Redaksjonen. Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 De første bildene - i tillegg kommer en elektrisk suv.Slik har den elektriske Saab 9-3 blitt etter fem års utvikling Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Se, en elektrisk stasjonsvogn. På artikkelbildet syntes jeg først at 9-3x så 10 år nyere ut enn 9-3, og mer som en (annen) svensk bil enn 9-3. 9-3 ser nesten litt koreansk ut. Men så så jeg på bilder av originale Saab 9-3x, og der så "samme" bilen mer ut som den Saaben den er: Inntrykket er at man må befinne seg på bakkenivå og se opp på den, helst bakfra, for at den skal ta seg bra ut ^^, Men bra at noen jobber med stasjonsvogner. Kommer vel noe til evt. fra Europa før eller senere. Endret 1. juni 2017 av tommyb 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Konseptbiler med 300km rekkevidde, det er bare ikke godt nok lengre. 7 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hvis det er biler som er på vei ut i salg nå og prisen er rett, så tror jeg det er godt nok for det kinesiske markedet. Disse skal ikke konkurrere med Tesla eller engang Hyundai. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hvis det er biler som er på vei ut i salg nå og prisen er rett, så tror jeg det er godt nok for det kinesiske markedet. Disse skal ikke konkurrere med Tesla eller engang Hyundai. Jeg forstår det slik at den kommer til neste år. 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Uffda. Dette var jo bare trist. La gamle SAAB få hvile i fred. Designet er foreldet. Og interiørmessig var SAAB minst 15 år etter premiummerker. Trist interiør. En skal være rimelig bra indoktrinert og ha vokst opp i SAAB menighet for å løpe ut å kjøpe dette .Trist design, en bil som ikke er tegnet for å være elektrisk. Dette er et kjempekompromiss, la asia få skiten. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg må anta at de sparer mye penger på å bruke den gamle designen. Ellers ville det ha vært meningsløst. 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Synes Saab sitt interiør etter de kuttet ut tre-plasten var ganske fint. Særlig klimaanlegget var enkelt å finne fram på. Jeg hater klimaanlegg som skal styres gjennom touchskjerm. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg hater klimaanlegg som skal styres gjennom touchskjerm. Hater klimaanlegg som en hele tiden må overstyre, auto bør fungere så godt at en kun trenger å justere temp. 5 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hmmm.... SAAB 9-3 har visserligen en flat bunnplate beregnet på forbrenningsmotor og forhjulstrekk. I beste fall en kanal til mellomaksel for firehjulstrekk. Hvor har NEVS gjort av batteriene? Saget stort hull i bunnplata? Er dette da samme bil? Da er det i hvert fall ikke samme setene lenger. Er ikke bilingeniør, men jeg observerer at det er nettopp bunnpanna med hjuloppheng bilfabrikantene bruker mest penger på. Uten at jeg helt forstår hvorfor - de ulike hjuloppheng er nesten ikke til å skille fra en annen. Men om NEVS nå faktisk har saget i bunnplata, så er ikke denne bilen lenger på nivå med originalen hva gjelder kollisjonssikkerhet. Og det er uansett på nettopp dette punkt det har skjedd mest på de årene som er gått siden 9-3 var siste skrik. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hvem er det som styrer saab nå? tenker ettersom de gikk konkurs og ble lagt ned. Blir de lagd i sverige eller skal de endre plassering og fabrikk? Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hvem er det som styrer saab nå? tenker ettersom de gikk konkurs og ble lagt ned. Blir de lagd i sverige eller skal de endre plassering og fabrikk? Hvis du tenker på bilfabrikken SAAB så er det ingen som styrer den. Den eksisterer ikke. 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hmmm.... SAAB 9-3 har visserligen en flat bunnplate beregnet på forbrenningsmotor og forhjulstrekk. I beste fall en kanal til mellomaksel for firehjulstrekk. Hvor har NEVS gjort av batteriene? Saget stort hull i bunnplata? Er dette da samme bil? Da er det i hvert fall ikke samme setene. De har 100.000 vis av tribune plastseter etter OL iom at gjenbruk er i fokus... 300km så rekker man akkurat frem innen "plastsmaken" i baken tar helt overhånd? Lenke til kommentar
Knut Nyhagen Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Det er dessverre mye uforstand og feilaktige gjetninger i kommentarfeltet. Her er imidlertid noen FAKTA: Car News China (vanligvis den mest pålitelige og velinformerte kilden til "kinesiske" biler): https://www.carnewschina.com/2017/06/01/official-images-nevs-9-3-9-3x-concept-cars/ Teknikens Värld: http://teknikensvarld.se/nevs-9-3-och-9-3x-forsta-bilderna-481814/ Flowline TV: http://gp.flowonline.tv/embed/video/nevs-visar-upp-sina-nya-konceptbilar/?embedded=1&muted=1&start-in-screen=1&autoplay=0# 1 Lenke til kommentar
Knut Nyhagen Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Synes Saab sitt interiør etter de kuttet ut tre-plasten var ganske fint. Særlig klimaanlegget var enkelt å finne fram på. Jeg hater klimaanlegg som skal styres gjennom touchskjerm. Endret 1. juni 2017 av Knut Nyhagen Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hvem er det som styrer saab nå? tenker ettersom de gikk konkurs og ble lagt ned. Blir de lagd i sverige eller skal de endre plassering og fabrikk? Hvis du tenker på bilfabrikken SAAB så er det ingen som styrer den. Den eksisterer ikke. ahhh, er det noen andre som leverer SAAB? Lenke til kommentar
Øyvin Hanssen Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Når Nevs blir tilgjengelig i Europa, skal jeg jaggu meg vurdere å kjøpe en. 2 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Så man tar en 18 år gammel Opel Vectra bil putter inn batteri, el motor, blir bygd i dårlig kinesisk kvalitet og kaller det en ny bil jeg kaller det svindel. Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Så man tar en 18 år gammel Opel Vectra bil putter inn batteri, el motor, blir bygd i dårlig kinesisk kvalitet og kaller det en ny bil jeg kaller det svindel. I'd get one! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå