Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familiemedlem i dårlig forhold

Anbefalte innlegg

Her må jeg prøve å forholde meg så kortfattet så mulig i fare for å bli gjenkjent, selv om jeg finner det lite sannsynlig at noen her inne skal kjenne igjen denne problemstillingen. Noen av dere vil også mene at dette ikke er min sak eller mitt problem, noe jeg også forstår, men faen altså, jeg orker ikke se på dette lenger.... 

Jeg har et veldig godt forhold til min tante. Hun står meg utrolig nært, og jeg bryr meg om henne. Hun er ei kjempe bra dame, men begynner nå å dra på årene. La oss si at hun er over 40 år. Hun har vært svært uheldig med sine relasjoner til menn, helt siden hun var ung. Hun har vært i et par langvarige forhold siden hun var tenåring, det lengste varte i 10 år. Hun har opplevd mye utroskap, manipulering og psykisk vold. Heldigvis aldri noe fysisk. Nå har hun vært sammen med en mann i 6 år, men forholdet er veldig spesielt. Kan liste opp alt som er veldig mystisk.... 

1. Hun har aldri fått lov til å besøke han der han bor, som er 2 timer unna henne selv. 
2. Hun får ikke ringe han når hun vil. Han må ringe henne. Han blir sint om hun ringer han. 

3. Hun har ikke fått møte barna hans. Nå husker jeg ikke årsaken, men det er totalt uaktuelt. Barna hans er "gamle", altså, over 16 år. 

4. Han reiser mye. Han har en jobb som involverer en del reising, men ikke SÅ mye reising som han bedriver. Det vil si at mye av reisingen ikke er jobbrelatert. Han reiser til et annet sted 1 gang i uka og er der nesten hele dagen, og jeg må ærlig innrømme at jeg mistenker at han har en kvinne der også. 

5. Han besøker henne sjeldent, i løpet av det siste året har han besøkt henne 1 helg i måneden. Noen ganger kan han stikke innom i 30 minutter. Sannsynligvis for å få seg noe, men jeg vet ikke hva de driver med de 30 minuttene han er der. 

6. Han avviser henne når hun prater om fremtiden. For eksempel om hun tar opp igjen at hun ønsker å møte barna hans eller besøke han der han bor. Da svarer han ikke og endrer samtaleemne. 

7. Han er veldig hemmelighetsfull om privatlivet sitt ellers, snakker kun om tanten min sitt liv når de prater sammen. 
8. Han har kun møtt hennes foreldre (mine besteforeldre) 1 gang. Det var ved en tilfeldighet, ikke planlagt.

9. Han er aldri med henne på noe i nærområdet. De går ikke på butikken sammen, kjører ikke samme bil. Men de kan finne på å reise et sted sammen, dette er derimot svært lenge siden. Da reiser de til en by sammen. Men da går de ikke ut å spiser sammen, han er på jobbreise hver gang de reiser sammen så hun er alene 90% av tiden når de er ute å reiser. Viser seg ikke sammen offentlig (hans ønske). 

Når hun har konfrontert han og bedt om å få se skilsmissepapirene mellom han og hans eks-kone, så har han ikke vist henne dem. Han nekter plent. Drar inn dette med tillit og alt det der. Vi alle har jo mistanker om at han er gift, og jeg selv har spurt folk jeg kjenner som også kjenner denne mannen om han er gift (veldig vanskelig å finne en grunn til å lure på dette, men jeg har klart å fått det til uten at noen aner mistanke), og jeg har hørt han er gift. Flere ganger. Vet jeg det 110% sikkert? Nei. Men alt tyder på at han og eks-kona fortsatt er gift, ettersom han ikke vil gjøre noe videre med tanten min, og siden hun ikke får dra til stedet han bor. Når jeg søker opp mannen og eks-kona på FB er det veldig anonymt, men eks-kona har profilbilde av huset deres (les: huset til mannen, derav huset til eks-kona også). Der står ingenting om forhold. 

Tanten min er veldig naiv, og jeg tror hun er redd for at hun skal forbli alene. Men helt ærlig er jo hun alene nå. Og jeg vet ikke hvorfor hun holder fast på denne mannen. Spenningen tror jeg ikke er noe hun syns er så kult, jeg tror ikke hun synes dette er spennende i det hele tatt. Jeg tror også hun fornekter litt at han er gift og ønsker at det skal bli henne og denne mannen. Men hun er så fortvilet og sint pga han mange ganger. Det er på en måte et litt "giftig" forhold for henne og hun er inne i en ond sirkel, hun har vansker for å konfrontere han og er veldig sky for konflikter. 

Noen som har tips til hva JEG kan gjøre? Jeg kunne funnet på å trappe opp på døra til denne mannen og gitt han et ultimatum. Men jeg tror ikke det er så veldig lurt. Jeg er ikke redd for han, men jeg vil naturligvis ikke blande meg. Likevel vil jeg beskytte tanten min og jeg vil få henne til å kutte han ut. Jeg vet hun vil det selv, men hun klarer det ikke. Vi alle vet vell hvordan det er å være i et dårlig forhold der du egentlig vil ut men så "klarer du ikke".... Æsj, løsningen høres jo så enkel ut, men samtidig så vanskelig. Jeg har vurdert å opprette en anonym FB for å sende melding til mannen eller eks-kona og fortelle at jeg vet om dette, og at jeg ikke liker det. Og at jeg syns han virkelig burde være ærlig med sin eks-kone, og dumpe tanta mi og slutte å tvinne henne rundt lillefingeren. 

Hvordan når jeg inn til henne? For å beskrive henne litt mer detaljert som person, så er hun veldig naiv, veldig snill, får lett dårlig samvittighet for ting. Hun er svært følsom. Tar seg veldig lett nær av ting. Jeg tror også hun er ensom og redd for å være alene. Bitter er hun faktisk ikke, til tross for alt hun har opplevd i tidligere forhold. 

Anonymous poster hash: 35923...2ce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanten min er veldig naiv

Hun er mye mer enn det! Hvordan kan noen gjøre seg "avhengig" av noe som knapt er der, eller gir henne noe godt i det hele tatt?

Hva er der å "holde fast ved" i det "forholdet" der? Dette ville enhver normal person avsluttet for lengst.

Hvorfor er du så vag og veik? Tanten din er syk, og trenger hjelp av en sterk person som kan gripe inn i denne idiotien!

redd for å være alene

Er hun ikke alene allerede? eller er 30 minutter i måneden(!) nok?

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Tanten min er veldig naiv

Hun er mye mer enn det! Hvordan kan noen gjøre seg "avhengig" av noe som knapt er der, eller gir henne noe godt i det hele tatt?

Hva er der å "holde fast ved" i det "forholdet" der? Dette ville enhver normal person avsluttet for lengst.

Hvorfor er du så vag og veik? Tanten din er syk, og trenger hjelp av en sterk person som kan gripe inn i denne idiotien!

redd for å være alene

Er hun ikke alene allerede? eller er 30 minutter i måneden(!) nok?

Sant, hun er alene. Jeg har sagt det jeg kan for å overbevise henne om å forlate han/dumpe han, sagt min mening, vært hard med henne, pakket alt inn i glanspapir for å skåne følelsene hennes, deretter igjen vært hard og rett fram, men ikke faen om jeg når inn. Så da sitter jeg å lurer på om jeg må ta tak i mannen og gi han beskjed, eventuelt konen hans. Jeg har ikke peiling. 

Antakeligvis er han jo bare utro og har tanta di som et sidesprang.

Kanskje hun er klar over det og liker det?

Er jo det jeg også tror og mener. Med tanke på hvor mye hun klager over dette virker det ikke som om det er noe hun liker. Hun gir på ingen måter uttrykk for at hun liker det. Jeg vet jo at det finnes en del mennesker som liker å være den andre kvinnen/den andre mannen, men med tanke på hvordan tanten min håndterer denne situasjonen virker det ikke slik. 

Anonymous poster hash: 35923...2ce

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...