MrLuni Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Det høres ut som det kommer fra strømforsyninga. Lyden er en blanding mellom "digital hylelyd" og hjullager. Det rare er at lyden kommer sterkere fram når maskina er under forskjellig load. Feks forandrer lyden seg avhenging av rettning jeg ser ingame, kommer sterkt fram under menyen, lyden forandres i takt når loadingstreken går på en typisk loading skjerm. Andre steder der man skulle tru det er heavy load så kan det være 0 lyd.. Det er ganske forskjellig. Kan også få litt stutter/hakking i spill, og da reagere lyden lag med hakkinga. Endret 31. mai 2017 av MrLuni Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Søk Coil Whine på youtube og se om de er lik. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Mest sannsynlig Coil whine som Sampson sier. Ikke noe farlig, forekommer ofte på helt nye skjermkort feks. Ved høy last. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 31. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2017 Yes. Der var den ekkle lyden! Det var ikke sånn når datan var ny. Har blitt sterkere den siste tiden. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Yes. Der var den ekkle lyden! Det var ikke sånn når datan var ny. Har blitt sterkere den siste tiden. Kan være PSU'en som du sier, men prøv å hør om det er GPU'en, noe det ofte også er. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 31. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Er det noe jeg kan få byttet på garanti? Etter nærmere inspeksjon, så fant jeg ut at det er PSU som bråker. Corsair CX750M Endret 31. mai 2017 av MrLuni Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Er det noe jeg kan få byttet på garanti? Etter nærmere inspeksjon, så fant jeg ut at det er PSU som bråker. Corsair CX750M Neppe, da det ikke fører til noen dårligere ytelse av PCen, PSUen fungerer som den skal, det er bare en litt plagsom lyd, er ikke å regne som en vesentlig feil/mangel. Endret 1. juni 2017 av Malmern Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Du kan prøve, men jeg tror flere av produsentene sier nei til det. Det jeg gjorde sist var at jeg filmet lyden og lastet den opp, sendte Corsair lyden og de sa jeg kunne få ny via RMA utifra videoen.Du kan kanskje prøve det? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Det er en utrolig forstyrrende lyd. På det værste høres det fra andre rom. Det ville jeg sagt må gå på garanti. Skal høre me komplett etterpå. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Det er en utrolig forstyrrende lyd. På det værste høres det fra andre rom. Det ville jeg sagt må gå på garanti. Skal høre me komplett etterpå. Da har du muligens en sak, viss lyden er ekstremt høy så er det en vesentlig ulempe å fortsette å bruke produktet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 https://www.youtube.com/watch?v=7DirFjf3OO4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå