Gå til innhold

Ryzen Threadripper slippes i sommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia rykter om det vil komme skjermkort for tynne laptop men de vil være dyrt.

Tviler på denne laptopen blir særlig tynn eller stillegående under hard last.

Nå er jeg usikker på cpu kan byttes i så fall eller om mobile versjoner blir loddet direkte til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Endelig så skal jeg få en arbeidsflate som ser skikkelig bra ut. 32 kjerner. Nå skal Conky få sitt :D

Bare til å begynne bruke hettegenser og hansker når jeg sitter på pc'n så skjønner alle at jeg er den ultimate hacker :D

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Demoen fra scenen dere snakker om i Blender har lite å gjøre med CPU. Grunnen til at scenen renderes kjapt er 4 separate GPUer. CPU har svært lite med dette å gjøre. Bruker selv Octane render med 4 stk 980TI og load på CPU er nesten fraværende, selv om et full HD frame kan renderes på 8-10 sekunder på en relativt komplisert scene.

CPU basert render tar fortsatt lang tid selv med mange logiske kjerner men disse CPUene er et soleklart valg for tradisjonell rendering. De er likevel et dårlig valg for en ren arbeidsstasjon da en der ønsker høyest mulig single-thread performance, noe disse ikke gir. En kraftig 6 kjerner fra intel som overklokkes mye er et mye bedre valg for "daglig" tung 3D jobbing da mesteparten av prosessene som skjer i løpet av en arbeidsdag kun vil skje på en enkelt logisk kjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...