Gå til innhold

PC-giganter skal bygge Windows 10-PC-er med ARM-prosessorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ARM-basert Windows 10 (klassisk)?

Da tror jeg at jeg velger en standard PC.

Det kommer helt sikkert til å fungere fint, men det er trolig "noe" som ikke fungerer, og da har man et problem.

Jeg vil ha ny Windows på ny hardware!

Lenke til kommentar

Hvor skriver dere ikke mer om eSim og om det vil være tilgjengelig på det norske markedet?

Tipper de store teleselskapene er livredde for det. Da kan vi vel kjøpe abonnement i det billigste EU-landet og bruke det i stedet for de overprisede norske

Endret av Mazeking
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kommer helt sikkert til å fungere fint, men det er trolig "noe" som ikke fungerer, og da har man et problem.

Det er jo ny Windows det er. Windows 10 (standard) kompilert for ARM.

Lenke til kommentar

Men finnes det informasjon om Snapdragon 835 på windows 10 vil føles som Atom\Pentium M?

Altså svak kjerne ytelse som ikke vil konkurere noe på laptop?

Litt usikker på om programmer ment for intel\AMD kan blir utstabile på ARM hvis det ikke er kun en begrenset utgave av Windows 10 Education.

Jeg har mistanke om android egner seg bedre til dette en windows 10.

Hvis jeg tar feil trenger man ikke å kjøpe ny mobil hvis man har android mobil kan kun reinstallere operativsystemet eller bruke virtuell klient.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg synes de kunne funnet bedre løsninger for å jobbe synkront mot nettet generelt. Selv her jeg sitter på normalt WiFi går det sirupstregt å åpne og lagre Excel-filer når valgene "Bruke Office til å synkronisere Office-filer" og "Bruk Office 2016 til å synkronisere Office-filer jeg åpner" er aktivisert. De må jeg bare slå av for å få noe gjort. Jeg liker ellers OneDrive veldig bra og bruker tjenesten til å synke filer over flere enheter, dele filer og samjobbe i nettleseren.

Lenke til kommentar

Det er jo ny Windows det er. Windows 10 (standard) kompilert for ARM.

Jeg tar det for gitt at den Windows-utgaven er kompilert for og tilpasset ARM og at OSets deler fungerer bra. Jeg tror spørsmålet er mer hvorvidt Windows er seg selv dersom det må kjøre x86-opimalisert programvare i en ytelsebremsende emulator eller ennå verre, ikke være kompatibel med vanlig x86-programvare for x86-Windows.

Lenke til kommentar

always connected windows pcer ? oioioi som vi skal få se ddos angrep,,

i "gammle dager" brukte vi servere til ddos, i disse dager brukes iot, (cctv kameraer etc)

og i dagene som kommer, takket være micro$nuffers, brukes ALLE pc'er., (utenom min linux)

switcher rundtforbi i verden kommer til å stå i fyr å flammer med micro$nuffer pakker.

internett risikerer for første gang å faktisk knekke sammen,, takk takk micro$nuffers..

RRRRR

Lenke til kommentar

Hvor skriver dere ikke mer om eSim og om det vil være tilgjengelig på det norske markedet?

Tipper de store teleselskapene er livredde for det. Da kan vi vel kjøpe abonnement i det billigste EU-landet og bruke det i stedet for de overprisede norske

Det er vel ingenting som hindrar deg i å setta fysisk SIM frå utanlandsk teleselskap i telefonen din? Så i så måte vil vel ikkje eSIM endra på noesomhelst,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel ingenting som hindrar deg i å setta fysisk SIM frå utanlandsk teleselskap i telefonen din? Så i så måte vil vel ikkje eSIM endra på noesomhelst,

Jo fordi man med eSIM ikke er avhengig av en fysisk device (simkort) men da kan shoppe rundt mobilabonnement der det er billigst i EU bare ved å bruke visakort og kode på mobilen. Hadde vært helt genialt!

Slik det er i dag må man vente på simkort og mange steder så er det slik at man også må ha personnummer for å tegne abonnement, med eSIM så kan man ihvertfall kjøpe kontantkort hvor pokker man vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...