med nødvendige tap på veien for selskaper som SAAB og Volvo? Har vi mistet troen på vår egen fremtid? Jeg er overhodet ikke kvalifisert til å svare på makroøkonomiske spørsmål, men det er forskjellig å ha mål om profitt, og aktivere denne når den er sikker, sammenlignet med å styre etter nærmest politiske langtidsmålsetninger. Man kan styre etter å bli verdens største raskt, verdens største over tid, eller man kan styre etter å komme til overskudd raskest mulig eller maksimere profitten på kort til halvlang sikt. Dette krever forskjellige strategier. Koreanske og kinesiske selskaper har andre mål, andre strategier og andre kulturer enn vestlige (og hverandre), og resultatet blir da også forskjellig. Kortsiktig profitt er kanskje overvurdert i vesten, men samtidig er det den kortsiktige profitten man lettest får utbytte av på individnivå. Endret 6. juni 2017 av tommyb Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Uffda. Dette var jo bare trist. La gamle SAAB få hvile i fred. Designet er foreldet. Og interiørmessig var SAAB minst 15 år etter premiummerker. Trist interiør. En skal være rimelig bra indoktrinert og ha vokst opp i SAAB menighet for å løpe ut å kjøpe dette .Trist design, en bil som ikke er tegnet for å være elektrisk. Dette er et kjempekompromiss, la asia få skiten. Ville vel heller hatt en ny 15 år gammel Saab enn en Dacia (for) Duster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå