Anders95 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Hei! det har idag oppstått ett problem på min stasjonære pc. Jeg får ikke tilgang til internett.. Jeg har tilgang på tråløst med både mobil, bærbar pc osv, men ikke kabel på stasjonærpcn min. Når jeg feilsøker så kommer det opp: "Ethernet har ikke gyldig IP-konfigurasjon." har byttet kabel og restartet ruter uten hell. Etter flere timer med googling og youtube tenkte jeg å prøve lykken her. Endret 31. mai 2017 av Anders95 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Heisann Anders. Åpne startmenyen og skriv cmd. Trykk enter. I det svarte vinduet som kommer opp skriver du ipconfig og trykker enter. Legg ut et bilde av det som kommer opp her. Eventuelt kopier teksten. Kan være ganske mye så mulig du må utvide vinduet. Endret 1. juni 2017 av TMB Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Samme som dette?https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1762723 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Se gjennom tråden som jokk henviser til. Har du Windows 10 på denne maskinen? Alle oppgraderinger gjort? Hva slags melding får du om du bruker windows wizard på å lete etter nettverksfeil? Hvilken melding får du om du i cmd skriver 'ipconfig /renew' ? Ta også med 'arp -a'. Lenke til kommentar
sveitera Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Fikk dette problemet etter at jeg avinstallerte Norton suite/AV. Ingen av løsningene skissert i tidligere tråder fungerer, ipconfig /release - /renew fungerer ikke fordi PC ikke er tilkoblet noe nett. Restart av ruter fungerer ikke. Nettverkskabel er byttet, begge lysdioder lyser ved kontakt i PC. Alt av wizarder er kjørt, men ender opp med melding: Ethernet har ikke gyldig IP-konfigurasjon. Ellers kommer det opp "Ukjent nettverk" når jeg åpner Nettverksinnstillinger. Kan heller ikke logge på ruteren, får bare meldingen: Du er ikke tilkoblet Kan dette være et brannmur-problem? Siden Norton også inneholdt en brannmur som nå er fjernet. Håper at Windows 10s innebygde sikkerhetsløsning/brannmur pluss litt sunt vett skal være nok. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 http://www.thewindowsclub.com/reset-tcp-ip-internet-protocol Lenke til kommentar
sveitera Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Takk for forslag, men det fungerte dessverre ikke. Har nå forsøkt "alt", veivisere, restart, kommandolinje-kommandoer..?, rensket registeret, gjort systemoppretting, byttet kabler, deaktivert brannmur... Ender bare opp med meldingen: Ethernet har ikke gyldig IP-konfigurasjon, og et nettsymbol med gul trekant og beskjed om "Uidentifiset nettverk". Det neste er vel reinstallasjon av Windows10... men, fungerer det uten netttilgang? Uansett hva jeg gjør får jeg ikke kontakt med ruteren, skulle nesten tro at nettverkskortet har tatt kvelden, men da burde vel ikke de to diodene lyse ved nettkabelporten? En siste utvei er kanskje å plukke ut et gammelt trådløskort og se om jeg kan sette det inn i PCen og få nett og mulige oppdateringer den veien. (Sjekker denne tråden jevnlig, men får dessverre ikke testet noe som helst da HV ønsker mine tjenester en ukes tid i år igjen... ) Oppdatert/løst: Og der var jeg på nett. Lastet inn CCleaner fra en USB-stick, lot CCleaner håndtere avinnstallering av Norman Security Suite (som halvveis var tilbake igjen etter systemgjenoppretting) og vips, Internett! Så det har nok vært brannmursperretrøbbel på et nivå jeg ikke klarte å finne selv. Endret 5. juni 2017 av sveitera 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå