sevs Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Hei! Lagar denne tråden i håp om at det er andre som skal ha eksamen for automasjon VG3 på fredag 02.06.2017. Eg legg ved ein link der førebuingsdelen kjem ut, og håpar nokon andre kunne sett på den og gitt litt innspill. https://www.udir.no/globalassets/filer/vurdering/eksamen-vgo/forberedelse/v17/1-juni/aut4002_automatiseringsfaget_f_v17.pdf Google Docs https://docs.google.com/document/d/1hS1i3fOlXjbH1KBRFeikforE9I2HHOD8W4dtg3AzVP0 Takk på førehand. Endret 2. juni 2017 av sevs 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Forberedelsesdelen er tykk... 1 Lenke til kommentar
hakonfrank Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hahah, wow, forberedelsesdelen er på 60 sider 3 Lenke til kommentar
hakonfrank Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Her er link til forberedelsen! https://www.udir.no/globalassets/filer/vurdering/eksamen-vgo/forberedelse/v17/1-juni/aut4002_automatiseringsfaget_f_v17.pdf Endret 1. juni 2017 av hakonfrank 3 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Oppgåva: Tema/SituasjonsbeskrivingDu skal delta i arbeid med vannsotfjerningssystemet i samband med kontroll og vedlikehald. Vannsotfjerningssystemet har medført problematisk drift sidan installasjonen, då det ofte ikkje fungerer som det skal og medfører mykje vedlikehald.Teknisk sjef har varsla "...at det må finnast ei ny og betre løysing på problemet". Det skal også gjennomførast mekanisk vedlikehald på slangevogn. Endret 1. juni 2017 av sevs Lenke til kommentar
hakonfrank Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Nei uff asso Uggen eksamen dette Lenke til kommentar
sordag97 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Robot armen tror jeg skal brukes i forbindelse med ombygging av sotvannrensesystemetNoen som har noen flere tanker om dette? Lenke til kommentar
Pannazoo Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Utifrå det eg kan lese kan det virke som om ein kansje skal bytteut/forbetre vogna med ein robot? tvilar på det blir generelt vedlikehold, i starten av oppgåva står det ""Teknisk sjef har varsla "...at det må finnast ei ny og betre løysing på problemet"" Endret 1. juni 2017 av Pannazoo Lenke til kommentar
sordag97 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Utifrå det eg kan lese kan det virke som om ein kansje skal bytteut/forbetre vogna med ein robot? tvilar på det blir generelt vedlikehold, i starten av oppgåva står det ""Teknisk sjef har vasla "...at det må finnast ei ny og betre løysing på problemet"" Ikke funnet ut om lengde osv på armen... men plasseres armen i midten av rørene på en svivel plate/roterende plate med encoder trenger man ikke vognen i det hele tatt, bare robotarmen (vis den har lang nok rekkevidde da.. 1 Lenke til kommentar
Automasjonsentusiast Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 I og med at det står at det skal utføres mekanisk vedlikehold på slangevognen er det ikke sikkert den skal byttes ut. Virker som om de mener at den skal stå og forbedres og ikke byttes ut. 5 Lenke til kommentar
BigO Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg er enig i spekulasjonene om at vi må utbedre vognen med å montere inn roboten i prosessen (midten av platået). Kan også være at el-energi delen blir å dimensjonere tilførsel og vern for styrekonsollen til roboten. (25-32A, 400V) 1 Lenke til kommentar
Dstreet Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Hva om robotarmen skal brukes til sortering og "henting" av søppel?, virker mer logisk for meg da kloa som henter søppelet ser ut til å være festet ti en vogn.. thoughts?Står rikitgnok at den bare kan løfte 63KG Endret 1. juni 2017 av Dstreet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Man skal kanskje lage ny programering til slangevognen? 1 Lenke til kommentar
Automasjonsentusiast Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Evt. om roboten ikke skal bytte ut slangevognen, kan det være at man skal bytte ut en av motorene i slangevognen og dermed terminere kabler for dette? Lenke til kommentar
Khally Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Me har ikkje rørt ein robot i år så dette kan bli interessant.. 4 Lenke til kommentar
marco(polo) Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 I tema står det kontroll og vedlikehold. Noe som får meg til å tenke at vi ikke skal bytte ut noe eller stille om på noe. Vi skal bare finne ut hva som er galt og komme med måter dette kan fikses. Lenke til kommentar
Skoleelev1 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Man skal kanskje lage ny programering til slangevognen? Blir neppe nå ny programmering av slangevogn, hvis det blir programmering er det vell store muligheter for at slangevognens program skal samkjøres med robotens sin. Slik at de kan samarbeide, etter trinn 7 i syklusen til "sotvannsrensing". Lenke til kommentar
Populært innlegg Jonny-dennis Skrevet 1. juni 2017 Populært innlegg Del Skrevet 1. juni 2017 Kollektivt selvmord hvis morgendagen går til helvette? 12 Lenke til kommentar
Dstreet Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Noen som har noe forslag eller tanker om den stipplede linjen på den store plantegningen? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå