AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Har et stort krav jeg ikke klarer å betale, har også misligholdt flere nedbetalingplaner så får ikke flere sjangser hos kreditor. Det blir å gå til tvangstrekk i lønn hos namsmannen nå. Er det noen nåværende/tidligere arbeidsgivere her som vet hvordan det fungerer når en ansatt skal bli tvangstrukket i lønn? Ringer namsmannen til arbeidsgiver og spør om utbetalt lønn til den ansatte de siste månedene? Regner med namsmannen er nødt å vite med sikkerhet hvor mye skyldner faktisk får utbetalt hver måned. Så da må de vel enten spørre arbeidsgiver eller få informasjon fra skatteetaten. Hvordan blir arbeidsgiver kontaktet i forbindelse med tvangstrekk og hvor mye får arbeidsgiver vite? Er det kun snakk om 1 brev der det bare står at xxxx skal trekkes f,eks, 3000 kr i lønn hver måned? Eller er det flere brev og telefonsamtaler? Anonymous poster hash: 60cd4...f67 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Det er 1 brev med krav i kroner, og hvem som har fremsatt kravet(f.eks. Lindorff). Arbeidsgiver blir pålagt å trekke et bestemt beløp per måned, det som er igjen etter trekket skal være nok til at man kan leve av det. Jeg regner med at beløpet blir bestemt ut ifra hva arbeidsgiver har rapportert som din lønn foregående år. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2017 Det er 1 brev med krav i kroner, og hvem som har fremsatt kravet(f.eks. Lindorff). Arbeidsgiver blir pålagt å trekke et bestemt beløp per måned, det som er igjen etter trekket skal være nok til at man kan leve av det. Jeg regner med at beløpet blir bestemt ut ifra hva arbeidsgiver har rapportert som din lønn foregående år. Jeg var arbeidsledig hele fjoråret med veldig lav inntekt. Fikk individ stønad hos nav kun noen få måneder, mens slutten av året levde jeg på oppsparte midler. Begynte i jobb i januar, så de må jo få en oppdatert lønnshistorikk på meg. Lurer bare på om de spør og graver hos arbeidsgiver.. Anonymous poster hash: 60cd4...f67 Lenke til kommentar
tven Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Storebror vet hva du tjener. Måned for måned. https://www.altinn.no/no/a-ordningen/om-a-meldingen/ Lenke til kommentar
tven Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Og ja, arbeidsgiver får brev om trekket og varighet. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Storebror vet hva du tjener. Måned for måned. https://www.altinn.no/no/a-ordningen/om-a-meldingen/Utrolig nok bruker ikke namsmannen denne infoen. Muligens på grunn av manglende tilgang. Endret 31. mai 2017 av Sir Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Arbeidsgiver får vite hvor mye som skal trekkes og hvor trekkbeløpet skal betales. Det er arbeidsgiver som blir bedt om å opplyse hva du tjener. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2017 Arbeidsgiver får vite hvor mye som skal trekkes og hvor trekkbeløpet skal betales. Det er arbeidsgiver som blir bedt om å opplyse hva du tjener. Blir arbeidsgiver oppringt og spurt eller får arbeidsgiver et brev der han blir bedt om å sende inn en svarkonvolutt med opplysninger om mine inntekter? Vet ikke jeg, bare antar.. Noen som faktisk vet? Anonymous poster hash: 60cd4...f67 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Mener det kommer et skjema på Altinn eller i posten som arbeidsgiver skal fylle ut. Det er ingen som ringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå