Gå til innhold

Gaming og arbeids-pc til 8-9000, mini-ITX, amd eller intel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å kjøpe meg en liten pc, som jeg kan ha "bortgjemt" på et lite skrivebord i stua. 

Den skal brukes til casual++ gaming og noe jobb.

Jeg har hovedsaklig sett meg ut en intel-basert pc, men dette er ikke viktig for meg.

Pc-en skal bygges i en Fractal Design Node 304 mini-ITX. Jeg har en 1080p 60hz skjerm for øyeblikket, men kommer til å oppgradere den til en 1440p skjerm når lommeboka tillater det.

Jeg har sett for meg noe som dette:

skjermkort: gainward geforce gtx 1060 3gb eller gigabyte geforce gtx 1060 6gb windforce

hovedkort: msi b250i gaming pro ac

prosessor: intel core i5-7600k kaby lake

minne: corsair vengeance LPX DDR4 2400Mhz 8gb 

ssd: samsung 960 evo 250gb m.2 PCIe 

harddisk: seagate firecuda 1tb

har ikke funnet noen psu ennå, men det kan være greit å ha en som er modulær i et så lite kabinett...

hva på denne listen kan forbedres/spares på?

det er som nevnt irrelevant for meg om det er et intel eller amd-basert system!

på forhånd takk :)

Endret av markus1104
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du spille på 1440p skjerm 120 hz bør du ha GTX 1070 minimum.

EVGA SuperNOVA 550 G2 eller bedre bør du minst ha.

hvis jeg ikke har behov for en 120hz skjerm, vil 1060 da holde for en 60hz 1440p skjerm?

1060 6GB burde klare 1440p helt ok. Kommer ann på hvilke spill du spiller.

Lenke til kommentar

Om du ønsker en klokkbar cpu så bør du også ha ett hovedkort som støtter overklokking. Ellers ser det OK ut.

Vil heller anbefale Node 202 fremfor Node 304. Da må du ha en SFX strømforsyning. Komplett har vel ettpar ifra komplett, 450w burde holde lenge.

det vil vel være litt mer krunglete å bygge i 202 i forhold til 304, vil det ikke? er ikke videre rutinert på å sette sammen pcer, blir min andre (og første som ikke er i et stort kabinett)

Lenke til kommentar

Om du ønsker en klokkbar cpu så bør du også ha ett hovedkort som støtter overklokking. Ellers ser det OK ut.

Vil heller anbefale Node 202 fremfor Node 304. Da må du ha en SFX strømforsyning. Komplett har vel ettpar ifra komplett, 450w burde holde lenge.

det vil vel være litt mer krunglete å bygge i 202 i forhold til 304, vil det ikke? er ikke videre rutinert på å sette sammen pcer, blir min andre (og første som ikke er i et stort kabinett)

Der er mange fine buildguides på youtube! Node 202 har størrelsen med en ps4, og plass til det meste av komponenter, så du får ytelsen til en "normal pc". Ganske greit kabinett, det vanskeligste er å ta av lokket (litt vriene clips), men det er mulig å få til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

har du et forslag til et overklokkbart hovedkort? Gigabyte GA-Z270N-WIFI, Socket-1151 funker vel?

Endret av markus1104
Lenke til kommentar

har du et forslag til et overklokkbart hovedkort? Gigabyte GA-Z270N-WIFI, Socket-1151 funker vel?

Det ser greit ut, da får du wifi også, noe som er greit å ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...