Kurt Lekanger Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Skadevare snek seg forbi sikkerhetssjekken i Google Play Store. Opptil 36,5 millioner enheter berørt Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) vel da gjør vel utvikle det slik (Skriver den som kommentar) " (tmpsrc.index0f('google.no')" kunne ønske noen kunne si hva den gjør? Hvordan gjør man samme på norske annonser? For det som er viktig at kildekoden blir lest av utviklerne. Ikke ha programvare som sjekker for virus\skadelig programvare for de programmene gjør en dårlig jobb. Antar det er vanlig med: <script>http://www.google-analytics.com/ga.js</script> Usikkert om apper til butikker er sikkert, om de logger hva man driver med? Endret 31. mai 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Det som skjer i koden er 1. Lag en liste over alle elementer med navn "iframe". 2. Gå gjennom denne listen en etter en og 3. Legg URL'en (.src) inn i tmpsrc 4. Hvis URL'en inneholder "google.com" 5. Bingo, vi har en annonse vi kan generere et klikk på. Geir 1 Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 For det som er viktig at kildekoden blir lest av utviklerne. Ikke ha programvare som sjekker for virus\skadelig programvare for de programmene gjør en dårlig jobb. Utviklerne leser vel sin egen kildekode mens de skriver den. Google derimot, ser aldri kildekoden, de mottar ferdigkompilerte programmer. Det er ikke realistisk at Google skal kreve kildekoden til alle apper og lese gjennom det som fort er hundretusener av kodelinjer for hver app (for man må isåfall også sjekke tredjepartsbiblioteker). For ikke å snakke om at ingen med programmeringskunnskaper nok til å faktisk skjønne kodebasen i komplekse apper hadde gidda en slik jobb. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 skadevare snek seg forbi ? eneste grunnen til det ble slått ned på var at det tok penger ut av lommene på google ! om en app bruker internetten min til å tjene noen få øre på et klikk uten at jeg ser det engang er det MYE mer akseptabelt enn alle di appene som lekker data som en sil rett ut til datamonsteret usa. det er tusenvis av apper,,vil tilogmed påstå di FLESTE apper i google store , krever langt flere tillatelser enn di faktisk trenger for å utføre oppgavene sine.. en kalkulator som krever å få tilgang til gps, sms , telefonbok, etc etcetc ? hva med alle di ? vet noen om en vær app der jeg kan velge sted jeg vil vise været for selv ? UTEN at appen SKAL ha tilgang til gps for å bekrefte dette ? #BAN USA SOFTWARE 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå