Gå til innhold

HK, CPU og RAM til å erstatte 3930k?

Anbefalte innlegg

Nå som Computex går og mye spennende kommer, så blir man frista...

Har dette atm:

Intel Core i7 3930k, klokka til 4.2GHz

16GB Kingston HyperX DDR3 (4x4, plass til 4x4 til, ble aldri gjennomført)

Asus P9X79 Pro

NVidia GeForce GTX 1070

Intel 540 SSD

EK vannblokk på CPU, EK fullcover vannblokk på 1070. DC Laing pumpe i tank, 240+360rad med push/pull (10 vifter). Alt på 1/2" ID slanger.

Intel eller AMD er revnende likegyldig, tenker server/workstation-sokkel såklart, skal ikke nedgradere.

Et spørsmål jeg har er om det strengt tatt er vits å vurdere i år? Har sikkert litt mer å hente på OC også.

Vet ikke om mitt HK støtter de nye SSDene over PCIe, det er vel kanskje en enda større oppgradering for meg, og alltid relevant.

Markedet har forandret seg masse når AMD ble relevant igjen i vinter (endelig), og når 2011-3 ikke er det eneste valget, og i9, Core X og annet også kommer så er det litt forvirring for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt P9X79 Pro støtter ikke nVME, men den kan boote fra det, og jeg kan customflashe en BIOS med nVME-støtte selv. Så da er egentlig spørsmålet:

Nytt HK, CPU og RAM eller en M.2 SSD og nVME PCI-e adapter?

Lenke til kommentar

Har selv noe ligdene på en annen pc, etter å ha testet ryzen er den helt klart en oppgradering på cpu, man slipper støyende vifter som går på full hastighet.

Det er særlig gøy å ha pcen som server, som gjør man kan spille\se film utenfor nettverket.

Om støy aldri har vært problem for deg, behold ditt oppsett og overklokk.

Jeg tviler på jeg kommer å gå over til sokkel LGA 2066 eller LGA-4094 socket, so-called SP3r2 før det blir lavere strømbruk på disse cpuene er ikke noe særlig å overklokke.

Lenke til kommentar

snipp

Er best å vente til alt er lansert fra både AMD og Intel, og testet godt. Har selv en 5960X @ 4.2 og går heller ikke ned i antall CPU kjerner, men trenger heller ikke mer enn det jeg har. Så sant man ikke trenger mange kjerner, så er det ikke fryktelig spennende det som kommer snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...