Gå til innhold

Russland dobler levetiden på slitte atomkraftverk


Anbefalte innlegg

Poenget ditt var at Russland ikke er ledende innen kjernekraft: poenget mitt derimot er verdens første reaktor (!)

Er dei dermed leiande i dag? Tyskland skaut opp verdas første langtrekkjande ballistiske missil. Er Tyskland dermed verdsleiande på det området i dag?

 

, verdens første generator av plasma under ekstrem trykk og temperatur helt nødvendig for kontinuerlig hydrogenfusjon (Tokomak > ITER),

I 1968. Er dei dermed leiande? Nei. Ikkje på hydrogenfusjon heller.

 

verdens første reaktor som ikke trenger egne generatorer/pumper for nødkjøling beviser at denne påstanden er ren vrøvl.

Påstanden om at russarane har konstruert den første reaktoren som ikkje treng eigne generatorar/pumper for nedkjøling er i alle fall vrøvl. Vest-Tyskland hadde ein slik i drift allereie i 1960.

 

Angånde "flesteparten av reaktorer er av Chernobyl-typen" er dette igjen, total vrøvl siden RBMK-reaktorer er i et mindretall.

Flesteparten er din påstand. Eg skreiv ikkje det, og eg stava heller ikkje Tsjernobyl feil. Konteksten her er reaktorar som har fått forlenga levetid i strid med russisk regelverk, men det er vel russofobt å påpeike?

 

Grunnen til Chernobyl-ulykken var forresten ikke reaktortype men menneskelig feil, dette ble bekreftet tusen ganger om igjen etter ulykken.

Ein tilsvarande feil ville ikkje fått slike konsekvensar ved noko kjernekraftverk som er lovleg å bruke utanfor gamle Sovjetunionen. Sjølv i Fukishima, eit eldre kraftverk der heile tre reaktorar smelta ned, var dei radioaktive utsleppa mykje mindre enn i Tsjernobyl. Det vert dessutan for dumt å skulde på menneskelege feil når menneskelege og tekniske feil tidlegare hadde ført til 29 uhell ved den same kraftverket. Mellom anna ei delvis nedsmelting. Det var klårt at menneska ikkje hadde fått skikkeleg opplæring, og at tryggleiken ikkje var prioritert då heller:

https://en.wikipedia.org/wiki/Chernobyl_disaster#Operating_instructions_and_design_deficiencies_found

 

Det einaste Russland er verdsleiande på innan kjernekraft er radioaktiv forureining og korrupsjon.

Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev ikke Chernobyl feil, det er ikke feil å skrive det på en måte de fleste germaniske språk ville ha skrevet bostaven Ч med en latisk C (aka "k" com Augustus Julius Caesar - altså kAIzar, derav C eller ^C om man vil), akkurat som i Ernesto Che Guevara, Gud bevare at man måtte skrive den som Ernesto Tsje Guevara, men dette er en avsporing.

Ja, Sovietunionen og så Russland har vært og er idag verdensledende innen atomkraft. At de deltar i ITER - med det viktigste bidraget som er ekspertise innen toroidale magnetiske confinement enheter - aka Tokamak, sier seg selv.
Reaktoren jeg snakket om er ikke dette pellets-tullet du refererte til, men en reaktor som er et frittstående kontruksjon som er utstyrt med gigantiske kjøleribber som tillater nødkjøling ved at disse eksponeres til friluft og dermed konveksjon. Navnet husker jeg ikke, men det får du google.
Og utenom det så er Russland også ledende innen atomkraft i verdenstommet da de har verdens kraftigste "atombatteri" (altså den som bruker peltier-elementer for produksjon av elkraft), de har også utstyrt seneste amerikanske roveren til mars med nøytron-generator for å kunne måle mengde vann under overflaten, de har også i planene å produsere verdens første atomdrevne "ferje" for frakt av last ti lange avstander i verdensrommet, de har også for noen år siden produsert ett nytt "kunstig" supertung metall som ikke fantes på den periodiske tabellen (som forresten den russiske forskeren Medeleev har æren for), og i nyere tid takket være forskeren Popov ved Sternbergs universitet og hans spanske kollegaer hade de kommet ett steg nærmere med å forene nøytronstjerner og andre superkompakte objekter i verdensrommet i en felles modell, noe som ikke er direkte atomforskning som så men er relatert siden den bygges på generell relativitetsteori og kvantefysikk... med andre ord er Russland ledende på mange felt.
At de også har korrupsjon er helt klart, og det får du heller fokusere på siden du er besatt av akkurat den biten.

Endret av nessuno
Lenke til kommentar

Ja, Sovietunionen og så Russland har vært og er idag verdensledende innen atomkraft.

Du meiner radioaktiv forureining og korrupsjon, ikkje atomkraft. Frankrike, USA, Japan og Kina er alle større og lengre framme enn Russland på atomkraft. Det er berre 10 kjernekraftverk i Russland, og mange av dei er framleis eldgamle reaktorar som ikkje ein gong tilfredsstiller russisk regelverk, og av ein type som ikkje er i drift i noko anna land i verda. Dei er for usikre. Russland er på ingen måte verdsleiande innan atomkraft, dei når ikkje ein gong pallen.

 

At de deltar i ITER - med det viktigste bidraget som er ekspertise innen toroidale magnetiske confinement enheter - aka Tokamak, sier seg selv.

Det får vere dine ord. Den ekspertisa er det nok fleire som har. Det er 29 eksperimentelle fusjonsreaktorar i drift i verda. Berre to av dei – 7% – er i Russland. Russland er eitt av 35 land som deltek i ITER.

 

Reaktoren jeg snakket om er ikke dette pellets-tullet du refererte til, men en reaktor som er et frittstående kontruksjon som er utstyrt med gigantiske kjøleribber som tillater nødkjøling ved at disse eksponeres til friluft og dermed konveksjon. Navnet husker jeg ikke, men det får du google.

Denne konstruksjonen er i alle all aldri sett i kommersiell drift. AVR reactor frå 1960 var luftkjølt, og konstruksjonen gjer at overoppheting av kjerna ikkje er mogeleg. Han produserte straum til nettet frå 1967. Sovidt eg veit var det den første av den typen. Om denne russiske, eller faktisk då sovjetiske, konstruksjonen er enno eldre, kan du i alle fall ikkje komme trekkjande med den som eit døme på at Russland skal vere verdsleiande i dag!

 

Og utenom det så er Russland også ledende innen atomkraft i verdenstommet da de har verdens kraftigste "atombatteri"

Det stemmer at Sovjetunionen har sendt massevis av atomreaktorar i bane rundt jorda. Fleire av dei har brent opp i atmosfæra og ført til radioaktivt nedfall. Eigentleg skal dei sendast til ei høgare bane når dei er oppbrukt. Sjølv når i dei tilfella det fungerer som planlagt, lek kjøleveska, flytande natrium og kalium ut og lagar store dråpar av romskrot som utgjer ein risiko for satellittar i bane. Dei fleste dråpane er for små til at det er mogeleg å fylgje dei frå jorda.

 

Dette er nok eit døme på at Russland er verdsleiande innan radioaktiv forureining. Eg er glad for at ingen andre land sender store mengder radioaktivt materiale opp i permanent jordbane, og tykkjer Russland òg bør slutte med det.

 

At de også har korrupsjon er helt klart, og det får du heller fokusere på siden du er besatt av akkurat den biten.

 

Det er jo nettopp det som er problemet her, som eg vert skulda for å vere russofob for å påpeike. Levetida til desse reaktorane vert utvida i strid med russisk regelverk. Er ikkje det eit teikn på korrupsjon? Det er for meg eit teikn på den same haldninga til tryggleik som førte til Tsjernobyl-katastrofa.

 

Konstruktøren av reaktoren hadde peika på mange feil med konstruksjonen, men vart ikkje høyrd. Han tok til slutt sitt eige liv. Konstruksjonsfeila vart først retta opp etter at etter at memoara hans vart publisert under Perestrojka. Då var dei offentleg kjende, og kunne ikkje lenger dekkjast over. No er det slutt på Perestrojka. Allt som vedkjem fylgjande er statsløydomar som ein kan vente fengsel på livstid for å avsløre noko om: "design, construction, operation and safety practices of nuclear facilities, physical protection of nuclear materials, their derivative products, nuclear plants, nuclear storage facilities and the protection of dangerous nuclear and radiation facilities"

 

Kort oppsummert: Om memoara til Valery Legasov hadde vorte publisert i dag, hadde alle ansvarlege hamna i fengsel på livstid for å avsløre statsløyndomar. Feil som ikkje vert offentleg kjende, vert heller ikkje retta opp. Jfr reaktortanken som datt fire meter frå ei kran i eit kraftverk under bygging i Kviterussland i fjor. Rosatom skifta han ikkje ut før etter at ein kviterussisk arbeidar blas i fløyta og det vart stort oppstyr om saka. Ein russisk arbeidar som gjorde det same hadde fått fengsel på livstid.

 

Og radioaktiv forureining er eit stort problem i Russland. Når brukt brensel frå desse reaktorane vert reprosessert, kjem det mykje radioaktivt avfall ut i elva og ut i Karahavet. I området rundt det største reprosesseringsanlegget vert 25% av alle born fødde med genfeil og gjennomsnittleg forventa levealder er 45 år. 45 år er kort sjølv etter russisk standard. Rosatom, som òg skal overvake forureiningsnivået (I Russland passar bukken heile havrelageret.), seier det er heilt trygt der. Kvifor er det russofobt å påpeike slike problem? Kvifor nektar du å vedgå at det er eit problem?

 

Eg trur forresten Russland/Sovjetunionen har rekord i nedsmelting av reaktorar òg. Er det ikkje minst tre sovjetiske ubåtar som har havarert pga nedsmelta reaktorkjerne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du er jo en russofob.

Skal du ikkje slutte med denne barnslege skitslenginga, og heller svare sakleg? Eller har du innsett at eg har heilt rett?

 

Helt utrolig egentlig at du ikke har snudd hele diskusjonen om til f.eks. dette med gjenforening av Krim-halvøya via folkeavstemning etter statskuppet i Ukraina.

 

:rofl:

Lukke til med forsøket ditt på å bruke ein eller annan av dei skrullete konspirasjonsteoriane dine til å spore av frå temaet.

 

Og før du kjem her med fleire sovjetiske bragder frå forlengst gravlagde forskarar, høver det å minne om russisk hjerneflukt, som skaut ny fart etter den folkerettsstridige annekteringa av Krim. Sidan du sikkert kjem til å påstå at det det er ein russofob påstand, passar eg på å sitere den kjende russofoben Dmitry Medvedev via Tass først:

http://tass.com/economy/932943

https://www.bloomberg.com/view/articles/2016-01-21/how-russia-has-lost-its-mathematical-minds-to-the-west

https://themoscowtimes.com/news/russias-brain-drain-worse-than-previously-believed-report-55635

 

Kompetansen du hevdar at Russland kan tilby pga eit eller anna Sovjetunionen gjorde for 50-70 år sidan er spreidd for alle vindar. I tillegg er utdanningssystemet i Russland berre ein skugge av det sovjetiske. Løyvingane skrumpar inn år for år fordi pengane trengst til å finansiere den militære aggresjonen til russofoben Putin, og skular og universitet har vorte offer for korrupsjonen som gjennomsyrer alt i Russland. Høgt utdanna foreldre emigrerer for at ungane skal få seg ei utdanning.

 

Mykje tyder på at Rosatom er hardt råka av hjerneflukt, og at levetidsforlenginga er eit desperat tiltak for å unngå ei kraftkrise. Rosatom er mange år forseinka med dei fleste prosjekta dei driv med. Dei siste femten åra har Rosatom berre fullført fire reaktorar i Russland (to av dei i 2016), og dei må setje i drift minst ein i året berre for å erstatte reaktorar som etter planen skal ut av drift. Planen var to nye reaktorar i året frå 2013 til 2020, men det målet er ikkje mogeleg å nå no. Dei nye er ikkje heilt feilfrie heller, og dei prøver å dekkje over problema i beste Sovjet-stil ved å late som ingenting i seks dagar: http://bellona.org/news/nuclear-issues/2017-02-russias-new-reactor-hiccups-could-change-europes-attitudes-toward-moscow

 

Eg veit ikkje kva som er verst, om det er levetidsforlenging av sovjetiske reaktorar langt utover det dei vart konstruert for, eller at eit korrupt Rosatom reinsa for kompetanse skundar seg og tek snarvegar for å verte ferdige med nye reaktorar i tide. Begge deler er ganske ille. Rosatom har mange oppgåver som dei skulle ha gjort for mange år sidan, spesielt rundt handtering av avfall, men pengane renn vekk i korrupsjon i staden. På Kola måtte dei ha norsk hjelp for å rydde opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen konspirasjonsteori - men veletablerte fakta for de som ikke bruker Censor og/eller omtrent hvilket som helst "nyhets"side som kilde.

 

Ang Rosatom, Bellona, etc: det du driver mer kan best beskrives med det engelskspråklige begrepet "clutching at straws" - du kjemper, nokså forgjeves må jeg legge til, å karakterisere en hel nasjon som tross forskjellige vasnkeligheter er vedensledende i alle fall i noen vitenskapelige og industrielle felt, og det hele "forsterker" du med artikler med ordet "may" i overskriften, referanser til angivelig elendig kvalitetskontroll innen metallurgien fra et land som selger rakettmotorer til omtrent halve verden - som på ett eller annet mirakuløst vis har sammenheng med reaktorer, eller lenker til Bellona - en fundamentalistisk vrøvlfabrikk for den ytterst venstrevridde MDG-fantast typen leser.

Dette er mildt sagt mager suppe, Sturle. Enda magrere og enda mer full av synsing, kvasi-journalistiske kilder og annet nonsense noe a la ditt andre elskling-tema: elektrobedrageriet SwindleLillium.

Lenke til kommentar

Ingen konspirasjonsteori - men veletablerte fakta for de som ikke bruker Censor og/eller omtrent hvilket som helst "nyhets"side som kilde.

For alle som ikkje berre brukar russisk statskontrollert media, meiner du. Og som vel å oversjå ein heil del av det som er rapportert sjølv der. Det er berre dei og enkelte høgre-ekstreme nettsider som støttar konspirasjonsteoriane dine.

 

Ang Rosatom, Bellona, etc: det du driver mer kan best beskrives med det engelskspråklige begrepet "clutching at straws" - du kjemper, nokså forgjeves må jeg legge til, å karakterisere en hel nasjon som tross forskjellige vasnkeligheter er vedensledende i alle fall i noen vitenskapelige og industrielle felt, og det hele "forsterker" du med artikler med ordet "may" i overskriften, referanser til angivelig elendig kvalitetskontroll innen metallurgien fra et land som selger rakettmotorer til omtrent halve verden - som på ett eller annet mirakuløst vis har sammenheng med reaktorer, eller lenker til Bellona - en fundamentalistisk vrøvlfabrikk for den ytterst venstrevridde MDG-fantast typen leser.

Du har fått all den dokumentasjonen du har bede om, og meir til, sjølv russiske kjelder. Dersom du treng fleire er det berre å spørre. Russisk korrupsjon og miljøproblem er svært godt dokumentert. Du kan godt bruke nokre av dei andre kjeldene du har fått, eller bruke Google eller Wikipedia. Eg trur ikkje du finn nokon kjelder som hevder at korrupsjon og miljøkriminalitet ikkje er eit problem i Russland. Eller du kan reise til Aust-Finnmark og lukte på austavinden.

 

Dette er mildt sagt mager suppe, Sturle.

Du finn sikkert ikkje noko av dette i høgre-ekstreme heilage skrifter, for der eksisterer nok ikkje korrupsjon, miljøkriminalitet eller radioaktiv forureining i Russland. Utanom det kan du bruke kva som helst av kjelder. Eg har lenkja til mange, som har lenkja til mange fleire, og i staden for å kommentere faktaopplysningane heng du deg opp i ei enkelt kjelde og til og med i eitt enkelt ord i ei av mange overskrifter om eit emne som til og med russiske aviser har skrive mykje om. Det er eit faktum at russiske rakettmotorar har feila mykje i det siste, og heile tilliten til russisk romfartsindustri vil vorte øydelagd om dei ikkje fann og retta opp feilen. Sjølv russarane forstår dette, men du latar til å vere so grenselaust forelska i Putin, at du ikkje klarar å la vere å øydeleggje meir ved å late som om det er normalt at rakettmotorane feilar.

 

Likeeins med miljøkriminaliteten. Kva slags vanskapt u-land trur du Russland er, dersom du meiner det er normalt at 25% av ungane nedstraums frå eit reprosesseringsanlegg for radioaktivt avfall vert fødde med misdanningar, og at gjennomsnittleg forventa levealder for menn i same område er 45 år? Rosatom hevdar jo at det er heilt trygt der, so då kan det vel ikkje vere radioaktiv forureining frå reprosesseringsanlegget, eller? Reprosessering av 1 tonn brukte brenselstavar genererer ca 2150 m³ flytande låg og middels radioaktivt avfall. Mayak reprosesserer 140 tonn i året. Det vert over 3 millionar m³ flytande avfall som vert pumpa opp i dammar som av ein eller annan uforklarleg grunn aldri vert fulle. Elva nedanfor er derimot svært radioaktiv nedstraums frå anlegget, i fylgje uavhengige målingar. Er du 100% sikker på at det ikkje kan vere nokon samanheng, eller støttar du heller Rosatom i at det ikkje er nokon fare? Du ser kanskje ingen problem med å bruke elva som drikkevasskjelde, fordi Rosatom seier det er heilt trygt?

 

Enda magrere og enda mer full av synsing, kvasi-journalistiske kilder og annet nonsense noe a la ditt andre elskling-tema: elektrobedrageriet SwindleLillium.

Lukke til med forsøket på å skifte tema nok ein gong. Er det verkeg so vanskelg for deg å snakke om russisk korrupsjon og miljøkriminalitet?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var atter et meget labert forsøk i å implisere meg i noe jeg har ingenting med: høyreekstremisme. Det er derimot det eksempelet jeg kom med som du (ref. "Censor" og flere) har blandt dine kilder... og den er absolutt, helt definitivt høyreekstrem. Så dette med å reversere diskusjonen det kan du ikke, så ikke prøv deg på noe du ikke kan.

 

Ang "konspirasjonsteorier" som sagt for tiende gang det er du som bruker artikler med overskrift som inneholder det engelske ordet ordet "may", og lol... Bellona. Jeg har aldri fremmet noe som ikke støttes av fakta, mens du er full av vrøvl og oppspinn som du selvfølgelig "beviser" ved å håndplukke de kildene akkurat du synes er passende - om de er sanne eller ei, om det finnes bedre, spiller vel ingen rolle.

Merk deg at jeg har aldri nektet for at korrupsjon finnes der borte - det jeg bare har påpekt er at en ting er konstruktiv kritikk, og noe helt annet er uforskammede russofobiske holdninger som du har, som går egentlig på randen av rasisme. Det førstnevnte er du ikke i stand til når du karakteriserer et helt land og alt den produserer som gjennomkriminell og korrupt... beklager med det er ikke kritikk.

Lenke til kommentar

Ang "konspirasjonsteorier" som sagt for tiende gang det er du som bruker artikler med overskrift som inneholder det engelske ordet ordet "may", og lol...

Har ikkje eg svart på det tre gonger før? Jau, det har eg sanneleg. Du har fått plenty av referansar utan det ordet. Kva med å lære deg å lese, russofob?

 

Bellona. Jeg har aldri fremmet noe som ikke støttes av fakta, mens du er full av vrøvl og oppspinn som du selvfølgelig "beviser" ved å håndplukke de kildene akkurat du synes er passende - om de er sanne eller ei, om det finnes bedre, spiller vel ingen rolle.

Som sagt: Du er velkommen til å finnne kjelder som indikerer at eg tek feil. Sidan heile verdspressa er full av saker om både korrupsjon og miljørpoblem i Russland, reknar eg med at det skulle vere plenty av artiklar med dementi frå minst like seriøse kjelder. Dersom det er slik at Noreg har brukt over to milliardar kroner i uhjelpsmidlar på å rydde opp i russisk radioaktiv forureining som ikkje fanst, bør det vere stor skandale. Tips avisene!

 

Eller kan det hende at det faktisk er korrupsjon or radioaktiv forureining i Russland? Kan det hende at russofobar som Dimitri Medvedev har rett i at Russland slit med hjerneflukt? Kanskje den Ruslan Tischenko, den tidlegare direktøren i det russiske miljøtilsynet leverte falsk tilståing i korrupsjonssaka mot han? Det er faktisk ikkje usannsynleg, for det russiske rettssystemet er òg korrupt, men han vedgår i alle fall både korrupsjon og miljøproblem, og det er berre toppen av isfjellet. Sovidt eg veit har ingen i nikkelverket vorte straffa, for sjefen der er framleis på godfot med presidenten: https://www.nrk.no/finnmark/tidligere-direktor-i-det-russiske-miljotilsynet-innrommer-miljokorrupsjon-1.13107285

 

Merk deg at jeg har aldri nektet for at korrupsjon finnes der borte - det jeg bare har påpekt er at en ting er konstruktiv kritikk, og noe helt annet er uforskammede russofobiske holdninger som du har, som går egentlig på randen av rasisme.

Nei, det har du aldri gjort. Du kallar meg russofob, men har aldri påpeikt kvifor. Det einaste du driv med er å slenge ut barnslege kallenamn, og no skuldar du meg til og med for rasisme. Det er fullstendig bak mål. Folk flest i Russland, botnen av korrupsjonspyramiden, er like lei av korrupsjonen. Dessverre let mange seg manipulere av russisk statskontrollert media til å tru at det ikkje er so ille. YouTube-generasjonen demonstrerer. Er dei rasistar og russofobar?: https://www.nrk.no/urix/xl/ny-generasjon-russere-gar-pa-gatene-for-a-demonstrere_-_-vi-er-lei-av-a-vente-1.13524307

 

Det førstnevnte er du ikke i stand til når du karakteriserer et helt land og alt den produserer som gjennomkriminell og korrupt... beklager med det er ikke kritikk.

Det har eg neimen ikkje gjort. Eg har påpeika at Russland er gjennomsyra av korrupsjon, og det er eit problem i alle sektorar. Enkelte meir enn andre, og kjernekraftsektoren utpeikar seg pga mangel på innsyn. Sjå til dømes indeksen til Transparency International. Ville du prøvd å drive forretningar i Russland? Mange har prøvd, og det ender som regel slik: https://www.nrk.no/finnmark/xl/30-ar-pa-trynet-i-russland-1.13071255

 

Men dette er sikkert "fake news" i dine auge. Vi har nok med ein ekte spion å gjere. Ein norsk James Bond.

Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...