Smedsrud Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Like etter gjør AMD comeback i bærbare med 50 prosent høyere ytelse og halvert strømforbruk.Ryzen Threadripper slippes i sommer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Synd med vega kunne håpe på bedre skjermkort. Er litt skuffende man ikke får 16 tråder på laptop. Lenke til kommentar
mozaix Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Synd med vega kunne håpe på bedre skjermkort. Er litt skuffende man ikke får 16 tråder på laptop. Asus skal visstnok komme med en bærbar med desktop utgaven Ryzen R7 1700. http://wccftech.com/asus-rog-strix-notebook-amd-ryzen-7-8-core-cpu/ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Nvidia rykter om det vil komme skjermkort for tynne laptop men de vil være dyrt. Tviler på denne laptopen blir særlig tynn eller stillegående under hard last. Nå er jeg usikker på cpu kan byttes i så fall eller om mobile versjoner blir loddet direkte til hovedkortet. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Var vel intet sjokk at Vega ikke kom. 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Nå har jeg ikke kilde her i farten, men Ryzen skulle vistnok være ekstremt strømeffektiv med tanke på ytelse dersom en underklokker CPUen, så det vil trolig fungere utmerket i mobile enheter. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Gode cpu nyheter ihvertfall er det planlagt egen event for Vega? Endret 31. mai 2017 av leifeinar Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Gode cpu nyheter ihvertfall er det planlagt egen event for Vega? Ja, under grafikkonferansen Siggraph 30 juli - 3 august. Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 32 tråder? wow. sånt man bare har kunnet drømme om.... husker min første selvbyggede pc, det var en duron 800 mhz , og et riva tnt2 grafikk kort. da var jeg konge i counterstrike beta. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Vet ikke hva AMD mener med "iløpet av sommeren", men iom. de nettopp har vist frem prototypen, tviler jeg på forbrukere vil se Threadripper før September. Just my 2 cents. Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 steike så svær den cpuen var .. kommer til å bli dyre kjølere på den dær. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Ser for meg en Threadripper med 2x Vega 10. Hvor ene blir brukt i en Windows VM. Samt 64 GB ECC minne. Drømmemaskin for min del ? Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 (endret) Endelig så skal jeg få en arbeidsflate som ser skikkelig bra ut. 32 kjerner. Nå skal Conky få sitt Bare til å begynne bruke hettegenser og hansker når jeg sitter på pc'n så skjønner alle at jeg er den ultimate hacker Endret 1. juni 2017 av bojangles Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Demoen fra scenen dere snakker om i Blender har lite å gjøre med CPU. Grunnen til at scenen renderes kjapt er 4 separate GPUer. CPU har svært lite med dette å gjøre. Bruker selv Octane render med 4 stk 980TI og load på CPU er nesten fraværende, selv om et full HD frame kan renderes på 8-10 sekunder på en relativt komplisert scene. CPU basert render tar fortsatt lang tid selv med mange logiske kjerner men disse CPUene er et soleklart valg for tradisjonell rendering. De er likevel et dårlig valg for en ren arbeidsstasjon da en der ønsker høyest mulig single-thread performance, noe disse ikke gir. En kraftig 6 kjerner fra intel som overklokkes mye er et mye bedre valg for "daglig" tung 3D jobbing da mesteparten av prosessene som skjer i løpet av en arbeidsdag kun vil skje på en enkelt logisk kjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå