Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tverrfaglig eksamen, automatiseringsfaget (AUT4002) - 2017

Anbefalte innlegg

Hei! Lagar denne tråden i håp om at det er andre som skal ha eksamen for automasjon VG3 på fredag 02.06.2017.

Eg legg ved ein link der førebuingsdelen kjem ut, og håpar nokon andre kunne sett på den og gitt litt innspill.

https://www.udir.no/globalassets/filer/vurdering/eksamen-vgo/forberedelse/v17/1-juni/aut4002_automatiseringsfaget_f_v17.pdf

Google Docs

https://docs.google.com/document/d/1hS1i3fOlXjbH1KBRFeikforE9I2HHOD8W4dtg3AzVP0

Takk på førehand.

Endret av sevs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgåva:

Tema/Situasjonsbeskriving
Du skal delta i arbeid med vannsotfjerningssystemet i samband med kontroll og vedlikehald. Vannsotfjerningssystemet har medført problematisk drift sidan installasjonen, då det ofte ikkje fungerer som det skal og medfører mykje vedlikehald.

Teknisk sjef har varsla "...at det må finnast ei ny og betre løysing på problemet". Det skal også gjennomførast mekanisk vedlikehald på slangevogn.
Endret av sevs
Lenke til kommentar

Utifrå det eg kan lese kan det virke som om ein kansje skal bytteut/forbetre vogna med ein robot? tvilar på det blir generelt vedlikehold, i starten av oppgåva står det  ""Teknisk sjef har varsla "...at det må finnast ei ny og betre løysing på problemet""

Endret av Pannazoo
Lenke til kommentar

Utifrå det eg kan lese kan det virke som om ein kansje skal bytteut/forbetre vogna med ein robot? tvilar på det blir generelt vedlikehold, i starten av oppgåva står det  ""Teknisk sjef har vasla "...at det må finnast ei ny og betre løysing på problemet""

Ikke funnet ut om lengde osv på armen... men plasseres armen i midten av rørene på en svivel plate/roterende plate med encoder trenger man ikke vognen i det hele tatt, bare robotarmen ;) (vis den har lang nok rekkevidde da..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i spekulasjonene om at vi må utbedre vognen med å montere inn roboten i prosessen (midten av platået). Kan også være at el-energi delen blir å dimensjonere tilførsel og vern for styrekonsollen til roboten. (25-32A, 400V)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om robotarmen skal brukes til sortering og "henting" av søppel?, virker mer logisk for meg da kloa som henter søppelet ser ut til å være festet ti en vogn.. thoughts?
Står rikitgnok at den bare kan løfte 63KG

Endret av Dstreet
Lenke til kommentar

Man skal kanskje lage ny programering til slangevognen?

Blir neppe nå ny programmering av slangevogn, hvis det blir programmering er det vell store muligheter for at slangevognens program skal samkjøres med robotens sin. Slik at de kan samarbeide, etter trinn 7 i syklusen til "sotvannsrensing".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...