Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søvnproblemer

kanelblad

Anbefalte innlegg

Hei. Har slitt forholdsvis kraftig med søvn i 3 år snart. Har prøvd litt forskjellig sovemedisiner over korte perioder, men det har funket midlertidig bare.

Er ikke helt sikker, men tror det kommer av stress. Kan sjekke støpsler for at ledninger er tatt ut, komfyr slått av og generelt elementer som kan føre til brann opp til 10-40 ganger før jeg legger meg under dyna. Dette kan ha brukt 1-2 timer av min tid. I tillegg må jeg sjekke at vekkerklokken er riktig innstilt x antall ganger. Når jeg tilslutt prøver og få søvn er kroppen min blitt mere oppstemt, og jeg føler meg ikke like trøtt lenger. Blir da liggende og tenke på at jeg kommer til og føle meg rimelig dårlig istan til arbeid samme dag.

Dette er en uholdbar situasjon, som vil gjøre jobbsituasjonen i meget negativ retning etterhvert. Er det noen som veit av noe jeg kan forsøke for og minske stresset jeg har i kroppen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsøk fastlegen din, fortell om problemene slik du gjør her. Slik som allerede nevnt kan antidepressiva ha god effekt om det er slik at du lider av tvangstanker/ OCD ( obsessive compulsive disorder )   Slike problemer kan ha en tendens til å langsomt forverres over tid, så du har alt å vinne på å oppsøke hjelp nå. Det er mange behandlingmuligheter utover det medikamentelle for denne tilstanden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...