ProxyCS Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Måtte idag dra hjem fra jobb på grunn av en pulserende og svært intens skuldersmerte i venstre skulderledd som strekker seg helt ned til enden av lats'en. Tok en telefon til fastlegen og fikk time 13:45, tre timer etter jeg måtte dra hjem. Har vært inne hos legen flere ganger tidligere på grunn av det samme, men har alltid fått et ubrukelig svar som "Du får bruke tiden til hjelp" eller at jeg skal "slutte å trene" (trener bare skulderstabilitet og bevegelse uten tung belastning etter program fra fysio). Har hatt problemer med skulderen i flere år, men er perioder hvor den er verre enn vanlig, og de siste 3 dagene har det vært helt grusomt, verre enn noengang før. Jeg jobber som elektrikerlærling så er veldig avhengig av å kunne bruke venstrearmen, til å støtte og holde ting jeg skrur etc, men de siste dagene har jeg ikke klart å holde mer enn en skrutrekker, uten at det begynner å gjøre vondt. Og arbeid over hodet er det bare å glemme, noe det er mye av. Føler meg helt udugelig på jobb og det er jeg også i denne tilstanden. Fikk beskjed om å løfte armen min over hodet av fastlegen, og det stoppa opp på rundt 70 grader. Hun mente bevegeligheten min er god nok til å fortsette jobb. Men problemet er ikke dårlig bevegelighet, men smerter ved fysisk belastning. Har vondt hele tiden, men kan løfte armen over hodet uten at det gir noen ekstra smerter i forhold til vanlig stilling, men så fort det er noe jeg må løfte eller holde oppe, blir det mye verre. Prøvde jo å forklare dette til fastlegen, men hun mente at det bare var å kjøre på med naproxen og paracet og jobbe på. Er helt klart noe galt i skulderleddet, så har endelig fått fastlegen til å sende meg til MR etter 4 måneder med fysioterapibehandling uten noe bedring.. Jeg sa at jeg ikke føler det er til noen nytte at jeg prøver å jobbe og presse skulderen min over i smertesonen hele dagen, noe som garantert skjer om jeg skal få produsert noe som helst i løp