KompleX Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Da har du ikke kikket godt nok. HiFi klubben Danmark oppgir prisen pr høyttaler, ikke pr par. Du er ikke den første som driter deg på det Ånei...... Men da er det greit. Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) har du tenkt over at du kan handle brukt. sparer penger på det. tenker da heløst på frosterker. KJøpte forsterker og høytalere brukt tidlig i høst. forsterkeren var like fin som ny og høytaleren var fine de å. Endret 6. desember 2003 av evorkahn Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ikke kjøp en vanlig 2-veis forsterker, kjøp en 5.1 surround-receiver eller bedre... Så har du noe å bygge ut senere med flere høyttalere. Det er noen gode tilbud i katalogen til hifiklubben (adobe-acrobat-fil)... Lenke til kommentar
MuD Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Og ein ting eg ikkje nevnte det er att portoen på dei store høytalerane er 800kr!!! Portoen min kom på 171 kr..... Under ser du estimerte kostnader for ulike transportmåter for din handlevogn på 15,00 kg. Oppkrav - Hjem på kvelden 0000-3999 (forventet transporttid: 1 dag) NOK 171,12 inkl. mva. Det har jo litt med kor du bor da!!! Eg bor i Florø som ligger i Sogn og Fjordane... Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ser det er mange som anbefaler de billige surroundforsterkerne til Hi-FI-klubben (NAD og Denon) og jeg sier bare: STYR UNNA! Da jeg skulle kjøpe anlegg hadde jeg begge disse to (Denon 1803 og NAD T752) hjemme en ukes tid og jeg ble ekstremt skuffet, grøtete og udetaljert lyd. Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket ut Onkyo, Yamaha og Sony i denne prisklassen. H/K 3550 som noen foreslo er også et bra valg om du vil betale såpass. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Ser det er mange som anbefaler de billige surroundforsterkerne til Hi-FI-klubben (NAD og Denon) og jeg sier bare: STYR UNNA! Da jeg skulle kjøpe anlegg hadde jeg begge disse to (Denon 1803 og NAD T752) hjemme en ukes tid og jeg ble ekstremt skuffet, grøtete og udetaljert lyd. Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket ut Onkyo, Yamaha og Sony i denne prisklassen. H/K 3550 som noen foreslo er også et bra valg om du vil betale såpass. Jo, men nå spørs det hva jeg har penger til å da. Det er lite sannsynelig at jeg ender opp med en forsterker til 7K og Høytalere til 10. Jeg har rett og slett ikke penger til det. Jeg tjener ikke så alt for mye. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 herman/kardon avr3550 5000-6000kr herman/kardon dvd25 eller pioneer dv-565 ca3000kr jbl e60 5798kr eller dali 5005/6006 dette burde funke bra Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) La meg se.... Forsterker: Sony STR-DB780 (evt 790) (ca 3500 kr) CD/DVD: Sony DVP-NS705 (evt 730) (ca 2000 kr) Høyttalere: AudioPro Focus SA-5 (ca 5000 kr) Til sammen ca 10500. Expert selger alt dette og i motsetning til Hi-Fi klubben gir de rabatt/prutemulighet. Jeg har de AudioPro høyttalerne og de er ekstremt bra til den prisen - du finner ikke noe sånt på verken HiFi-klubben eller Hi-Fi centeret. Du kan lese mer om de her (tester osv): http://www.audiopro.se/products/testreport...st_focussa5.asp Dette gir deg et system som er optimalisert for SACD også. Tro meg, dette er en mye bedre løsning enn NAD/Denon og Dali. Edit: Et lite tillegg: Med tanke på å bygge ut til full surround er de høyttalerne også helt geniale - sub'en har vel vunnet alt som er av tester f.eks. Med tanke på bakhøyttaler en gang i fremtiden bør du gå for SA-4 og ikke SA-2. SA-4 er bedre til musikk i 5 kanaler. Glemte jo dessuten Yamaha: Forsterker: Yamaha RXV-540RDS (ca 2000) CD/DVD: Yamaha DVD-S540 (ca 3800) Endret 7. desember 2003 av superdigg Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hvis jeg velger å kjøpe en stativhøytaler isteden for en gulvstående. Ville disse være et godt valg? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Hvis jeg velger å kjøpe en stativhøytaler isteden for en gulvstående.Ville disse være et godt valg? Ja, det vil det. Det er en veldig stor stativhøyttaler med voksen lyd. Kvaliteten på lyden går et hakk opp fra DM309, spesielt diskanten. Har du stativ til den? Skal du sette den på en reol, kommode eller noe slikt, er det lurt å sette den på spikes. Endret 7. desember 2003 av Peterman Lenke til kommentar
LadMan Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ser det er mange som anbefaler de billige surroundforsterkerne til Hi-FI-klubben (NAD og Denon) og jeg sier bare: STYR UNNA! Da jeg skulle kjøpe anlegg hadde jeg begge disse to (Denon 1803 og NAD T752) hjemme en ukes tid og jeg ble ekstremt skuffet, grøtete og udetaljert lyd. Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket ut Onkyo, Yamaha og Sony i denne prisklassen. H/K 3550 som noen foreslo er også et bra valg om du vil betale såpass. Jo, men nå spørs det hva jeg har penger til å da. Det er lite sannsynelig at jeg ender opp med en forsterker til 7K og Høytalere til 10. Jeg har rett og slett ikke penger til det. Jeg tjener ikke så alt for mye. Når en skal bruke ca. den summen med penger som du skal mener jeg at en NAD forsterker er et meget godt valg. Har selv en NAD forsterker som jeg er meget fornøyd med. Dette er riktignok en stereo forsterker, og jeg har aldri hørt på en surround forsterker fra NAD(NAD C370), er mulig du må en del mer opp i pris for å få en god surround forsterker av det merket. Men, selv relativt rimelige stereo forsterkere fra NAD lager meget bra lyd. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Vet du hva jeg hadde gjort? Gitt blanke f i alt det vi har sagt her og ringt til hifiklubben eller evt. besøkt dem (enda bedre). Da ville de kunne anbefale deg et bra system tilpasset den pengesummen du vil bruke... Eller så kunne jeg jo også tenkt meg at du ringte til noen uavhengige eksperter (fra et lyd-blad) og spurt om at det systemet som hifiklubben anbefalte virkelig var det beste... Kanskje kommer de med et helt annet forslag... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Eller så kunne jeg jo også tenkt meg at du ringte til noen uavhengige eksperter (fra et lyd-blad) og spurt om at det systemet som hifiklubben anbefalte virkelig var det beste... Kanskje kommer de med et helt annet forslag... Eller faktisk høre på anlegget selv, og ikke gå etter hva alle andre sier. Det er han som til slutt skal sitter å høre på det. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ja... selvfølgelig... Men så har han kanskje ikke så god greie på det og ting høres "greit nok ut"... Slik hadde det i alle fall vært for meg... det er viktig å ha hørt på noe før og vite hva man skal sammenligne med... Lenke til kommentar
kain Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Styr unna de eltax greiene..! billig skrap.. når du først skal bruke 10-15k så kjøper du kvalitet! Ifølge lyd og bilde så er de beste Eltax høytaleren (3000kr pr par) MEGET gode til den prisen.. Og dere kan kalle meg dum ,men jeg leser lyd og bilde og de har jo peiling da.. Iallefall mer enn meg så det er en grunn til at jeg leser dem =D Skulle likt og hørt noen PR kabler som høytaler kabler jeg. De har stor overflate osv ,men dette er off topic.. Du vil få utrulig dårlig med diskant i gjenom en pr kabel Diskant krever mangetrådet kabel bass derimot fungerer utmerket med pr Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Da har jeg prøvd meg litt på egen hånd da... Denon DVD-1400 DVD Audio/SACD og Denon AVR-1804 Reciever Høytalere har jeg da tatt Disse ..Som de fleste anbefalte. Ser dette greit ut? Skal se på det andre å, men lurte på om dette er OK? Bra valg dette. Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Har hørt at Lyd og Bilde bare skal være et useriøst Jallablad og at deres tester ikke er til å stole på. Noen som har erfaring med dette? Har selv Harman Kardon forsterker og dvd-spiller, som i og for seg er helt topp NÅR de ikke er inne på service. DVD spilleren min(DVD 1) har vert inne over 5 ganger, mens selve recieveren(AVR 65 rds) har vert inne 4. Lurer på om andre har samme problem. På høytalerfronten kan jeg anbefale B&W DM600 på det varmeste, har dem selv som bakhøytalere. Men som de fleste har sagt, kom deg til nærmeste HIFI-butikk og test anleggene, kan vel også gjøres på elkjøp osv. Skal du en tur til utlandet kan du spare mye på det(taxfree osv). Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Tror jeg også på... I sommer klarte de å erklære noen hitachi dvd-kameraer for gode og for "de første dvd-kameraene, endelig er de her". Det stemmer verken at de var gode eller at de var de første. For i første halvår av 2001 skrev de SELV at dvd-kameraene hadde kommet... tabbe? For det andre... så har de en tendens for å sette kvantitet høyere en kvalitet. (lydmengde foran lydkvalitet, prosjektorer med stor visningsflate foran prosjektorer med høyere oppløsning og kontrast) Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Vi har et par DM602 S2 i stua + en litt jalla forsterker og grei CD spiller. (Kan ikke navnet da de er ganske så gamle....) Er det en stor forskjell i lyden på DM602 S2 med en dårlig forsterker og en DM602 S3 med en ny forsterker? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Vi har et par DM602 S2 i stua + en litt jalla forsterker og grei CD spiller.(Kan ikke navnet da de er ganske så gamle....) Er det en stor forskjell i lyden på DM602 S2 med en dårlig forsterker og en DM602 S3 med en ny forsterker? Ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå