AnonymDiskusjon Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Det har seg sånn at jeg og samboeren er invitert i to bryllup samme helg,bryllup 1 er til et vennepar av meg, og bryllup 2 er til et vennepar av henne. Venneparet mitt (1) sendte ut invitasjon for flere måneder siden, og vi har svart at vi kommer, men svarfristen er ikke gått ut. Der er vi bare invitert på bryllupsfesten, ikke middag. Fra venneparet hennes (2) kom invitasjonen i dag, og der er vi invitert i "hele" bryllupet, med middag og full pakke. Hadde vi fått invitasjonene samtidig, så hadde vi nok reist i det bryllup 2, men jeg føler at når bryllup 1 var først ute, og vi har svart de, bør vi reise der. Hva tenker dere godtfolk om dette? Anonymous poster hash: 2c8c1...b69 Lenke til kommentar
freddi98 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Det har seg sånn at jeg og samboeren er invitert i to bryllup samme helg, bryllup 1 er til et vennepar av meg, og bryllup 2 er til et vennepar av henne. Venneparet mitt (1) sendte ut invitasjon for flere måneder siden, og vi har svart at vi kommer, men svarfristen er ikke gått ut. Der er vi bare invitert på bryllupsfesten, ikke middag. Fra venneparet hennes (2) kom invitasjonen i dag, og der er vi invitert i "hele" bryllupet, med middag og full pakke. Hadde vi fått invitasjonene samtidig, så hadde vi nok reist i det bryllup 2, men jeg føler at når bryllup 1 var først ute, og vi har svart de, bør vi reise der. Hva tenker dere godtfolk om dette? Anonymous poster hash: 2c8c1...b69 Dra til de dere er nærest. Det er et argument ingen kan ta dere på. Spesielt ikke når svarfristen enda er åpen. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Hvor langt unna hverandre er bryllupene? Har du mulighet til å delta på seremonien til din kammerat og middagen til din samboers venn for eksempel? Eller så hadde nok jeg gått for at du du går med dine venner og hun med sine. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Støtter forslagene fra Civilix. Om bryllupene ikke kan kombineres og dere ikke vil gå hver for dere, så vil jeg si at dere bør velge nr. 1. Der har dere allerede har takket ja og å trekke seg til fordel for et annet vennepars bryllup vil jeg si er ganske kjipt. At svarfristen ennå ikke er utløpt betyr ingenting; siden dere har sagt ja for lenge siden vil dere nå ha blitt tatt med i planer og beregninger. 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Alltid gå der du får gratis mat ! 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Alltid gå der du får gratis mat ! og der det er kortest vei Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Alltid gå der du får gratis mat ! Tullball, gratis alkohol er førsteprioritet. 3 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Alltid gå der du får gratis mat ! Tullball, gratis alkohol er førsteprioritet. Det er vel ingen som gidder å gå i bryllup dersom det ikke er gratis alkohol ? 2 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Det første. Der har dere takket ja, og da er det dumt å vrake dette bryllupet. Det andre paret må vise forståelse for at dere allerede har takket ja til et annet bryllup. 3 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Det første. Der har dere takket ja, og da er det dumt å vrake dette bryllupet. Det andre paret må vise forståelse for at dere allerede har takket ja til et annet bryllup. ja, som han sa. eller hun. 2 Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Arrangerer bryllup selv om ikke så lenge, vi har også invitert en del til fest slik som dere er i bryllup 1. Hadde ikke tatt det ille opp om noen av de gjestene nå sa de ikke kunne komme allikevel fordi de var bedt til middag i et annet bryllup. Noen gjester til og fra på festen har ingenting å si for planleggingen. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Slik som eg ser det så har dere forplikta dere til til det fyrste bryllupet ved å melde frå at dere vil komme. På generell basis så bør det være meir tungtvegande grunnar for å då ikkje delta, enn at dere har fått muligheit til å velge noke anna. Nå er det veldig vanskelig for oss å vite noke om dei sosiale interaksjonane, men for min del så tyder det at dere er invitert til full pakke i bryllup 2 at dere der blir ansett som nærmere venner/famile enn i det bryllupet der dere bare er invitert til festen. Dersom det stemmer (og det at trådstarter også seier han ville valgt bryllup 2), så vil det kunne brukast som ein vektig grunn for å gå tilbake på forpliktelsane som dere har inngått ovanfor bryllup 1. Ellers så er sjølvsagt den praktiske løysninga at dere ikkje deltar som eit par, men heller du deltar på bryllupet til "din venn/vennine" og ho deltar i bryllupet til "hennes venn/venninne". Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Arrangerer bryllup selv om ikke så lenge, vi har også invitert en del til fest slik som dere er i bryllup 1. Hadde ikke tatt det ille opp om noen av de gjestene nå sa de ikke kunne komme allikevel fordi de var bedt til middag i et annet bryllup. Noen gjester til og fra på festen har ingenting å si for planleggingen. Dette har vel ikke så mye med planlegging å gjøre, men heller skuffelse osv. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Hvem er dere nærmest, hvem har dere mest kontakt med? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Jeg hadde gått i bryllup 1. Jeg synes alltid det er fryktelig irriterende om jeg selv har avtalt noe med noen i veldig god tid før, også dropper vedkommende planene våres fordi noen andre har kommet med planer i "siste liten". Har du takket ja til det første som du også fikk invitasjon til for så lenge siden, så synes jeg det er logisk å gå i det. Selv om gratis mat er fristende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå