penguintro Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hei, i sommer har jeg tenkt å ta A1 lappen i Sverige. Men spørsmålet er, kan jeg da kjøre på den lappen i Norge? Bakgrund til hvorfor: skal besøke min familie (jeg er fra Sverige) i sommer å så at de har kjempe bra priser på trafikkskolen. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Du kan bruke EU/EØS førerkort i Norge, så ja. Et svensk førerkort vil gi førerrett i Norge. Så lenge du har et svenskt personnummer så bør det ikke være noe problem å ta sertifikat der. Ønsker du å bytte det svenske førerkortet inn til et norskt så må du: * Kunne dokumentere at du har bodd i Sverige mens du tok førerkortet. * Dersom du har hatt fast bopel i Norge mens du bodde i Sverige, må du dokumentere et studieopphold i Sverige på minst 6 måneder sammenhengende. 1 Lenke til kommentar
penguintro Skrevet 31. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2017 Du kan bruke EU/EØS førerkort i Norge, så ja. Et svensk førerkort vil gi førerrett i Norge. Så lenge du har et svenskt personnummer så bør det ikke være noe problem å ta sertifikat der. Ønsker du å bytte det svenske førerkortet inn til et norskt så må du: * Kunne dokumentere at du har bodd i Sverige mens du tok førerkortet. * Dersom du har hatt fast bopel i Norge mens du bodde i Sverige, må du dokumentere et studieopphold i Sverige på minst 6 måneder sammenhengende. Tusen takk for svaret! Kunne spurt etter et bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå